ОСВІТНІЙ ОМБУДСМЕН
№ 015 від 14 травня 2020 року
Голові Комітету Верховної Ради
з питань освіти, науки та інновацій
п. Бабаку С.В.
Т.в.о. міністра освіти і науки України
п. Мандзій Л.С.
Вельмишановний пане Сергію!
Вельмишановна пані Любомиро!
ПРОПОЗИЦІЇ ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА
щодо скасування ДПА в 11 класах закладів загальної середньої освіти та захисту
керівників, які в умовах невизначеності ухвалювали рішення для захисту прав
учасників освітнього процесу
1. Щодо скасування державної підсумкової атестації у формі ЗНО для осіб, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2020 році та не мають наміру продовжувати навчання у закладах вищої освіти
Освітній омбудсмен підтримує рішення МОН щодо звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 20192020 навчальному році.
Тим часом усі здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2020 році, мають складати державну підсумкову атестацію у формі ЗНО, що зумовлює низку проблем, з якими здобувачі освіти, їхні батьки та педагоги звертаються до освітнього омбудсмена.
Насамперед через проведення ДПА завершення навчального року для 11 класів та отримання свідоцтва про повну загальну середню освіту відбудеться значно пізніше ніж 1 липня, як це передбачено Законом "Про повну загальну середню освіту".
Крім того, виникає чимало юридичних складнощів та колізій, зокрема:
Також ДПА в 11 класах цього року суттєво збільшить навантаження на пункти тестування, оскільки проведення зовнішнього незалежного оцінювання в умовах пандемії СOVID-19 передбачає значно складнішу логістику для його організації, зокрема:
Виходячи з вищевикладеного
ПРОПОНУЮ
ІІ. Про надання гарантій керівникам закладів освіти та органів управління освітою щодо непереслідування за ухвалення в ситуації невизначеності та відсутності необхідної нормативної бази самостійних рішень, спрямованих на захист прав учасників освітнього процесу
В умовах невизначеності та відсутності нормативної бази, яка б регулювала в умовах карантинних обмежень дії керівників закладів освіти та органів управління освітою на місцях, ми маємо численні приклади двох моделей поведінки керівників:
Виходячи з вищевикладеного
ПРОПОНУЮ
Створити робочу групу за участі Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів та Аудиторської служби, інших уповноважених установ для ухвалення узгоджених рішень та розроблення відповідного документа (дорожньої карти), що забезпечить керівників закладів освіти гарантіями захисту від покарань за самостійно ухвалені рішення задля захисту прав учасників освітнього процесу в умовах системної невизначеності та відсутності необхідної нормативної бази.
З повагою
освітній омбудсмен Сергій Горбачов
Освіта.ua
14.05.2020
Facebook |
Twitter |