Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників

Лист МОН № 1/9-683 від 04.11.19 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-683 від 04 листопада 2019 року

Органам управління у сфері освіти,
керівникам закладів освіти і установ,
головам атестаційних комісій

Щодо підвищення кваліфікації
та атестації педагогічних працівників

Шановні колеги!

З огляду на численні звернення педагогічних працівників з питань особливостей застосування Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) (далі - Порядок) в частині встановлення вимог щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, необхідного для проходження чергової атестації, інформуємо.

Відповідно до Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п'ять років, а обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п'ять років.

З огляду на відсутність встановлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, рекомендуємо атестаційним комісіям, починаючи з 2020 року:

1)встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а саме:

  • 30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
  • 60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
  • 90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
  • 150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

2) встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти та не менше ніж:

  • 24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
  • 48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
  • 72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
  • 120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

Додатково інформуємо, що щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою. Якщо обсяг підвищення кваліфікації визначається в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, то 1 кредит дорівнює 30 годинам.

Заступник Міністра                             Любомира Мандзій

Освіта.ua
04.11.2019

Популярні новини
МОН: рішення Києва щодо ДПА не підлягає виконанню Наказ очільника профільного департаменту Фіданян є нечинним і не підлягає виконанню
Київ без відома МОН звільняє випускників шкіл від ДПА У столиці вирішили одноособово та без належного рішення МОН звільнити випускників від ДПА
В Слузі народу обговорюють нову кандидатуру міністра освіти Головним кандидатом на посаду міністра освіти і науки є кандидатура Олександри Антонюк
Перехід в онлайн назавжди залишиться в історії освіти, - Мандзій Перехід на онлайн-навчання - це подія, що залишиться в історії освітянської спільноти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Інна
Якщо вчитель викладає декілька предметів,яку кількість годин потрібно набрати для атестації з кожного предмету?
Наталя
То скільки годин має мати вчитель при атестації в 2020році.Я пройшла курсив березні 2020р,30 год.Чи достатньо цього?Буду вдячна за відповідь.
АНН
Прохання від викладачів! Пропоную створити перелік дистанційних курсів, які будуть зараховані як підвищення кваліфікації. Загальний перелік їх досить великий, а тому не хотілось працювати та вкладати кошти в "холосту"
V T V
Шановні вчителі України! І ось знову МОН повісив ярмо на наші шиї у вигляді щорічного підвищення кваліфікації, і все за наш рахунок, а ми мовчимо ! І нейдеться у листах МОН про зменьшення бюрократії, про нові програми, а все більше вигадується , як з економити на освіті...
віктор
З 11,11,2019 по 29,11,2019 я пройшов курси підвищення кваліфікаціі 150 годин. Моя атестація в моему навчальному закладі 30,03,2020р. Для чого мені обов,язково пройти 30 годин курсів до атестаціі,якщо в мене є час до 31,01,2020року пройти ці години
Наталія
Доброго дня , чи потрібно мені проходити курси перед атестацією, якщо не має ще 5 років після закінчення ВНЗ?
Надія
Доброго дня! Підскажіть, будь ласка, де знайти інформацію про те, як повинен атестуватись концертмейстер в закладі освіти. Тому що, про атестацію концертмейстерів у закладах культури є багато інформації. Якими повинні бути вимоги на кожну з категорій?
Юлія
Доброго дня. Чи є потреба, при проходженні курсів в Інституті післядипломної освіти, написання курсової роботи? Дякую.
Олена
Є у кожного свій вибір чи проходити щороку чи один раз на п’ять років, також є і дистанційна форма навчання. Як для мене оптимальніше отримати загальну форму кредиту чим щороку щось шукати. Також, є форма навчання без відриву від виробництва,ця форма навчання стає більш популярна. Тому звертайтеся в центральний інститут післядипломної освіти. Сайт: umo.edu.ua
Роман
Для Олена: Кожен вчитель повинен набрати 150 годин. На ці години виділяється певна сума, яка? Це перше запитання. Друге - гроші повинні бути зараховані кожному на його рахунок, а вчитель собі піддере ті курси, які захоче в межах виділених коштів
Коментувати
Олеся
доброго дня! Чи потрібно підвищувати кваліфікацію якщо ще навчаєшся у вищому навчальному закладі (заочно)?
світлана
вітаю, колеги. пройшла атестацію у 2018 році та курси у червні 2018 року. маю сертифікати Едера для початкових класів, інклюзії та ще кілька. наступна атестація у 2-23 році . скільки годин я маю ще набрати? дякую.
Маряна
Доброго вечора! Я атестуюсь у березні 2020 року, тобто через 2 місяці. У вересні 2019 в інституті післядипломної освіти пройшла курси на 144 год., а 10 січня 2020 - тренінг по інклюзії тривалістю 6 год . 1) Чи анулюються ті курси, що були пройдені в вересні? 2) Потрібно до березня добрати ще 24 год?
Олександра
Доброго вечора! У 2021 році маю пройти чергову атестацію. І відповідно набрати 60 годин до цього часу. На листопад 2019 року я мала 90 годин. На нараді нам повідомили, що всі години, які ми набрали до 2020 року "згоріли"?? Це правда?
Анжела
Доброго вечора! Здобуваю другу вищу освіту за спеціальністю психологія. На даний час маю вищу категорію як вчитель початкових класів . У 2022 році маю пройти чергову атестацію , але годин на той час не матиму, буду працювати лише психологом . Чи маю я право атестуватися на посаді психолога (навчання закінчу у 2021 році) , на яку категорію можу писати заяву, чи потрібно мені проходити курси психологів?
Анна
Доброго вечора,9 років працювала в школі на посаді вихователя,кваліфікаційна категорія "спеціаліст 1 категорії". Зараз перейшла на посаду вчителя,чи будуть зберігатися попередні категорії?
Ольга
Чи мають право враховувати сертифікати від приватних центрів, в наслідок онлайн семінару??
Ольга
Доброго вечора! Працюю у спецзакладі. Курси проходила у 2018р, в результаті маю 72год. Рік наступної атестації - 2021. Чи правильно я зрозуміла, що потрібно ще 60 годин? І чи будуть враховуватися онлайн семінари з послідуючим виданням сертифікату з певною кількістю годин? Буду дуже вдячна за відповідь!!!
Elena Lysyk
Питань багато. Чи є на них відповіді? Хотіла поставити кілька своїх запитань, а чи дочекаюсь відповіді? Положення про атестацію, Постанова КМУ № 800, Лист МОНУ та роз’яснення Любомири Мандзій...???
Володимир
Для Elena Lysyk: Додайте ще постанову Кабміну від 27.12.19р. Все, крім Закону, - нісенітниця! Любий аудит признає це "Все" незаконним. А постраждають "низи". А "доблесний" МОНУ навіть не розібрався, що ВСІ педагогічні працівники мають ЩОРІЧНО підвищувати кваліфікацію, а отже мають і право на кошти з бюджету на реалізацію цього обов’язку. Ви вірите, що з бюджету надійдуть 100% коштів? Та ніхто навіть не намагається вирахувати необхідну суму. Отже прийдеться багатьом шукати власні джерела фінансування... Уявіть на хвилину, як "учителькиня" із села буде шукати, де і у кого підвищити кваліфікацію. Сумно...
Коментувати
Євгнгій
Курси в комуналих інститутах післядипломноі освіти зараховуються? І скільки влни дають годин?
Ірина
Будь ласка, хоч хтось дайте зрозумілу і чітку відповідь: "Якою повинна бути кількість годин підвищення кваліфікації у педагогів, які викладають кілька предметів?" Одні акцентують увагу на особі педагога - 150 годин на одного педагога, інші - на предметах викладання і множать 150 годин на кількість предметів.
777
Для Ірина: В ідеалі адин вчитель викладає 1 предмет, а відповідно і підвищення кваліфікації проходить для вчителів того предмету, який викладає. Тому правильно застосовувати формулу: 150 годин на кожен предмет викладання.
Ірина
Всесвітня історія та історія України - це ж різні предмети? Алгебра та геометрія? Якби у п.16 Положення було написано "Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника З КОЖНОГО ПРЕДМЕТУ, ЯКИЙ ВІН ВИКЛАДАЄ .... не може бути менше ніж 150 годин..." питань би не було. Крім того, дивимося вище на п. 15, де з 8 напрямів підвищення кваліфікації лише перший напрям певною мірою прив’язаний до конкретного предмета (хоча, знову ж таки, методики та технології викладання історії як такої є ідентичними у викладанні історії України та Всесвітньої історії). Все інше не має прив’язки до конкретного предмету. Наприклад, курси з критичного мислення до якого предмету віднести?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!