МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
№ 1/9-37 від 21 січня 2013 року
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим,
управління (департаменти) освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Про підсумки аналізу організації
навчально-виховного процесу
у старших групах дошкільних навчальних закладів
та 1-х класах загальноосвітніх навчальних закладів
Міністерством проаналізовано інформацію, що надійшла з Державної інспекції навчальних закладів України, управлінь (департаментів) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій на виконання листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.11.2012 № 1/9-840 щодо вибіркової перевірки організації навчально-виховного процесу у старших групах дошкільних та 1-х класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Аналіз організації навчально-виховного процесу у старших групах дошкільних навчальних закладів та 1-х класах загальноосвітніх навчальних закладів показав, що у районних центрах та містах створена система методичної роботи з педагогічними працівниками дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів. Вихователі старших груп дошкільних навчальних закладів та вчителі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх областей в цілому мають достатній рівень науково-теоретичної, фахової та методичної підготовки, запроваджують у навчально-виховному процесі інноваційні методи, прийоми, елементи технологій та інформаційно-комунікаційні засоби навчання з урахуванням вікових особливостей вихованців та учнів. В цілому, у дошкільних навчальних закладах посібники, якими вихователі користуються в роботі з дітьми старшого дошкільного віку, входять до Переліку навчальних видань, рекомендованих для використання в дошкільних навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році (лист МОНмолодьспорту України від 13.08.2012 № 1/9-568 "Про чинні програми та посібники для дошкільних навчальних закладів"). Скарг з боку батьків дітей старшого дошкільного віку та першокласників на будь-які порушення в організації навчально-виховного процесу не надходило.
Вчителі 1-х класів загальноосвітніх навчальних закладів використовують диференційований підхід, методи словесного заохочення учнів, прийоми психолого-педагогічної підтримки їх діяльності.
Разом з тим, під час перевірки виявлено низку порушень і недоліків, які потребують усунення. В окремих навчальних закладах:
Найбільше порушень вимог законодавства виявлено у суб’єктів господарювання, що надають послуги в сфері дошкільної освіти та здійснюють підготовку дітей до навчання в школі:
Також виявлено, що від часу заснування контроль за освітньою діяльністю всіх перевірених суб’єктів відповідними місцевими органами управління освітою не здійснювався.
Зважаючи на вище зазначене, управліннями (департаментами) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій необхідно:
Заступник Міністра Б. Жебровський
Освіта.ua
21.01.2013
Facebook |
Twitter |