Osvita.ua Законодавство Середня освіта Про проведення III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2013 року

Про проведення III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2013 року

Лист ІІТЗО № 14.1/10-3121 від 12.11.12 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ІНСТИТУТ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗМІСТУ ОСВІТИ

№ 14.1/10-3121 від 12 листопада 2012 року

Ректорам (директорам) інститутів
післядипломної педагогічної освіти

Про проведення III етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з математики 2013 року

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України "Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів у 2012/2013 навчальному році" від 14.08.2012 № 916 ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики проводиться у січні-лютому 2013 року.

Міністерcтво освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації  розробляють правила (умови) проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики у повній відповідності з вимогами Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1099 від 22.09.2011 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 17 листопада 2011 року за № 1318/20056, зі змінами, внесеними згідно з наказами МОНмолодьспорту України № 29 від 16.01.2012 та № 360 від 26.03.2012).

І.Кількісний склад учасників ІІІ етапу олімпіади

Кількісний склад учасників визначає відповідний оргкомітет ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. Звертаємо увагу на дотримання вимог пункту 3.1 чинного Положення щодо допущення до участі в ІІ, ІІІ та IVетапі олімпіади тільки учнів, які стали переможцями попереднього етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики поточного навчального року.

ІІ. Формування журі ІІІ етапу олімпіади та призначення експертів-консультантів

Персональний склад журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики формується з висококваліфікованих фахівців відповідного профілю з числа наукових працівників, викладачів і аспірантів вищих навчальних закладів, учителів, методичних працівників тощо. Водночас наголошуємо, що журі змагань не повинно складатись переважно з представників одного закладу.

Експертами-консультантами рекомендуємо призначати авторитетних фахівців, які мають вчене звання доцента або професора та/або науковий ступінь доктора чи кандидата наук і які мають значний досвід у проведенні й науково-методичному забезпеченні математичних олімпіад.

Доцільно, щоб голова журі олімпіади та експерт-консультант були працівниками різних установ.

ІІІ. Особливості проведення ІІІ етапу олімпіади 2012/2013 н.р

Структура (зокрема, кількість обов’язкових турів), дати проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2013 року визначається Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідними оргкомітетами ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики та предметно-методичними комісіями, сформованими цими оргкомітетами.

Відповідно до пункту 2.4.5 Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності пропонуємо провести перший тур ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 20 січня 2013 року за завданнями, наданими Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти.

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту України розробить завдання для першого туру ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики у двох варіантах: РІВЕНЬ "А" (рекомендується для областей, які посідають1-10 місця за рейтингом, визначеним додатком № 9 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України "Про проведення Всеукраїнських  учнівських олімпіад і турнірів у 2012/2013 навчальному році" від 14.08.2012 № 916) та РІВЕНЬ "Б" (рекомендується для областей, які посідають 11-28 місця за зазначеним рейтингом).

Оргкомітети ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, які ухвалять рішення про проведення першого туру за завданнями, наданими Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти, мають до 20 грудня 2012 року надіслати заявку на електронні адреси: obdarovani@iitzo.gov.ua (начальник відділу по роботі з обдарованою молоддю та проведенню масових заходів Гунько Лілія Вікторівна, тел. 067-780-30-18);

vradchenko@univ.kiev.ua(професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка доктор фізико-математичних наук Радченко Вадим Миколайович, тел. 067-305-16-79) та на поштову адресу:

Відділ по роботі з обдарованою молоддю та проведенню масових заходів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, вул. Урицького, 36, м. Київ, 03035. Зразок заявки додається (додаток 1).

Напередодні проведення першого туру ІІІ етапу на електронну адресу голови журі будуть надіслані матеріали олімпіади (умови задач та розв’язання) у вигляді архівів під паролями. Пароль доступу до умов задач буде повідомлений електронною поштою (або - у випадку необхідності - засобами мобільного зв’язку) о 8.00 в день проведення туру, пароль доступу до розв’язань - о 12.00 в день проведення туру.

Відповідальна особа за організаційно-технічне забезпечення ІІІ етапу олімпіади з математики (І тур) за єдиними текстами - професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Вадим Миколайович Радченко.

ІV. Оцінювання робіт учасників ІІІ етапу олімпіади

Для оцінювання робіт доцільно використовувати 7-бальну систему, яка відповідає практиці роботи журі ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, журі Міжнародних математичних олімпіад тощо.

Критерії оцінювання учнівських робіт розробляються та, у випадку необхідності, корегуються членами журі, які перевіряють роботи в даній паралелі класів (якщо потрібно - із залученням голови журі, його заступників, експерта-консультанта, авторів задач, інших досвідчених членів журі). Журі має забезпечити застосування однакових критеріїв до всіх робіт Розв’язання учасника оцінюється цілою кількістю балів.

Повне бездоганне розв’язання кожної із задач оцінюється в 7 балів; якщо задача складається з декількох пунктів, то ці 7 балів розподіляються між цими пунктами (і тоді для кожного пункту задачі в межах «виділеної» кількості балів розробляються відповідні критерії).

Оцінка в 6 балів виставляється за наявності незначних недоліків і помилок (у тому числі - недостатньо обґрунтованих логічних кроків, але таких, які є правильними і легко обґрунтовуються).

Оцінки в 4 та 5 балів виставляються, якщо міркування учня містять більш значні й суттєві помилки та логічні «прогалини», у деяких випадках, котрі мають ретельно обговорюватись членами журі, - якщо міркування не завершені, але таке завершення є, з точки зору членів журі, відносно нескладним кроком.

Оцінка 3 бали виставляється за значне просування в міркуваннях, яке можна оцінити як "половину" правильного розв’язання. Слід ураховувати, що якщо журі за деякі просування (логічні кроки тощо) виставляє 1-2 бали, то це не означає, що наявність у роботі декількох таких «розрізнених» кроків дозволяє підсумовувати ці бали.

Якщо задачу (без розподілу на пункти) в цілому розв’язано (можливо - з недоліками), то за неї учасник має отримати більше від 3 балів. Якщо задачу учень в цілому не розв’язав, то виставляється не більше за 3 бали.

За розгляд окремих випадків, інші незначні просування та ідеї можуть бути виставлені оцінки в 1 чи 2 бали. Інколи навіть тільки за правильну відповідь (без належного обґрунтування) варто виставити оцінку 1 бал (якщо, наприклад, наведення такої "нетривіальної" відповіді може бути ознакою наявності в учасника математичної інтуїції).

Відсутність розв’язання та міркування, які є зовсім некоректними, не містять ідей, що можуть бути розвинені до розв’язання, оцінюються в 0 балів.

Під час оцінювання олімпіадних робіт не враховується раціональність або нераціональність розв’язань.

Остаточне рішення щодо застосування 7-бальної схеми оцінювання розв’язань у конкретних ситуаціях приймає журі олімпіади з урахуванням математичного змісту задачі, її складності, характеру зроблених помилок.

V. Вимоги до змісту, обсягу та рівню складності завдань

Завдання кожного туру для кожного класу складається з 4-5 задач (різної складності та тематичного спрямування). Тривалість туру для кожного класу не повинна перевищувати 4 астрономічні години. Проведення в один день декількох турів не допускається.

Для кожної з паралелей 7-11 класів використовуються різні комплекти завдань (певні задачі можуть пропонуватись для декількох паралелей).

Завдання складаються з урахуванням шкільної програми (за принципом "накопичення підсумку"). Вони включають як задачі, пов’язані з розділами шкільного курсу математики поточного навчального року, так і задачі, що відображають вивчений раніше матеріал.

Учасники ІІІ етапу олімпіади мають володіти не тільки методами, безпосередньо передбаченими навчальними програмами, але й спеціальними прийомами розв’язування олімпіадних задач (для відповідних вікових груп), додатковими теоретичними знаннями, передбаченими програмами факультативних курсів, математичних гуртків, усталеною практикою проведення в Україні математичних олімпіад тощо.

Звертаємо увагу на те, що зміст, обсяг та рівень складності олімпіадних завдань повинні забезпечувати учням можливість якнайповніше розкрити свої здібності. Мають реалізовуватись основні тематичні «лінії» програми загальноосвітних навчальних закладів, програми для шкіл (класів) з поглибленим вивченням математики. Серед задач повинні бути такі, які дозволяють учням проявити не тільки олімпіадні навички та знання методів розв’язування задач суто олімпіадного характеру, але й впевнене володіння методами розв’язування задач підвищеної складності, безпосередньо пов’язаних зі змістом шкільної програми (нестандартні рівняння, системи рівнянь, нерівності, побудова графіків функцій, зображення на координатній площині множин, визначених певними умовами, тригонометричні задачі тощо). З цією метою доцільно використовувати задачні матеріали, аналогічні до презентованих у розділах задач підвищеної складності підручників, рекомендованих (допущених) МОНмолодьспортом України для використання в загальноосвітніх закладах.

Звернемо увагу на необхідність включення до олімпіадних завдань відповідних вікових груп задач комбінаторно-логічного змісту (клітчасті дошки, таблиці, графи, допоміжні "розфарбування", числові набори, математичні ігри, принцип "крайнього елемента", інваріанти, напівінваріанти, принцип Діріхле та ін.), теоретико-числових задач, задач на доведення нерівностей, функціональних співвідношень та інших задач на властивості функцій, задач на властивості цілої та дробової частини числа, різнопланових геометричних задач (для 11 класів - у залежності від структури завдання - доцільно включати до завдань також і олімпіадні стереометричні задачі з вивченого на момент проведення олімпіади матеріалу).

З метою долучення обдарованих учнів до найкращих олімпіадних задач інших країн (що підвищує якість підготовки школярів до міжнародних змагань) під час підготовки завдань ІІІ етапу олімпіади варто всебічно враховувати досвід створення олімпіадних матеріалів фахівцями різних країн, у тому числі - комплекти задач, розміщені на відповідних офіційних сайтах.

VI. Науково-методичне забезпечення ІІІ етапу олімпіади

Під час складання завдань ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики враховується тематика та формат завдань ІІІ та IV етапу олімпіади попереднього навчального року, опублікованих у 2012 році, зокрема, - у газеті "Математика" видавництва "Шкільний світ" (№№ 17,18), журналі "Математика в сучасній школі" видавництва "Педагогічна преса" (№№ 6, 7), журналі "У світі математики" (№№ 1, 2).

Пропонується також використовувати матеріали Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 1991-2011 рр., надрукованих у різних фахових виданнях, та посібники, рекомендовані МОНмолодьспортом України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах (переліки таких посібників подаються на офіційних web-ресурсах МОНмолодьспорту України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти). Зокрема, пропонуємо посібники:

1. Лейфура В. М., Мітельман І. М., Радченко В.М., Ясінський В. А. Математичні олімпіади школярів України: 1991–2000 рр.— Київ: Техніка, 2003. — 541 с. (лист МОН України №1/11-102 від 11.01.2002);

2. Лейфура В. М., Мітельман І. М., Радченко В. М., Ясінський В. А. Математичні олімпіади школярів України: 2001–2006 рр.— Львів: Каменяр, 2008. — 348 с. (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти №1.4/18-Г-759 від 12.11.2010);

3. Математичні олімпіадні змагання школярів України: 2007–2009 рр. (за ред. Б. В. Рубльова). — Львів: Каменяр, 2010. — 549 с. (лист МОН України №1/11-9712 від 30.11.2009);

4. Конет І. М., Паньков В. Г., Радченко В. М., Теплінський Ю. В. Обласні математичні олімпіади. — Кам’янець-Подільський: Абетка, 2000. — 304 с. (лист МОН України № 1107 від 27.10.1997).

VIІ. Подання звітів та заявок на участь у IV етапі олімпіади

Звіти про проведення ІІІ етапу разом із текстами завдань ІІІ етапу з розв’язаннями та заявки на участь команд у ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики слід подати до 5 березня 2013 року на адресу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (відділ по роботі з обдарованою молоддю та проведенню масових заходів). Форма цих документів визначається додатками 1 і 2 до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності.

Директор       О.А. Удод

Освіта.ua
12.11.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!