Osvita.ua Блоги Антон Сененко: добре, що ми цей рейтинг побачили
Антон Сененко: добре, що ми цей рейтинг побачили

Результат PISA напряму ні про що не свідчить, але генералізовано дає уявлення про масштаб проблеми

Антон Сененко: добре, що ми цей рейтинг побачили

Автор: Антон Сененко, старший науковий співробітник Інституту фізики НАН України, кандидат фізико-математичних наук.

Вляпались...

Вірніше не так: тягло, з року в рік до цього йшли і, нарешті, загрузли у болоті.

Україна вперше взяла участь в оцінюванні грамотності 15-річних підлітків у таких предметних галузях, як читання, математика та природничо-наукові дисципліни - так звана PISA.

Якщо пояснювати простою мовою - це як рейтинг країн за рівнем ВВП, тільки ПІЗА - рейтинг за рівнем якості шкільної освіти в країні.

Як і ВВП, він напряму ні про що не свідчить, демонструє середню температуру по палаті, але генералізовано дає уявлення про масштаб проблеми.

Тож сьогодні опублікували результати.

Оно на картинці шукайте Україну.

Так, за рівнем вміння читати - ми між Туреччиною та Люксембургом, на 36-й позиції.

А за рівнем вміння в математику... - на 41-й.

Це добре чи погано?

Треба дивитись на пришелепкуватого сусіда.

Росія, наприклад, на 27-й позиції. А ми, на секундочку, з одного пострадянського простору, і нам із ними і далі воювати - як арміями, так і економіками.

Поки одні ідіоти/зрадники підживлювали міф про існування гуманітарного типу мислення і непотрібність математики в реальному житті, інші - поширювали ржачні картинки про «Скажіть, коли мені ця формула косінуса в житті знадобиться?», треті - волали про падіння якості фіз-мат підготовки в країні.

Чомусь питання того, що математика - це банально про зв'язки між нейронами і загальний освітній рівень - ховалося у тінь.

Ну, то давайте тепер ці результати мастити на хліб і піднімати інноваційну економіку!

Звісно, ми ще не Уругвай, але ще навіть не малесенька Білорусь.

Я вже не кажу про Естонію.

Слід чітко розуміти, що невживання заходів призводитиме до подальшої деградації системи, і наші примарні шанси збудувати економіку країни другого світу стануть взагалі нульовими.

Від проблеми пошуку кваліфікованих електриків та токарів ми акуратно перейдемо до пошуку тих, хто правильно порахує кількість тонн гуманітарної допомоги від ООН.

Але.

Шмарклі в бік, не все так погано, і шанси є.

Добре, що ми цей рейтинг побачили. Шкода, що його не було раніше.

Гнітить і те, що учні у селах відстають від однолітків з великих міст на 2,5 роки навчання. Так, настільки гірша якість підготовки.

Тепер хай освітні експерти той звіт розбирають і пишуть притомні огляди, а я потім залюбки почитаю.

Поки ж даю посилання: Національний і Міжнародний звіти тут.

Короткий аналіз від Міністерки Міністерства освіти і науки - тут.

Плюс вже є перша заява - наступний рік в Україні проголосять роком математики.

Сподіваюсь, що тепер під тези про Лептонного Бога та Квантово-орбітальну культурологію спробують підвести якісь математичні розрахунки, а не лише бла-бла.

Якщо без жартів - це добре.

Апдт. Хоча я тут з приводу Росії подумав. Може, там було, як і з тестами на допінг? Просто 40-річні худенькі фсб-ешники заднім числом оформлювалися, як школярі?

Оригінал

Освіта.ua
03.12.2019

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оля
Не розумію, а чого вчені математики, природничники не втручаються ніяк у шкільний процес. Мовчать про скорочення годин на вивчення математики, хімії, географії, не б’ють у дзвін. А все хочуть іти по шляху найменшого спротиву. Дітям легше вчити гуманітарні предмети. Нащо паритися з важкими? Краще погладимо по голівоньці за хамство невігласа. Хай дитятку буде легше. Але у дорослому житті - ніякого легше не буде. Приходить обцілований весь такий радісний і щасливий хтось у дорослий світ - і от.. І випливай. Тепер уже по дорослому. Важко в навчанні - легко у бою.
Вчителька
Для Оля: Бо усі вчителі сповідують рабську психологію: Мовчати - бо прийдуть перевіряти!
Коментувати
Освітянин
Подивіться навчальний план. 50% предметів непотрібні, вони лише повторюють базові, креслення - в минулому, трудове врізають, географію врізають, хімія та біологія без забезпечення, тупі підручники та керівництво в моді; креативні, грамотні молоді педагоги нікому не потрібні бо висловлюють власну думку, неугодну адміністрації. Це неповний перелік проблем сучасної школи. Яких результатів слід очікувати?
Olga
Скільки дурнів виросло за роки незалежності на українській землі!
сбу
40-річні худенькі фсб-ешники))) один навіть під президента оформлений

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!