Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя»
І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя»

Кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується

І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя»

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Як відомо, кожен вчитель української школи отримує зарплату за проведені уроки, а також доплати і надбавки за конкретно визначені види додаткових робіт: перевірка зошитів, завідування кабінетами тощо.

Але кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується. Насамперед, веду мову про так звані «виховні заходи», які з давні-давен ототожнюються з виховною роботою. Хоч у переважної більшості виховних заходів із виховною роботою спільного стільки ж, як у морської та свійської свинок… Флешмоби, лінійки; усілякі конкурси (у т. ч. сала, міс та містерів), свята, вечорниці та інші дурниці вимагають докладання вчителями величезних зусиль: фізичних, розумових, психічних… І все це за безплатно.

Більше того, у величезній кількості випадків роботу вчителя оцінюють не стільки за результатами навчання його учнів, як за проведенням подібних заходів. У цьому контексті наведу відомий приклад про ефект огірка. Солоним огірок стає тоді, коли потрапляє у розсіл. Він не стане солоним лише від того, коли на нього дмухатиме солоний вітер. Отак, мабуть, і учень. Вихованим він стане тоді, коли потрапить у виховуюче середовище. Створити виховуюче середовище в школі й покликані педагоги. А не дмухати виховними заходами на учнів за безплатно.

Інший приклад. Невідомо з яких причин у школах на вчителів і, особливо, на класних керівників, покладають обов’язок збирати усілякі довідки про учнів, про причини їхньої відсутності в школі, про стан здоров’я, щось поширювати, розповсюджувати і т. ін.

Чому це є обов’язком класного керівника? А чи є обов’язком класного керівника у неробочий час спілкуватися з батьками учнів із власного мобільного телефона, у соцмережах, месенджерах? Більше того, знаходяться освітянські чиновники, які за фактом наявності такого спілкування беруться ще й оцінювати роботу вчителя. А чи вони самі у неробочий час із власного мобільного, увечері й уночі вирішують робочі питання? Упевнений, що ні. То чому це повинен робити учитель та ще і за безплатно?

То, можливо, варто було б заклик «захистити педагога» спрямувати на:

а) удосконалення системи оплати праці педагогів: щоб платити їм не лише за проведення уроків, але і за те, що вони створюють оте виховуюче середовище (що в деяких аспектах набагато складніше й відповідальніше, ніж проведення уроків);

б) запровадження об’єктивної системи оцінки праці вчителів і, у результаті, перейти від її оплати за принципом «однаково всім» до «оплати за результатами праці кожного».

Оригінал

Освіта.ua
31.01.2019

Популярні блоги
В. Громовий: парадоксальність бачення вчителів Учителі допомагають «тим, хто наверху» жити ілюзією, що світ шкільної освіти успішно реформується
І. Лікарчук: класне керівництво має бути ліквідоване Примушувати дітей ходити до школи, вважаючи, що вони там будуть здобувати знання, - це смішно
І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя» Кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується
О. Істер: річну оцінку не можна порівнювати з ДПА (ЗНО) Чи можна порівнювати річну оцінку випускників школи з оцінкою, яка отримана за ДПА (у форматі ЗНО)?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Доситьмовчати
Шановний п.Лікарчук! А хто зможе об єктивно оцінити "оплату за результати кожного"? Як порвіняти оплату за роботу з учнями в ліцеях м. Києва з оплатою в звичайній сільській школі, та й ще де навчаються національні меншини?
Іван
Класний рерівник отримує платню за керівництво. І як він організує спілкування з батьками та своїми учнями - у його руках. Форми та методи різні. А по Лікарчуку хтось має це робити. Борщ окремо - мухи окремо.
Наталія
Пан Лікарчук перечить сам собі - то треба скасувати класне керівництво, за яке платиться 25% окладу, то доплачувати за те, що має робити класний керівник. Це схоже на роздвоєння особистості.
Nika
Потрібно закріпити законом грубе втручання в освітній процес,яке відбиває бажання працювати творчо...
Людмила
Самі собі суперечите. То Вам не подобається класне керівництво, то Вам не зрозуміло хто виховує дітей.
перспектива
«оплати за результатами праці кожного» - говорить про те, що пан Лікарчук НЕ володіє знаннями щодо ситуації в школах країни. І найсумніше те, що пана Лікарчука слухають як спеціаліста(
Фрол
Для перспектива: тупо. не по делу.
)))))))))))))))
Для Фрол: ДУМАТЬ !!!
Коментувати
Роботодавець
Прочитав перше речення "кожен вчитель української школи отримує зарплату".... Посміявся над тупістю лікарчука і далі навіть не став читати. Те що отримує український вчитель не можна називати "зарплатою". "Плювком в обличчя" - так, але точно не зарплатою. Правильно опус лікарчука повинен був починатися так: "кожен вчитель української школи за свою каторжну роботу отримує плювок в обличчя". А взагалі, я дуже рекомендую всім подивитися на ютюбі відео "Бидло - це найкращий електорат" і почитати коментарі під цим відео - дізнаєтеся багато цікавого.
Фрол
Для Роботодавець: Что ж вы так набросились на человека? Зарплату же формирует кабмин, т.е. власть! Вот туда и брызгайте слюной, . работодавец с вас, как с гамна пуля.
Коментувати
усьому свій час
ой, у нас не узяти слухавку - це опустити самого себе. "я потрібний, чого я буду свою потрібність ігнорувати, так і забути можуть, а я тіки-тіки став популярним" а потім народ привикає і вже вимагає.
Фрол
Для усьому свій час: Щось ви хотіли сказати, але замість того перднули...
Коментувати
Володимир
Мудро.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!