Osvita.ua Блоги Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації

Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів

Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації

Автор: Наталя Чуприна, консультант з питань освіти.

Коли читаю документ, то розумію, що заявлені три «прориви» дуже сумні і про ті самі речі, навіть не в профіль:

  • проходження ЗНО. Сумна штука саме в тому, який побічний ефект воно дало, коли запровадили серед учнів: весь процес перетворився на суцільну підготовку до ЗНО з різними наслідками. Чого хочемо зараз? Хтось намагався спрогнозувати наслідки тих самих рельсів? Чи хтось думав над тим, - а як по-іншому?
  • оцінювання практичного досвіду «спеціальними експертами» - це поза моїх коментів. Ми інфіковані оцінюванням, а спеціальні експерти - це справді про новий підхід?!
  • вчителю потрібно створити відеозапис власного заняття)))) Ось він, прорив, - вчора вчитель мав написати статтю про своє заняття, сьогодні має зробити відеозапис.

І фінал - для чого це вчителю? для отримання 20% до окладу?!

Для чого це державі? (намагаюсь знайти якусь відповідь)

Яке за цим майбутнє освіти? (спробуємо спрогнозувати?)

Читаєш і розумієш, що ті самі стратегії думок і дій ведуть тих, хто пише, як складно виїхати з колії, яка вже прорила асфальт, а не ллється смужкою по дорозі.

І в мене до вас питання: а якщо сертифікація - це класна штука, потенціал, прорив, якщо все можливо, то

  • Чого від неї Вам хочеться?
  • Для чого вона Вам?
  • Чим і хто може реально допомогти в її реалізації?
  • Які кроки Ви готові зробити?

Давайте обговоримо.

Оригінал

Освіта.ua
27.11.2018

Популярні блоги
В. Громовий: парадоксальність бачення вчителів Учителі допомагають «тим, хто наверху» жити ілюзією, що світ шкільної освіти успішно реформується
І. Лікарчук: класне керівництво має бути ліквідоване Примушувати дітей ходити до школи, вважаючи, що вони там будуть здобувати знання, - це смішно
І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя» Кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується
О. Істер: річну оцінку не можна порівнювати з ДПА (ЗНО) Чи можна порівнювати річну оцінку випускників школи з оцінкою, яка отримана за ДПА (у форматі ЗНО)?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
YT VSCKM - VSCKBOOOOF!!!!!!!!!!!!!!
ВИДЕОКАМЕРЫ В КАЖДУЮ ШКОЛУ предоставляет БЮДЖЕТ=
1111, у меня телефон покупки
2004 года. Сиеменс. Работает.Камеру куплю, когда внуки будут. Если куплю. Воооон, племянницу снимали-снимали на видеою. ТАк и валяются кассеты - НИКТО НЕ любопытсвует. НАмного любопытнее наблюдать происходящее с ней сегодня, чем сопли пускать по тому, что она делала 20 лет назад.Намного любопытнее наблюдать за учениками сегодня, чем рассматривать видео 20 лет назад. Фото - да, интересно. Вероятно по причине того, что действие оное занимает намного МЕНЬШЕ времени, чем втыкать в видео.Да и фотографии не особо есть время рассматривать, поэтому фото интереснее тем, что оно само по себе способно быть интересным. А видео? ТАк что - либо Вы покупаете МНЕ (не хотите мне-КУПИТЕ В КАЖДУЮ ШКОЛУ, но без воплей радости) аппарат, а мы тут им пользуемся. Ну примерно так, как фотоаппаратом,купленным выпускниками нескольких классов в подарок школе...И да, фотоаппарат уже выходил-выходит из строя...
а МНЕ камеру
а МНЕ камеру Вы купите, 1111? Покупайте. Мы всей школой, по очереди, будем видео снимать. Когда надумаете камеру НАС подарить (мне, в смысле, чтобы МНЕ руководить этой камерой среди коллег), напишите там где-то сверху. Я дам адрес, спишемся, созвонимся и заберу. Я на полнейшем серьёзе...
1111
Для а МНЕ камеру: обов’язково. Ви скажіть ще, що телефон у всіх в школі дисковий (провідний). А вдома користуєтесь гасовою лампою та кіно на діапроекторі дивитесь. Зараз будь-який фотоапарат та смартфон записує відео. А шкільні свята як в школі фільмують (чи за допомогою вчителя малювання, як колись в американськіх судах художники)? Однієї найгіршої камери на цілу школу досить. Оскар за операторську роботу в будь-якому випадку не видадуть
Я ЗАЖМУ денег на камеру
по идее недалёких, ограниченных. людей, 1111. Так что - либо Вы МНЕ покупаете камеру (на школу), либо отвалите со своими видеоуроками. Рабы, работающие с детьми, пусть рабов и воспитывают. РАБЫ они РАБЫ и есть.
Коментувати
Звичайний учитель
Та не буду я за 20 % робити відеозйомку ( мені винайняти оператора у рази дорожче обійдеться), не буду я собі нерви псувати, не буду я робити шоу.... Згідно тих вимог, що приписані, сертифікацію пройдуть ті хто вміє гарно організувати шоу, вміє себе "преподать", а ось ті всі бджілки-трудівнички просто не будуть мати часу організовувати шоу, відеозаписи, а будуть працювати, давати діткам знання, навіть без отих 20%
1111
Для Звичайний учитель: Ви здуріли? Який оператор? Можк Вам ще режисера, звуковика, художника з реквізиту, хлопушку? І монтажера обов’язково, бо запис уроку з кількох ракурсів та дублів? Ставите звичайну камеру на шафу і все. І бажано щоб знали про неї батьки але не діти (аби не почувались скутими). І ніякого шоу!
звичайний учитель
О! Ви сильно помиляєтеся. Медотисти будуть оцінювати не зміст уроку, а якість зйомки! Інтер"єр! Як учитель одягнутий! Як став, сів! Саме ті у кого буде оператор, хлопушка, режисер та звуковик і пройдуть сертифікацію
а МНЕ камеру
Вы купите, 1111? Покупайте. Мы всей школой, по очереди, будем видео снимать. Когда надумаете камеру НАС подарить (мне, в смысле, чтобы МНЕ руководить этой камерой среди коллег), напишите там где-то сверху. Я дам адрес, спишемся, созвонимся и заберу. Я на полнейшем серьёзе...
Коментувати
Галина
Замало мені симіолів. Керівник не має стручатися в професійний простір педагога. Адже педагог - дипломований спеціаліст, за якість підготовки якого має нести відповідальність виключно той, хто його готував - ЗАКЛАД ОСВІТИ, що надає професійну педагогічну підготовку з врученням диплома державного зразка. Чому ж нині "лицо начаствующее", яке часто має зовсім відмінний від педагога фах, має право повчати його і коректувати невідому йому методику і т.д. Цим же і створює майданчик для викривленого "виховання рабів" з нинішніх учнів. Вони бачать, як вчитель, принижений "начальником" потрапляє від нього ж в залежність. Найгірше те, що у дітей формується викривлена модель поведінки у вільному супільстві. Маю хороші ідеї щодо реформи в нашій освіті. Але, на жаль, вони нікому не цікаві. Реформи потрібно починати одразу в усіх напрямах, бачачи проблеми комплексно. А точкове "лікування" хворого організму не призведе до бажаних (а може вони не бажані, а вдавані?) результатів. Дякую за увагу.
Галина
На мій погляд будь-яке оцінювання діяльності педагогічної майстерності (можна назвати по-іншому: роботи, професіоналізму, профкомпетентності, інше) можуть і мають право здійснювати виключно користувачі і замовники освітніх послуг - учні і їх батьки. Адже ми працюємо на ринку послуг, де пріоритетне право оцінки якості наданих їм послуг мають саме вони. Як це зробити в цивілізований спосіб? 1) Ліквідувати атестацію як непотріб і інструмент приниження гілності особистості (читай Уонвенцію про захист прав людини). 2) Захистити педагога від БУДЬ_ЯКОГО втручання в його професійний простір (наприклад: Законом "Про захист авторських прав" -заборонити відвідувати навчальні заняття). 3) Розробити "притомну" професіограму педагога. 4) Проводити (паріодично, наприклад - один раз на рік) соціологічне опитування учнів, батьків, колег педагога, адміністраторів (ананімно) за певним діагностичним (єдиним в Україні, затвердженим МОН) пакетом дігностиного інструментарію. Результати - конфіденційні.
Пользователь
Згодна з Вами, колего!
Коментувати
Вася
Поясніть мені "тупому" зміст сертифікації. Я розумію: для її проведення будуть залучені додаткові кошти з бюджету, це перше, друге - "сертифікованому" учителю доведеться доплачувати (20%) за те ж, що він виконував, будучи "не сертифікованим", третє - "не сертифіковані" учителі будуть продовжувати працювати і, згідно закону, їх не можуть звільнити (навіть якщо сертифікація буде обов’язковою, бо вони мають диплом), роботодавцям (директорам шкіл) нема з кого вибирати (з сертифікатом, чи без), бо черги нема (подивіться статистику нестачі, скажімо, фіз-мат спеціалістів). А тепер те, чого не розумію: як сертифікація вплине на якість освіти, друге - чи є в державі "лишні" кошти на проведення цього "кіпішу" (адже НУШ цьогоріч ще не "добили", а на той рік знову, підручників для 10 кл усіх ще нема) і третє - а чи нема в українській освіті сьогодні більш важливих завдань, ніж дублювати Державну екз. комісію, яка дала учителю ДИПЛОМ??? (якщо хтось комусь не довіряє, то це не до вчителя)
Студент
Для Вася: Сертифікацію треба вводити на випускних курсах вишів!
Вася
Для Студент: Давно це намагаюся довести, але ті, кого це стосується, не читають Освіту.юа
Коментувати
Учитель і батько
Я переконана, що ця сертифікація призведе до того, що збільшиться кількість вакансій у освітній галузі. Якщо стане обов’язковою. Правда. За тих 800 грн доплати скільки нервів і праці. Хто має право знімати дітей під час уроку? У якому документі є прописане таке право? А, може, моя дитина сьогодні погано себе почуває й не хоче, щоб її такою знімали? А вчитель? Хтось подумав про психологічний стан учителя? Знаю прекрасного педагога. Але не може він виступати перед публікою, боїться камери. Тоді що, він не заслуговує на доплату, коли його діти щороку мають призові місця на рівні держави? Переконана, що прийняття цього положення тільки принесе нові проблеми в освітню галузь. І у НУШ не буде тих учителів, яких вимагає реформа. Не кожен учитель артист і може зніматися у фільмі. Не кожен фільм режисера всім подобається.
Небайдужий
Для Учитель і батько: В цілому по Україні кількість вчителів на одну дитину у півтори рази більша ніж 25 років назад (див. держстат). Забагато вчителів у нас, окрім кількох крупних міст. Тому абсолютно доречно підвищити вимоги, поки кількість вчителів не скоротиться десь на 100 тис.
Linda
Для Небайдужий: Не хвилюйтеся, скоро скоротиться: пенсіонери підуть на пенсію, а молодь не прийде. Будете ще шукати вчителів, щоб навчали Ваших дітей чи онуків!
Тата
Кількість вчителів велика, бо кількість предметів, яка вивчається у середній та старшій школі 15-17, чого немає у більшості країн світу. І 25 років назад такої кількості предметів не вивчали.
Коментувати
Норм
За 700 - 900 грн. доплати в місяць не варто рвати нерви. Поки молоді, змінюйте роботу. Повірте, є набаго спокійніші професії, або відповідаєш лише за себе, а не весь учнівський контингент разом з їхніми батьками. Воно вам треба? Скільки того життя?
1
Якщо цю дурню зроблять обовязковою, то буде те, що і з учнівським зно, після привязки його до школи: все навчання у старших класах перетворилося у натаскування на тести. Так буде і з вчительськими. Уроки - для галочки, щоб були; додаткові бесіди з учнями, пояснення і т.п. - ага, щассс. Робити тільки те, за що платять, і тільки в такому обсязі, який оплачується. Дзвоник продзвенів - всім пока; хоче учень сидіти на уроці в телефоні - його справа; не вивчив нічого - має право. Навіщо я буду надриватися на уроках? Начхати на учнів, бо я буду готуватися до тестів, зйомки та зустрічі з так званими експертами. Все це давління на вчителів вже в печінках сидить. А це абсолютно не сприяє кращому викладанню, створенню доброзичливої атмосфери в класі, приязному ставленню.
Vlad
Для 1: "Робити тільки те, за що платять,..." А ви працюєте за ідею? Після уроків проводите додаткові заняття з відстаючими здобувачами освіти (до речі, з тими, хто на уроках сидить в смартфонах і не бажає нічого робити), готуєте учнів до олімпіад, конкурсів типу "Юний фізик, хімік і т. п. Додатково проводите заняття з підготовки до ЗНО. І так шість днів на тиждень. І все це без оплати? І ще одне питання - що таке давління?
1
Для Vlad: Хм, і шість днів на тиждень, і вже кілька неділь взагалі без вихідних, і не тільки все перераховане вами роблю, а і багато чого іншого. І таки да, за безоплатно. Пора кінчати з цією дурнуватою благодійністю, бо вже сил нема від постійної перевтоми. Обридло все. А ще тут єхидно заявляють: "А ви робите...?" І всякі гриневичі з її сертифікаторами задовбали. А стосовно давліня - це видушування з людини бажання працювати, радіти життю, творити; це насаджування постійного почуття провини за всіх і все; це приниження вчителів, для того щоб відволікати громадськість від жахливих проблем, які створили нам наші керівники держави.
Коментувати
Ольга
На мою думку,до всього,що вимагалося на атестації раніше,просто додали відеозйомку й екзамен.нам добросовісно ускладнюють життя ,посилюють вимоги,здійснюють тиск.він немилосердно зростає. Більше того,відеозйомки коштують немалих грошей-з нашої кишені держава витягує гроші заради власного задоволення. При цьому про фінансовий бік цього питання ніхто не говорить.
Володимир
Цікаво.
Tet-a-tet
За часів роботи викладачем довелося 4 рази проходити атестацію, після якої піднімали тарифний розряд.Перед кождою доводилося пройти курси підв. кваліф,провести відкритий урок, виховний захід і представити купу дидактики, написаної для уроків. А ще ат.комісія на чолі з директором прискіпливо розбирала усю мою роботу за 5 років. Нехай сховається теперішня сертифікація. Хто звик усе життя долати труднощі не боїться ні атестації, ні сертифікації, ні чорта лисого. Що я можу втратити? Хіба ключі від аудиторії. Отже перестаньмо бути боягузами, не було, немає і не буде такого оцінювання праці вчителя, яке б задовольняло всіх. Не прив*язуйтеся до однієї професії, бо життя часто вносить свої корективи,коли жаліти немає за чим. Головне - бути чесним перед собою і учнями, заселяти їх душі чистим і прекрасним і пам*ятати- усе тече, усе змінюється. Он заграбала Росія 24 наших козаків, ото біда. Як тим мамам сьогодні жити, коли ворог знущається над їх сенсом життя? А Ви сертифікація.
Лара Ф.
Для Tet-a-tet: До чого тут боязузство? Більше всього страждають учні від атестації вчителя. Навч.процес трясе.Вчителя тіпає. Жах.
Cirius
Для Лара. А що відчуває артист, коли щодня виходить на сцену перед залом, де сидить 800 глядачів? Але ж виходить і прекрасно грає свою роль. Учні напевно більше радіють, ніж страждають, бо мають можливість побачити, як насправді має виглядати цікавий урок. Слабкого артиста справді може трясти і тіпати, але режисер вдруге його на сцену не випустить, якщо йому залежить на популярності театру серед глядачів. Життя- театр, а люди в ньому актори. Справжні актори завойовують любов глядачів майстерністю, а слабкі нарікають на сценариста.
Бориска
Драсьтє, приїхали! Вчитель актор, учні глядачі! Ура!
Коментувати
Witalina
Головне питання - ЩО дасть сертифікація школі,дітям? А НІЧОГО ! Це підвищить якість знань??? Примусить ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ працювати???? Отнюдь!!!! Що буде,коли хтось не пройде???? - звльнимо!!! Ура!!! А ХТО БУДЕ ПРАЦЮВАТИ у школі??? У нас і так проблеми з кадровим забезпеченням. У школах,особливо сільських , стоїть питання- ЗНАЙТИ хоч когось!! Я навіть НЕ ГОВОРЮ про ПРОЦЕДУРУ, ВОНА не витримує ніякої критики. Для мене, вочевидь, це фінансовий проект, для того ,щоб ХТОСЬ ЗАРОБИВ і БЕЗГЛУЗДЕ РОЗБАЗАРЮВАННЯ бюджетних коштів,яких гостро потребує освіта!
Анна
Відео, портфоліо, оцінка екпертів і ЗНО. З усього переліку не бачу того, по чому можна визначити, що я дійсно гарний вчитель. Актор, фізик, просто красуня - це бачу, а от що гарний вчитель-практик - не бачу.
Валентина
Шановні! Держава в особі Міністерства освіти і так дурить учителів, не доплачуючи їм чесною працею зароблене. Я маю на увазі доплати за звання, стаж, зошити, кмабінет і т.п. Справа в тому, що постановою Кабінету Міністрів від 11.01.2018 року на 10 відсотків підняли ставку вчителя. А МОН видало розпорядження всі надбавки оплачувати, виходячи зі ставки без підвищення. Тобто за години ми отримуємо з підвищенням, усе решта - без підвищення.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!