Osvita.ua Блоги Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації

Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів

Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації

Автор: Наталя Чуприна, консультант з питань освіти.

Коли читаю документ, то розумію, що заявлені три «прориви» дуже сумні і про ті самі речі, навіть не в профіль:

  • проходження ЗНО. Сумна штука саме в тому, який побічний ефект воно дало, коли запровадили серед учнів: весь процес перетворився на суцільну підготовку до ЗНО з різними наслідками. Чого хочемо зараз? Хтось намагався спрогнозувати наслідки тих самих рельсів? Чи хтось думав над тим, - а як по-іншому?
  • оцінювання практичного досвіду «спеціальними експертами» - це поза моїх коментів. Ми інфіковані оцінюванням, а спеціальні експерти - це справді про новий підхід?!
  • вчителю потрібно створити відеозапис власного заняття)))) Ось він, прорив, - вчора вчитель мав написати статтю про своє заняття, сьогодні має зробити відеозапис.

І фінал - для чого це вчителю? для отримання 20% до окладу?!

Для чого це державі? (намагаюсь знайти якусь відповідь)

Яке за цим майбутнє освіти? (спробуємо спрогнозувати?)

Читаєш і розумієш, що ті самі стратегії думок і дій ведуть тих, хто пише, як складно виїхати з колії, яка вже прорила асфальт, а не ллється смужкою по дорозі.

І в мене до вас питання: а якщо сертифікація - це класна штука, потенціал, прорив, якщо все можливо, то

  • Чого від неї Вам хочеться?
  • Для чого вона Вам?
  • Чим і хто може реально допомогти в її реалізації?
  • Які кроки Ви готові зробити?

Давайте обговоримо.

Оригінал

Освіта.ua
27.11.2018

Популярні блоги
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
К. Куницька: про банальне приховування якості освіти Простіше шукати винних і платити за помилки готівкою, ніж об'єднуватися і розділяти відповідальність
В. Онацький: суботні роздуми про сертифікацію вчителів Держава виділяє шалені кошти на освіту, але той, хто безпосередньо вчить дитину, має найменшу зарплату
І. Лікарчук: сертифікувати вчителів будуть чиновники Якщо автори цього освітянського «шедевру» сидять в УЦОЯО, то іншого можна було й не чекати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Галина
Замало мені симіолів. Керівник не має стручатися в професійний простір педагога. Адже педагог - дипломований спеціаліст, за якість підготовки якого має нести відповідальність виключно той, хто його готував - ЗАКЛАД ОСВІТИ, що надає професійну педагогічну підготовку з врученням диплома державного зразка. Чому ж нині "лицо начаствующее", яке часто має зовсім відмінний від педагога фах, має право повчати його і коректувати невідому йому методику і т.д. Цим же і створює майданчик для викривленого "виховання рабів" з нинішніх учнів. Вони бачать, як вчитель, принижений "начальником" потрапляє від нього ж в залежність. Найгірше те, що у дітей формується викривлена модель поведінки у вільному супільстві. Маю хороші ідеї щодо реформи в нашій освіті. Але, на жаль, вони нікому не цікаві. Реформи потрібно починати одразу в усіх напрямах, бачачи проблеми комплексно. А точкове "лікування" хворого організму не призведе до бажаних (а може вони не бажані, а вдавані?) результатів. Дякую за увагу.
Галина
На мій погляд будь-яке оцінювання діяльності педагогічної майстерності (можна назвати по-іншому: роботи, професіоналізму, профкомпетентності, інше) можуть і мають право здійснювати виключно користувачі і замовники освітніх послуг - учні і їх батьки. Адже ми працюємо на ринку послуг, де пріоритетне право оцінки якості наданих їм послуг мають саме вони. Як це зробити в цивілізований спосіб? 1) Ліквідувати атестацію як непотріб і інструмент приниження гілності особистості (читай Уонвенцію про захист прав людини). 2) Захистити педагога від БУДЬ_ЯКОГО втручання в його професійний простір (наприклад: Законом "Про захист авторських прав" -заборонити відвідувати навчальні заняття). 3) Розробити "притомну" професіограму педагога. 4) Проводити (паріодично, наприклад - один раз на рік) соціологічне опитування учнів, батьків, колег педагога, адміністраторів (ананімно) за певним діагностичним (єдиним в Україні, затвердженим МОН) пакетом дігностиного інструментарію. Результати - конфіденційні.
Вася
Поясніть мені "тупому" зміст сертифікації. Я розумію: для її проведення будуть залучені додаткові кошти з бюджету, це перше, друге - "сертифікованому" учителю доведеться доплачувати (20%) за те ж, що він виконував, будучи "не сертифікованим", третє - "не сертифіковані" учителі будуть продовжувати працювати і, згідно закону, їх не можуть звільнити (навіть якщо сертифікація буде обов’язковою, бо вони мають диплом), роботодавцям (директорам шкіл) нема з кого вибирати (з сертифікатом, чи без), бо черги нема (подивіться статистику нестачі, скажімо, фіз-мат спеціалістів). А тепер те, чого не розумію: як сертифікація вплине на якість освіти, друге - чи є в державі "лишні" кошти на проведення цього "кіпішу" (адже НУШ цьогоріч ще не "добили", а на той рік знову, підручників для 10 кл усіх ще нема) і третє - а чи нема в українській освіті сьогодні більш важливих завдань, ніж дублювати Державну екз. комісію, яка дала учителю ДИПЛОМ??? (якщо хтось комусь не довіряє, то це не до вчителя)
Студент
Для Вася: Сертифікацію треба вводити на випускних курсах вишів!
Вася
Для Студент: Давно це намагаюся довести, але ті, кого це стосується, не читають Освіту.юа
Коментувати
Учитель і батько
Я переконана, що ця сертифікація призведе до того, що збільшиться кількість вакансій у освітній галузі. Якщо стане обов’язковою. Правда. За тих 800 грн доплати скільки нервів і праці. Хто має право знімати дітей під час уроку? У якому документі є прописане таке право? А, може, моя дитина сьогодні погано себе почуває й не хоче, щоб її такою знімали? А вчитель? Хтось подумав про психологічний стан учителя? Знаю прекрасного педагога. Але не може він виступати перед публікою, боїться камери. Тоді що, він не заслуговує на доплату, коли його діти щороку мають призові місця на рівні держави? Переконана, що прийняття цього положення тільки принесе нові проблеми в освітню галузь. І у НУШ не буде тих учителів, яких вимагає реформа. Не кожен учитель артист і може зніматися у фільмі. Не кожен фільм режисера всім подобається.
Небайдужий
Для Учитель і батько: В цілому по Україні кількість вчителів на одну дитину у півтори рази більша ніж 25 років назад (див. держстат). Забагато вчителів у нас, окрім кількох крупних міст. Тому абсолютно доречно підвищити вимоги, поки кількість вчителів не скоротиться десь на 100 тис.
Linda
Для Небайдужий: Не хвилюйтеся, скоро скоротиться: пенсіонери підуть на пенсію, а молодь не прийде. Будете ще шукати вчителів, щоб навчали Ваших дітей чи онуків!
Коментувати
Норм
За 700 - 900 грн. доплати в місяць не варто рвати нерви. Поки молоді, змінюйте роботу. Повірте, є набаго спокійніші професії, або відповідаєш лише за себе, а не весь учнівський контингент разом з їхніми батьками. Воно вам треба? Скільки того життя?
1
Якщо цю дурню зроблять обовязковою, то буде те, що і з учнівським зно, після привязки його до школи: все навчання у старших класах перетворилося у натаскування на тести. Так буде і з вчительськими. Уроки - для галочки, щоб були; додаткові бесіди з учнями, пояснення і т.п. - ага, щассс. Робити тільки те, за що платять, і тільки в такому обсязі, який оплачується. Дзвоник продзвенів - всім пока; хоче учень сидіти на уроці в телефоні - його справа; не вивчив нічого - має право. Навіщо я буду надриватися на уроках? Начхати на учнів, бо я буду готуватися до тестів, зйомки та зустрічі з так званими експертами. Все це давління на вчителів вже в печінках сидить. А це абсолютно не сприяє кращому викладанню, створенню доброзичливої атмосфери в класі, приязному ставленню.
Vlad
Для 1: "Робити тільки те, за що платять,..." А ви працюєте за ідею? Після уроків проводите додаткові заняття з відстаючими здобувачами освіти (до речі, з тими, хто на уроках сидить в смартфонах і не бажає нічого робити), готуєте учнів до олімпіад, конкурсів типу "Юний фізик, хімік і т. п. Додатково проводите заняття з підготовки до ЗНО. І так шість днів на тиждень. І все це без оплати? І ще одне питання - що таке давління?
1
Для Vlad: Хм, і шість днів на тиждень, і вже кілька неділь взагалі без вихідних, і не тільки все перераховане вами роблю, а і багато чого іншого. І таки да, за безоплатно. Пора кінчати з цією дурнуватою благодійністю, бо вже сил нема від постійної перевтоми. Обридло все. А ще тут єхидно заявляють: "А ви робите...?" І всякі гриневичі з її сертифікаторами задовбали. А стосовно давліня - це видушування з людини бажання працювати, радіти життю, творити; це насаджування постійного почуття провини за всіх і все; це приниження вчителів, для того щоб відволікати громадськість від жахливих проблем, які створили нам наші керівники держави.
Коментувати
Ольга
На мою думку,до всього,що вимагалося на атестації раніше,просто додали відеозйомку й екзамен.нам добросовісно ускладнюють життя ,посилюють вимоги,здійснюють тиск.він немилосердно зростає. Більше того,відеозйомки коштують немалих грошей-з нашої кишені держава витягує гроші заради власного задоволення. При цьому про фінансовий бік цього питання ніхто не говорить.
Володимир
Цікаво.
Tet-a-tet
За часів роботи викладачем довелося 4 рази проходити атестацію, після якої піднімали тарифний розряд.Перед кождою доводилося пройти курси підв. кваліф,провести відкритий урок, виховний захід і представити купу дидактики, написаної для уроків. А ще ат.комісія на чолі з директором прискіпливо розбирала усю мою роботу за 5 років. Нехай сховається теперішня сертифікація. Хто звик усе життя долати труднощі не боїться ні атестації, ні сертифікації, ні чорта лисого. Що я можу втратити? Хіба ключі від аудиторії. Отже перестаньмо бути боягузами, не було, немає і не буде такого оцінювання праці вчителя, яке б задовольняло всіх. Не прив*язуйтеся до однієї професії, бо життя часто вносить свої корективи,коли жаліти немає за чим. Головне - бути чесним перед собою і учнями, заселяти їх душі чистим і прекрасним і пам*ятати- усе тече, усе змінюється. Он заграбала Росія 24 наших козаків, ото біда. Як тим мамам сьогодні жити, коли ворог знущається над їх сенсом життя? А Ви сертифікація.
Лара Ф.
Для Tet-a-tet: До чого тут боязузство? Більше всього страждають учні від атестації вчителя. Навч.процес трясе.Вчителя тіпає. Жах.
Cirius
Для Лара. А що відчуває артист, коли щодня виходить на сцену перед залом, де сидить 800 глядачів? Але ж виходить і прекрасно грає свою роль. Учні напевно більше радіють, ніж страждають, бо мають можливість побачити, як насправді має виглядати цікавий урок. Слабкого артиста справді може трясти і тіпати, але режисер вдруге його на сцену не випустить, якщо йому залежить на популярності театру серед глядачів. Життя- театр, а люди в ньому актори. Справжні актори завойовують любов глядачів майстерністю, а слабкі нарікають на сценариста.
Коментувати
Witalina
Головне питання - ЩО дасть сертифікація школі,дітям? А НІЧОГО ! Це підвищить якість знань??? Примусить ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ працювати???? Отнюдь!!!! Що буде,коли хтось не пройде???? - звльнимо!!! Ура!!! А ХТО БУДЕ ПРАЦЮВАТИ у школі??? У нас і так проблеми з кадровим забезпеченням. У школах,особливо сільських , стоїть питання- ЗНАЙТИ хоч когось!! Я навіть НЕ ГОВОРЮ про ПРОЦЕДУРУ, ВОНА не витримує ніякої критики. Для мене, вочевидь, це фінансовий проект, для того ,щоб ХТОСЬ ЗАРОБИВ і БЕЗГЛУЗДЕ РОЗБАЗАРЮВАННЯ бюджетних коштів,яких гостро потребує освіта!
Анна
Відео, портфоліо, оцінка екпертів і ЗНО. З усього переліку не бачу того, по чому можна визначити, що я дійсно гарний вчитель. Актор, фізик, просто красуня - це бачу, а от що гарний вчитель-практик - не бачу.
Валентина
Шановні! Держава в особі Міністерства освіти і так дурить учителів, не доплачуючи їм чесною працею зароблене. Я маю на увазі доплати за звання, стаж, зошити, кмабінет і т.п. Справа в тому, що постановою Кабінету Міністрів від 11.01.2018 року на 10 відсотків підняли ставку вчителя. А МОН видало розпорядження всі надбавки оплачувати, виходячи зі ставки без підвищення. Тобто за години ми отримуємо з підвищенням, усе решта - без підвищення.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!