Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: коментар стосовно аудіювання під час ЗНО
І. Лікарчук: коментар стосовно аудіювання під час ЗНО

Ситуація з аудіюванням - результат неефективного менеджменту у системі УЦОЯО на всіх рівнях

І. Лікарчук: коментар стосовно аудіювання під час ЗНО

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Мене продовжують «діставати» проханнями дати коментар стосовно аудіювання під час цьогорічного ЗНО з англійської мови.

Дуже не хочу коментувати все, що стосується ЗНО, але втекти на край світу не можу. Найчастіше просять дати відповідь на питання: «А що зробили б Ви у цій ситуації?» Хочу відповісти всім відразу й цим на моїх коментарях поставити крапку.

  • По-перше. Я б зробив усе можливе, щоб подібної ситуації уникнути. Мене на неї штовхали іще в 2014 році, але це були марні зусилля. Бо й тоді, й зараз переконаний, що потрібно було провести централізовану закупівлю сертифікованого звуковідтворювального обладнання в одного виробника. Щоб створити всім однакові умови. У 2014 р. на таку закупівлю коштів не було. У 2018 коштів було вдосталь. Якщо не помиляюся, то це більше 17 млн. грн;
  • По-друге. Якщо сталося те, що сталося, то я від імені УЦОЯО публічно попросив би вибачення у абітурієнтів, їхніх батьків, педагогів. А не шукав би серед них винуватих типу: «погано готові до ЗНО, бо не чули живих британця чи канадійця...»;
  • По-третє. Потрібно визнати, що ця ситуація стала результатом неефективного менеджменту у системі УЦОЯО на всіх рівнях. Бо кошти на проведення аудіювання були (чималі), політична воля й підтримка керівників МОН була (велика та постійна), час для здійснення всіх організаційних та управлінських заходів також був (достатній час). Тож керівники УЦОЯО й деяких РЦОЯО мали б після цього скандалу подати у відставку. Це було б справедливо, доцільно, цивілізовано. Тримання за крісло - не ознака мудрості й сили керівника. Це ознака іншого. Між іншим, хочу нагадати, що після того, коли у 2015 році мене та мою команду звинуватили у серйозних правопорушеннях у системі ЗНО, я та один заступник добровільно подали у відставку. І хоч наша вина до сьогодні не доведена в суді, вважаю, що тоді наше рішення про відставку було правильним і цивілізованим.
  • По-четверте. Для вивчення та аналізу ситуації я б негайно створив комісію із незалежних аудиторів для того, щоб вони дали відповідь на питання: «Чому так сталося?» І не лише тому, що для всіх абітурієнтів не були створені однакові умови для проходження оцінювання, а й тому, що на це аудіювання затрачені великі бюджетні кошти. Суспільство повинне знати, чи ефективно вони використані?
  • По-пяте. Що робити тепер? Я б відмовився від ідеї допустити до додаткової сесії лише тих абітурієнтів, які написали апеляцію на процедуру. Хоча б тому, що: а) у багатьох випадках таку апеляцію у них не прийняли. І я про це знаю; б) явище було настільки масовим, що абітурієнти та й організатори фактично розгубилися і не знали, що робити, і тому апеляцію не писали; в) процедура подання апеляції в пункті тестування є дуже недосконалою і формальною. Вона застаріла і малоефектитвна. Але з іншого боку, допустити всіх на додаткову сесію також не можна. Бо це знову буде неефективне і, можливо, нецільове витрачання бюджетних коштів. Тож я б терміново шукав джерела позабюджетного фінансування для проведення спецсесії. Хоч її ефективність, як і додаткової сесії, є достатньо примарною: звуковідтворювальна апаратура у більшості аудиторій залишилася та сама. Й тексти, начитані «носіями», тієї ж якості. Між іншим, у чинній шкільній програмі з англійської мови я так і не побачив вимоги, що під час аудіювання повинні використовуватися тексти, начитані «носіями».

Складненька ситуація.

P.S. Моя пропозиція про спецсесію не є ідеальною. Більше того, вона є швидше поганою, аніж гарною. Але я недарма написав «складненька ситуація», бо традиційних шляхів виходу із неї немає. У куток загнані всі...

Оригінал

Освіта.ua
07.06.2018

Популярні блоги
В. Співаковський: домашні завдання ще є? Не скасували? «Відчуття часу» дозволить дитині у дорослому житті нікуди не спізнюватися і все робити вчасно
Олена Князева: чому вчителі йдуть зі школи? Школа перестала бути не тільки місцем радості Дитинства, а й місцем професійної реалізації вчителя
В. Громовий: щодо скандалу з шампанським у День учителя Роль жертви, яка виправдовується, - це найгірше, що може обрати для себе директор школи чи вчитель
Олена Шаповалова: що дають нам студенти-іноземці Навчання іноземців протягом року принесе Україні суму, яка співставна з трьома бюджетами Житомира
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мама
Я до цього часу пам’ятаю жах тесту з англійської 2010 р. Лікарчук тоді не пішов у відставку, а в усьому звинуватив абітурієнтів та репетиторів. Чого тепер обурюється, що Карандій поводиться так, як він сам вісім років назад?
Ірина
Для Мама: Да не тому він обурюється. Його "попросили" з посади директора, тож зараз треба "покусати" усіх тих, хто тепер там працює. А хвалить себе як, прямо супер-герой. "Я б не зробив (чи зробив?), я б не допустив". Вчителі в нього теж погані, коротше кажучи - ХОРОШИЙ тільки я. Цікаво, чи читає він ці коментарі. Так би хотілося щоб читав, а ще почути його відповідь.
Коментувати
Вікторія
Мій син також складав ЗНО з англійської мови,аудіювання слухали з дешевих колонок,звук був слабий,коли попросили добавити звук-( шипіло і скрипіло в результаті звук довелося збавити).В результаті всі відповіді з аудіювання поставив навмання.Це при тому що на пробному аудіюванні з сімнадцяти завдань,тільки дві помилки.Коли Я дізналася ,що від хвилювання діти втрачали свідомість,то мій син вів себе достойно, як справжній чоловік ,не розгубився.МОЛЮ ГОСПОДА БОГА щоб допоміг вступити у вуз на контракт.Тішуся тим ,що мій син вивчив англійську ,це можливість накивати п’ятами з країни ,якій непотрібний освічений народ.Дурнями легше управляти і стягувати останню сорочку.
Абитуриентка
Для Вікторія: 1. Завдань всього 16. 2. А чому б йому сразу не накивати п’ятами з країни? Не буде займати місце того, хто вивчиться і буде робити щось в цієї країні. Ви вважаєте , що дурні, я так зрозуміла з ваших слів, це ті хто , наприклад, воює на Сході, працює в Україніі, а не накивали п’ятами з країни? І не соромно таке писати.
Коментувати
Мама
Абсолютно згодна з блогером! Аудіювання було провальним. Шкода, що ніхто з тих, хто може щось змінити, нічого не робить. І шкода дітей...
Слава
Це аморально судити інших коли не спокутував своїх гріхів. Дід мабуть забув за свої щорічні "подвиги". Таких масових протестів за явні "про(й)бої" ніхто крім нього не збирав. Згадайте протести з пікетами які накрили усю Україну в 2010 після ЗНо з англійської. Чи демонстрацію "комах" перед МОН в 2015 . У Лікарчука жодного разу не знайшлося сміливості щоб вийти до людей у подібних ситуаціях, визнати проблеми. Завжди виставляв відповідати когось іншого - лаври собі, бруд і ярлики іншим. Щоб здаваться "великим" старається втоптати в грязь інших. Гидко!
Інна
Для Слава: Дуже правдиво сказано
Коментувати
Геннадій
Ні, він не хотів аудіювання, стояв він проти, аякже, він просто сказав, що всі будуть проходити зно з іноземної ОБОВ’ЯЗКОВО. Моя старша донька мала тоді складати ЗНО, до того ж їй цей предмет був не потрібен. Але ж як то кажуть "Я молодєц, а всі інші помилились"
просто так
для Світлана:За Правописом (§30 2.1) пишуться окремо складні прислівникові сполуки, що складаються з прийменника та іменника, але в яких іменник звичайно зберігає своє конкретне лексичне значення й граматичну форму, особливо коли між прийменником і керованим ним іменником можливе означення до цього іменника: на жаль. Крім того, конструкцію на жаль треба відокремлювати комою.
Інна
1. 2015 рік свідчить про протилежне. 2. "Деякі українські школи організували колективне написання скарг від учнів про якість завдань тесту ЗНО з української мови і літератури, однак не всі випускники-скаржники здатні зробити це без помилок. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив директор УЦОЯО Ігор Лікарчук." Ось і вся реакція тодішнього керманича на проблему. І чому ж не завадив ряду провалів у ЗНО-2015? 3. Не Лікарчук і заступник подали заяви, а Лікарчука відсторонили від виконання обов’язків, а заступнику висунули обвинувачення. І це є різні речі. 4. Чому не створював комісії для вивчення всіх діянь УЦОЯО у 2015? 5. Чому за час перебування на посаді не замінив застарілу процедуру подання апеляції? Ця процедура діє ще з початку ЗНО. Слова, слова, слова....
Світлана
Моєму сину нажаль теж не пощастило в 2018, він закінчив школу в 2017 році здавав три зно , де один із них з англійської мови, вступив в університет на комп’ютерну інженерію. але зрозумів що це не його. вирішив в 2018 році вступати в інший вуз але нажаль сертифікат з англійської минулорічний не дійсний, і залишається лиш надія на коледж, а шкода. Так і нам не пощастило з англійською мовою.
А воно то правда
У діда багато косяків було, під час його керуванням ЗНО, але тут він правду каже. Треба дійсно спецсесію робити для всіх дуже незадоволених, нехай навіть за їх рахунок, або спонсорів припахать, наші багачі не знаютьт, куди гроші діти. нехай послужать на благо дітей
Правда
Дуже прикро, що в Україні ЗМІ поширюють дописи таких освітніх брехунів. Адже більшого брехуна ще треба пошукати. Щодо реагування на ситуації та їх уникнення або вирішення. 1. Чому у 2015 не уникнув скандалів із ЗНО з української мови і літератури, хімії? 2. Чому не подав у відставку за зайві понад 2000 комплектів з української мови і літератури (поглиблене вивчення), що були надруковані? Адже мав би спрогнозувати кількість осіб, які проходитимуть ЗНО на поглибленому рівні, на це було витрачено бюджетні кошти? Цей список "шедеврів" від Лікарчука в 2015 році можна продовжити до нескінченності. Тоді його "компетентність" зашкалювала. А тепер не знає з якого боку вкусити УЦОЯО.
Наталья
Если Вы все понимаете, так какой выход? Что делать детям, которые возможно пролетят с поступлением на бюджет?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!