Osvita.ua Блоги В. Бєлий: методкабінети або неочевидна очевидність
В. Бєлий: методкабінети або неочевидна очевидність

Методисти «допомагають» перевірками вчителів чи нав’язуванням проведення показових уроків

В. Бєлий: методкабінети або неочевидна очевидність

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Очевидною є офіційна робоча місія методкабінетів у системі загальної середньої освіти. Методисти отримують зарплату для того, щоб допомагали вчителям запрацювати щораз більш ефективніше та на більш сучасному рівні вимог.

Неочевидним чомусь стало те, що допомагати вони мають власними «руками та головою», а не перевірками вчителів чи нав’язуванням проведення показових уроків одними вчителями для повчання інших. Не питаючи останніх, чи саме цього вони потребують. Вже не кажучи про недопустимість втягування вчителів у «пащу бюрократозавра».

Чим методисти могли б допомогти вчителям?

По-перше, запровадити розклад власних індивідуально-групових консультацій задля допомоги у питаннях чи вправах зі змісту ЗНО попередніх років чи з інших особистих проблем вчителів-практиків.

По-друге, що є зараз ще більш актуальним – розробити учнівські завдання новітні, тобто компетентісно-, творчо-, проектно-, інтегровано-спрямовані, щоб вчителі-практики мали з чого вибирати, дивлячись з потреб програмної теми та вікового рівня своїх учнів. І чим більше та різних їх буде, тим краще для вчителів, їхніх учнів та системи освіти загалом.

Адже є більш ніж очевидним, що для розробки такої бази завдань:

  • якийсь вчитель не має достатньої кваліфікації;
  • якийсь не має впевненості у власних здібностях;
  • якийсь не має часу та сил, хоча й зміг би;
  • якийсь, може, й має все для того, але з різних причин не збирається за те братися;
  • якийсь, може, і здатен створити, але без оплати такої роботи вважає за краще працювати з учнями індивідуально за додаткову плату;
  • якийсь, може, навіть і створює такі вправи, але в умовах, коли його роботу не можуть/не хочуть оплатити, не стане ділитися з колегами тощо.

У той же час, у методиста для цієї роботи є все – вища категорія, звання «Вчитель-методист», солідний стаж практичної роботи у школі і, головне, - постійний з року в рік робочий час та заробітна платня.

Чому не роблять?

А організатори його діяльності, що оплачується за кошти громади, НЕ СТАВЛЯТЬ такого робочого завдання!

ЧОМУ?

Питання передбачає спершу відповіді на інше питання: «А кому, власне, його адресувати?»

Оригінал

Освіта.ua
21.02.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тор
Це паразитична структура і це однозначно!!! Методист паразитує на вчительській праці.Рудимент надбудови над вчительською діяльністю, який ЖОДНОЇ користі, не дав, за всі десятиліття свого існування, викачуючи гроші з бюджету. Пусте місце, заорганізоване власними бюрократичними придумками, яке генерує тонни макулатури, руками і мізками вчителя. Вже і до інтернету добралися глобально. Проведіть опитування у вчителів, краще анонімно і все стане зрозумілим, як білий день. Вони - це вчорашній день у освіті і в жодну реформу не вписуються.
Вчитель
Методкабінети вже віджили своє. Особливо, коли методист, який ні дня не працював в школі, а перевіряти і повчати - ого як вміє. В результаті - вчителю, показуй відкритий урок , виступай на МО, публікуй розробки уроків, бо все це дає плюси їх діяльності.
--------------
Мне методист не нужен, коллегам, которые дают РЕАЛЬНЫЕ результаты - тоже НЕ нужен. "Методистка",проработав в школе ГОД указывала пальчиком (с крисиво разрисованными ногтями) учителю,у которой была НА ПРАКТИКЕ за год ДО ТОГО,что у той,дескать,уголок природы висит нескоьлко кривовато перед уроком(дети двигались,повернули). КОМУ нужен методист? НИКОМУ. Кроме самих методистов. //// В советское время методисты необходимы были для НАДСМОТРА за учителями. ЧТобы те ни вправо, ни влево от линии партии ни-ни.Сегодня это служба ради службы.Или-чтобы бАмашки перенаправлять и учителей СТРАЩАТЬ.Убрать не решаются (а КУДА они столько народу.да ещё и с организационно-руководяще-широкогополязнающими навыками денут?). А оставить-так и не нужны вроде.А деньги надо платить.
Олена
Нехай пишуть вірші всі, хто бажає! Кожен методист має створити, дати...готове.. Навіщо? Крім всього, чи всім це буде потрібно? Вже і так є багато всього: ППД, педтехнології, методики, методи, збірки завдань, готові конспекти/планування, варіативність підручників та ін. Тільки не вміємо цим користуватись. Що є кращим для учнів конкретного класу обирає учитель, чи наполегливо рекомендує методист? Вже маємо досвід вибору підручників (один учитель обирає для себе, а не учнів, які щороку різні і колега, який прийде читати на наступний рік не матиме свого вибору). Більшість вчителів бажають, щоб була сучасна наочність та матеріальна база кабінетів, а не ще певна кількість ( компетентнісних)завдань від методиста до уроку. Хороший методист-предметник здійснює якісний супровід реалізації Державних стандартів освітньої галузі та допомагає вчителю через індивідуальні та колективні форми досягти кращих результатів.
Олександр
По педагогом потрібна процедура аналогічна реформуванню патрульної служби. І всі хто не здасть новий стандарт хай вибачають. Ми не можемо чекати поки відпрацюють ті хто просто не в змозі вчити по новому...
вчитель
Для Олександр: А це як "по новому..."? Головне питання КОМУ здавати на новий стандарт. Знову, як стадо, повинні прийняти, те, що спустили зверху. Де є хоч якісь гарантії, що новий стандарт буде корисним - у учнів буде висока мотивація до навчання. Доречі, щось не видно, щоб всі були в захваті від патрульної служби.
Олександр
Я розумію Вашу емоцію. Безумовно, найкраще було б усунути людський фактор і дати можливість педагогам доводити свою спроможність на базі якихось однакових для усіх тестів. Щодо нового, то тут як кажуть, немає що втрачати. Краще вдосконалювати новий стандарт, чим калічити майбутнє тисячам дітей.
Ну ну
Для Олександр: Ну і де тепер патрульна служба? Реформували, реформували - і пшик... Масово позвільнялися. Жую попкорн і чекаю, де ви знайдете спроможніх вчителів на таку супер підвищену зарплатню
Коментувати
Владимир Белый
Питання у тім, що нові стандарти є орієнтованими на вміння застосовувати вивчене теоретично (увага! Не просто пам’ятати як що називається, а вміти ним продуктивно оперувати. Он, на "носі" тестування PISA як вперше в Україні). Тому спільноті має "боліти" питання - де збірки завдань/вправ НОВОГО, компетентісного, типу? А звідти наступне - ХТО їх може зробити? Адже одне, отримувати платню просто за перебування у бюджетному закладі, хай весь час ти й зайнятий, і зовсім інше - за реальні напрацювання для спільноти вчителів, зроблені власними руками та головою у свій робочий час.
Також заступник
Для Владимир Белый: Як ХТО?! Практики-вчителі, котрим присвоєно звання "вчитель-методист", за яке мають на 15% вищий посадовий оклад, ніж учитель вищої категорії, і які відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників саме й зобов’язані цим займатися. Чи може звання "вчитель-методист" не треба підтверджувати через 5 років? Окрім того, а як же академічна автономія вчителя, академічна доброчесність і т.д.? Пропонуєте й далі працювати по-старому: перекласти власні проблеми на чужі плечі, щоб потім було кого звинуватити у низьких результатах тестування PISA, ЗНО і т.д?
Також заступник
І до речі, а що Херсону "закони не писані"? Які перевірки, які нав’язування показових уроків? У вас що новий Закон України "Про освіту" не діє? Нащо вам ті методисти - формуйте внутрішню систему якості освіти ( яка, до речі, й передбачає моніторинг навчальних досягнень учнів) та чекайте інституційний аудит.
Учитель
Про PISA знаю лише з Інтернету. До сьогодняшнього дня НІХТО мені не сказав жодного слова з цього питання- що і як має бути, буде чи ні проводитися, які є посібники, які вимоги... НІЧОГО. Навпаки, коли починаю про це говорити на мене дивляться як на людину з неадекватним мисленням. Методична служба мовчить як риба
Коментувати
Петр
Читаю и умиляюсь. Люди , какие же вы смешные. Пан Белый бросил эту провокационную статейку учителям как " собаке кость". А вы её ухватили и ну терзать. А заметили, что ни один методист в обсуждении участия не принял ? А знаете почему ? Да всё проще - простого . Им некогда писать гадости на учителей, в отличии от других. А понимают ли сельские учителя, а судя по постам их тут большинство, что с такой демографией как сейчас и образовательной реформой скоро сами останутся без работы. И что далее ? Так же методисты будут виноваты ? Ну-ну ... Плохому танцору знаете что мешает ? Кстати, переубедить меня не получится .
Євген
Для Петр: Хоч якась користь для Вас є - "читайте и умиляйтесь" далі. Переконувати занадто "самовпевнених і "самоумиляющихся" - пуста трата часу. В першу чергу закривають ті школи, в яких дуже висока собівартість учня. А от у цю собівартість якраз, крім енергоносіїв та зарплати учителів, і входить оплата усім "примазавшимся" (не тільки методистам). Не переконую, але в такій "багатій" країні, як наша, гроші необхідно вміти рахувати.
Світлана
Для Євген: Ознайомтеся з яких надходжень проводиться оплата того що Ви написали. Якщо Ви не компетентні з якого бюджету платять заробітну плату вчителям, а з якого методистам, то навіщо нагнітати обстановку ?
Євген
Для Світлана: Можливо надходження, з Ваших слів і різні, але це все бюджет країни, затрати на освіту, які в кінці кінців мають одну ціль - навчання дітей, і які, поділені на кількість дітей, визначають вартість навчання однієї дитини. А якщо й надходження різні, то чому б не напрямити кошти, призначені для утримання нікому не потрібних методкабінетів, наприклад на покращення матеріально-технічної бази шкільних кабінетів
Коментувати
Олександр
Наразі у вчителя є всі можливості самостійно вдосконалюватись і освоювати новітні методики, а потрібні незалежні чужі контролери якості викладання і кваліфікації вчителя. Це можуть бути лише невідомі в районі фахівці, бажано з столиці. Приїхав зробив перевірку, оприлюднив результат. А метод кабінети неєфективні по причині того, що там працюють тіж смаі колишні вчителі, знайомі, куми і тд, Як вони можуть ефективно контролювати? Інколи у школах і дитсадках працюють педагогои на голову якісніші за начальника метод кабінету.
Ліля
Для Олександр: Так і учні є мудріші, ніж учителі, і що...
Олександр
Для пані Ліля: Якщо учень став мудрішим через 20 років, я з вами згоден, що це добре. Якщо у класі є учень що знає предмет досконаліше за вчителя, то це нонсенс.
мама
Для Олександр: Можна подумати, що на посади столичних контролерів приймають "по уму", а не кумів, сватів та інших родичів.
Коментувати
Маричке
Если учитель ЗАХОЧЕТ,сам захочет, то он найдёт и условия конкурсов, и детей.которые САМИ ЗАХОТЯТ принять участие и родители которых ЗАПЛАТЯТ за участие в конкурсах, и дети учителя БЕЗ ПОДСКАЗОК учителя напишут работу и учитель отправит ЧЕСТНОвыполненные работы в оргкомитет.На сегодня ПО ТРЕБОВАНИЮ методистов учителя,манипулируя сознанием детей, собирают деньги на конкурсы, рассказывают (пальцем тычут) детям где и что необходимо писать,бывает,сами пишут-рисуют-выполняют поделки вместо ребёнка,записав лишь фамилию ученика и получают преференции за участие и "хороший" результат. НЕ это ли есть главнейшим ПРЕСТУПЛЕНИЕМ как методиста,так и его сообщиника-учителя
и сюда же
Для Маричке: вспомним о методистах-инспекторах, приезжающих на экзамены и позволяющих выпускникам элементарно списывать ответы?
Ліля
Для Маричке: Для и сюда же:То для чого вчителі так роблять із платними конкурсами.Самі роблять, а винні методисти
Учитель
Марчка: 10000000000000%
Коментувати
Sergik
Напали на методистів, як на ворогів народу. Методисти організовують олімпіади, допомагають молодим вчителям. Ясно ті, які лише контролюють є недолугими, і з цим треба боротися. Але методичних функцій дуже багато, особливо по роботі з деякими бездарними молодими вчителями (і не лише молодими!)
Методисти - зайва структура
Для Sergik: ВСі давно вже говорять про те. що олімпіади в такому форматі, як зараз, давно віжили себе . Смішно читати про роботу методиста з бездарними молодми вчителями. Шановні колеги, напишіть, може десь і працюють, але я такого не бачила. Для роботи з такими вчителями є завуч, який курує методичну роботу. Чим ще довести необхідність методистів, шановний?
Ліля
А як же впровадження нових методик, обмін досвідом у межах міста, району,організація, методичний супровід атестації, курсової перепідготовки педагогічних працівників, аналіз стану навчально-методичної і виховної роботи в закладах і розробка пропозицій щодо підвищення її ефективності
Учитель
Обмін досвідом? Перше повинні показати методисти свій досвід, свою майстерність, а не використовувати вчителів. Організація, методичний супровід атестації? У чому полягає супровід? Хтось за вчителя дасть уроки?Навчить дітей? У чому супровід? аналіз стану навчально-методичної і виховної роботи в закладах? Який аналіз! Аніліз пише. що все в ажурі, а ЗНО 695 місце, аналіз напише про чудовий стан вихової роботи, а діти палять, вживають алкоголь, є прояви буллінгу, насилля над дітьми у записах на телефоні. Про що Ви пишите! розробка пропозицій щодо підвищення її ефективності? Які розробки пропозицій! Кожного року Метод. рекомендації МОН затвердженні наказом МОН. Усе! Все інше- трактування наказів через своє бачення.
Коментувати
фопрок
В нашем городе уже год нет районов и соответственно методических кабинетов. Все учителя живы и школы тоже. Ни каких ухудшений не произошло. Прекратили существовать "дома престарелых", обитатели которых выживали за счет того, что пиявкой присасывались к опытным, знающим завучам, а те не имея возможности отказать, проводили семинары, мастер- классы и т.д. На удивление и городской методический центр совсем не трогает с проверками, проводит конкурсы,олимпиады и т.д. Вообщем жить стало легче..
марина
Для фопрок: Но и улучшений не видно. если учителя пишут "Ни каких"
Коментувати
реаліст
Сьогодні методисти лише відволікають від роботи. Семінари своє "віджили", а інформації для самоосвіти вчителя цілком вистачає. Наради повністю заміняє інформування по електронній пошті. Застілля і подарунки методисту після семінарів - єдиний "сенс" останніх. А заходи типу: звіт у районо вчителів, що атестуються, чи-то звіт перед методистом закладу про якийсь напрям діяльності, чи заслуховування методистом проекту тарифікації - пережитки, які зникнуть лише із повною ліквідацією методичних кабінетів. Бо сьогодні 50% їх працівників не хочуть розуміти своїх функцій і посадових обовязків, а 50% - не можуть. Ви розсердились? Це тому, що впізнали себе, свої дії? Авжеж, бо все так і є!
Ліля
Для реаліст: По-перше, не зрозуміло,чому ви ховаєте ім’я, по-друге, про подарунки - про всіх судити не варто, а по-третє, у школах повно педагогів, які ще досі не знають, як увімкнути комп’ютер.Чи їх виганяти теж...
Учитель
Ховати чи ні своє ім"я дозволяє Конституція. А от стосовно того що не всі вчителі не знають як увімкнути комп"ютер- тут пряме виконання обов"язків методиста. Не говорити про це на всю країну в Інтернеті, а організувати так роботу щоб навчити, допомогти людям. Головне бажання помогти. а не констатація фактів про безпорадність учителя.
Євген
Для Ліля: Ні, їх не виганяти. Просто перед закінченням навчального року попередити, що 1 вересня буде обов’язковий тест на рівень володіння комп’ютером, і тих, хто його не пройде, не допустять до роботи. Інакше не буде. Вони "на папері" всі володіють (сам "папір" набирав на прохання адміністрації), а насправді? На канікулах не раз запрошував до кабінету інформатики - 0, краще поговорити, пописати (всякі звіти). А, взагалі то, до чого тут методисти? (вони, в більшості, самі на рівні "документу Word з повилазившими полями чи таблицями", читача "електронки" та "переглядача сайтів")
Коментувати
Олекса
В радянські часи було важко уявити суспільство без партійних органів (замполіти, пропагандисти, профкоми і райкоми, парткомісії і комітети). Водночас їх не стало, і нічогісінько не сталося. Хоча, для декого й досі без них "кругом бардак".
Олена
Нашi методисти з НМЦ ПТО ПК Хмельницькоi областi роблять все щоб допомогти в роботi. Iздять не з перевipkoю, а щоб надати допомогу.
#$%
Ой, коллеги, вы ещё не знаете, что такое " відділ освіти" при ОТГ! Супернекомпетентность, неграмотность и бесполезность! У вас еще все впереди...
ПАНІ ВЧИТЕЛЬКА
Щиро дивуюся масовому "хаянню" методистів методкабінетів!Ті "дармоїди" і "трутні" як загнані коні! Тому, хто кинув тему для обговорення, бажаю хоча б на місяць у методкабінет.Щодо методистів, яких я знаю, то це віддані справі люди, які й майстер-клас покажуть, і урок відкритий проведуть, і допомогу нададуть. ОТ тільки часу на це у них за паперами та конкурсами МОН (до речі, там чомусь вважають, що без цих конкурсів аж ніяк не може реалізуватися творча особистість дитини) катастрофічно не вистачає.
Учитель
Для ПАНІ ВЧИТЕЛЬКА: Ага. Только почему-то за 25 лет ничего такого не видела и не наблюдаю
Witalina
Для ПАНІ ВЧИТЕЛЬКА: Підтримую на всі 100% !!!
1
Для ПАНІ ВЧИТЕЛЬКА: Може і є в них якась робота чи видимість, але який сенс від того, що вони роблять. Робота методистів ніяк не покращує знання учнів, не полегшує роботу вчителя, то навіщо ця дивна надбудова
Коментувати
Володимир
Однозначно дармоїди, трутні, які нічого не створили, а лиш створюють видимість роботи.
Марічка
Для тих, хто не знає чи не розуміє! Ініціаторами 99,9% усіх конкурсів є Міністерство освіти і науки та Інститут модернізації змісту освіти. Методисти тут ні до чого!
Учитель
Для Марічка: Яка роль методиста у конкурсі? Роботи робить учень з учителем, відправляє в оргкомітет. Для чого потрібні посередники між цими складовими? Примушувати? Судити за власними уподобаннями? Цю функцію в першу чергу треба забрати у методистів
Учитель
Не потрібно вчителів навантажувати кнкурсами. Учитель знає учнів, їх можливості. Створити один сайт, де будуть висвітлюватися всі конкурси-олімпіади. Вчитель сам вирішить чи можуть його учні взяти участь. Підготують роботу і незалежне журі оцінить. Знаєте у мене був такий випадок- область дала дитині 3 місце, а за цю саму роботу Україна дала ! місце. Дитина отримаа відповідно нагороду. Після цього випадку область не друкує на сайті наказ про підсумки конкурсу доки немає наказу вищого рівня. Треба методистів?
Коментувати
св.тарас
якщо, завтра методкабінети розпустять, то і ніхто не помітить. Ех...
Македонський
Сидять днями в Інтернеті і дають вказівки, які конкурси проводить. Як правило, в останній момент. Самі уроку відкритого за все життя не провели! Методкабінети негайно потрібно реформувати. Створити на кшалт методичної служби із досвідчених вчителів.Нічого дармоїдів кормить!!!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!