Osvita.ua Блоги Олександр Мірошниченко: існує два типи педагогів
Олександр Мірошниченко: існує два типи педагогів

Перший тип дає великий обсяг знань, але обраному колу учнів, другому ж треба зацікавити кожного

Олександр Мірошниченко: існує два типи педагогів

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

У коментарях зустрів думку від педагогів. Про те, що потрібно працювати з тими учнями, які хочуть працювати, а іншим достатньо формально поставити якусь оцінку, аби зі школи не вигнали.

Я не можу сказати, що тут немає логіки. Є. Якщо проаналізувати – з’ясовується, що існує два типи педагогів. Стикався сам з обома типами.

Перший тип дає великий обсяг знань. Але вибраному колу учнів. На це і налаштовані всі навчальні плани. Себто, хто хоче вчити предмет – отримає максимум. Всі інші - «за бортом».

Є інший підхід. Коли педагогу принципово зацікавити кожного учня, до кожного знайти підхід, кожному винайти мотивацію вивчення предмету.

Зрозуміло, що педагоги першого типу мають більші успіхи у вигляді учнів – переможців олімпіад та такого подібного. Успіхи педагогів другого типу значно скромніші.

І тут я сам не знаю, що краще.

Наголошу, що мова йде не про спеціалізовані школи. Про звичайні. Що краще, наприклад, - якщо з тридцяти учнів п’ять блискуче знають англійську, а інші і двох слів не зв’яжуть, чи коли всі тридцять мінімально, але володіють мовою?

Проблема існує. Це вам кожен школяр скаже.

Як її вирішити? Не знаю…

Оригінал

Освіта.ua
11.01.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Світлана
Така класифікація, на мою думку, недоречна. Як немає двох однакових учнів, так і немає двох однакових учителів. Професія вчителя - творча професія. Як і драматург. Заганяти в рамки, вимагати процент успішності, атестувати, спираючись на кількість олімпіадників і т. д. - означає ламати крила учителю і його учням. Кожен клас - окремий соціум. Якщо учитель - просто заробітчанин - він і попаде в одну з названих груп. Як вирішити проблему - думають у всьому світі. Це як вічна проблема батьків і дітей. Я - вчителька. І я за те, щоб учень мав право і можливість вибрати собі вчителя. А учитель мав можливість почути і допомогти своєму учню. Проблема... Як її вирішити? Не знаю...
Роман
Для Світлана: Думаю, що в цьому питанні не треба винаходити велосипед, якщо він вже створений.Є європейський досвід з повагою до вчителя до його методів і підходів, де вчитель захищений, а батьків учнів хуліганів штрафують і є совковий підхід, який зберігся в нас де вчитель безправний кріпак, якому всі - дирекція, батьки, районо викручують руки. Питання до Гриневич куди йде наша освіта в Європу чи в тоталітарну Росію?
Коментувати
Олександр Сорокін
Краще перший тип учителів. Їхня користь вимірюється 5 учнями, що знають англійську. А яка користь від учителів другого типу? 30 неуків? Самогубців лікувати не треба - вони все одно уб’ються. Так само не треба вчити тих, хто не хоче або не може вчитися.
Вікторія
Зробіть класи менше нарешті! Класи, в яких менше 25 учнів закривають. Як можна створити індивідуальний підхід, якщо 35 учнів в класі. Зробіть класи вдвічі менше і побачите кращі результати!
123
Існує два типи педагогів: одні згодні працювати за зарплату техпрацівника, а інші тікають до Польщі та Англії...
Val
Для 123: тикают туалеты мыть? Тогда, может и правда, от них там толку больше будет.
123
Для Val: ну если " Учитель року" в номинации " англійська мова" " убежала"... Может в нашем " королевстве" что-то не так?А???
Коментувати
гість
Бог створив людей різними, а педагоги повинні їх урівняти.))))) Пан розглядає нас як педагогів, неглядачів і рабів. Як вчителів навіть не розглядає. Найбільше зло скрізь, це коли дилетанти починають повчати і філософствувати. Найкращий принцип розділити по знанням, як в логічній задачі про козу, капусту, вовка.
Pasufik
Для гість: Ви написали правду. А тепер уявіть собі професійну освіту, де усім треба дати 4 кваліфікаційний розряд або 5. А половина ледве тягне на 3-й, і такі реалії. З них можуть бути тільки помічники кваліф. спеціаліста і не більше. Ні, усіх маємо випустити з 4-м, видати диплом, бо інакше -це компрометація закладу. А випускати "липового" спеціаліста виявляється не компрометація. І так у СШ, і так у ВНЗ. Брехня заради гарної статистики. Та і живемо, дуримо самі себе і самі нарікаємо на погане життя.
Коментувати
Witalina
Існують і різні типи учнів: ті,кому потрібний предмет,і ті кому НЕ потрібний,хто хоче і хто не хоче,хто може і НЕ може, - НЕ ДАНО ! І єдиний підхід до всіх, без винятку, НЕ МОЖЛИВИЙ !!!!! Колись дочка-студентка мені сказала: "НЕ парься, кому треба - той вчить, кому буде потрібно - ВИВЧИТЬ, а не захоче - ВІДБАШЛЯЄ!!"
Олекса Позняк
Ну отримав що у 7 класі півкласу додавати-множити не уміє. Кидай програму з фізики і починай математику вивчать? А приїде тьотя Мотя з районо - вижене учителя за невиконання програми.Завдання учителя в такому випадку попередити про проблему батьків, а вони нехай або самі підтягуються або репетиторів наймають
BBC
Немає правильного рішення який підхід кращий. Тут слід окремо визначати де і в якому середовищі він буде підходити краще і використовувати його.
Владимир Белый
Обриси проблеми й близько не будуть коректними, якщо не уточнити: одна справа робота вчителя у початковій та основній (5 - 9 класи) і принципово інша - у старшій (10 - 11 класи). Скрізь треба працювати ОДНАКОВО турботливо та уважно з УСІМА. Тільки за наявної у нас досі моделі, коли більшість учнів заходить в один 1-й клас і практично у такому ж складі виходить з 11-го, робота у старшій ланці стає нестерпним адом. Бо не має диференціації учнів як за пріоритетними для них інтересами, так і за їхнім рівнем здатності до абстрактної складності програм 10 - 11-х класів. Спотворення у цій ланці бумерангом завдають шкоди й для молодшої - у школі зламана природна мотивації особи до різної освітньої траєкторії, на яку потрібно не просто почекати, а й добряче попрацювати.
Pasufik
Для Владимир Белый: Погоджуюся з Вами. І не погоджуюся з примусовою педагогікою, яка намагається примусити усіх вчитися однаково. Не може вчитель, маючи 35 учнів у класі, бути до всіх турботливим та уважним, видохнеться за кілька років. Тому буде гуманно по відношення до вчителя і учня застосовувати на різних етапах навчання те, що Ви назвали освітньою траекторією. Сучасні діти не терплять примусу і раціональніше буде використати їх інтерес до тих предметів, які їм цікаві і потрібні у майбутньому. Шаблонний підхід до програм приносить шкоду як педагогам, так і учням, гублячи їх природну мотивацію. Може задумана реформа щось змінить у кращу сторону. А поки що вчителі рятуйтеся хто як може.
елена
а может все намного проще- отменить обязательную отчетность по качеству знаний по классам,по школам.Достало то,что если ставишь неудовлетворительную оценку за семестр и за год- то учитель плохой, не научил, не нашел подход и т.д. Вот и перетягиваются эти ученики из класса в класс, а потом идут в 10-11, только бы получить образование в школе.Если бы родители видели действительную картину успеваемости своего ребенка, то через пару лет число неучей в старшей школе снизилось бы
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!