Особливості та правила спілкування з аудиторією. Реферат
Спільні риси і відмінності у спілкуванні з індивідуумом і аудиторією. Правила що забезпечують успіх спілкування. Ораторське мистецтво виступаючого. Техніка публічного виступу
Спілкування один на один виступає як діалог і характеризується певною інтенсивністю. Тут немає часу на роздуми, тому в процесі індивідуального спілкування можливі конфлікти, де обидві сторони використовуючи засоби спілкування повинні намагатися знайти взаєморозуміння. Перевагою індивідуального спілкування є можливість зосередитись на ідеях партнера.
Публічний виступ – це монолог. В процесі такого спілкування аргументація менеджера набирає диктату. Складність такого спілкування полягає в тому, що відсутній зворотній зв’язок. Спільні риси:
- Відкритість до спілкування – для цього менеджер повинен вміти слухати себе і дотримувати якості відкритості до спілкування.
- Етика критики і самокритики: вона має три напрями “зверху”, “знизу”, ”самокритики”.
- Критика “зверху” немає перешкод, але врахуйте вік, стать, темперамент. Критика “знизу” має перешкоди і у керівництва формується негативне відношення до критикуючого. Сприйняття критики “ знизу” ступінь зрілості керівника. Критику слід розглядати, як могутній засіб впливу на людей, а саме: не принижуйте гідність людини, не доводьте до конфлікту, не переслідуйте за критику, не критикуйте в п’ятницю: за вихідні слухи про суперечку поширяться, кількість співчуваючих теж, і в понеділок людина приходить без бажання працювати краще, бажано критикувати перед обідом або в кінці робочого дня (людина має час об’єктивно оцінити свою поведінку, зрозуміти аудиторію і допомогти).
- Визначення і дотримання часу зустрічі. В понеділок проходить адаптація до наступного тижня, тому цей день кращий для перенесення зустрічі а не для проведення. В п’ятницю не починати нових справ.
- Вміло використовувати владу і тип темпераменту.
- У виступі підкреслити позитивні моменти колективу, або працівника після похвали лише слухати критику.
- Враховуйте емоційний стан співбесідника і аудиторії.
Правила:
1. Щиро цікавитися іншими людьми (докладаючи зусиль, часу і енергію для завоювання друзів)
2. Посміхайтесь. Існує формула (настрій - ПП)
3. Пам'ятайте, що ім’я людини самий солодкий і важливий для неї звук.
4. Будьте хорошим слухачем (стимулюйте, заохочуйте інших піклуватись про себе) явний скандаліст і критик пом’якшується в присутності терпеливого слухача і мовчить в період його гніву.
5. Як зацікавити людей?
6. Як завоювати симпатію людей?:
- Завжди запевняйте своєму співбесіднику значимість його особистості.
- Давайте іншим те, що хотіли би отримати від інших. 3. Вчитися в кожної людини.
Десять правил вміння слухати:
- Перестаньте говорити.
- Допомагайте співрозмовнику відкритися до спілкування.
- Продемонструйте, що ви готові слухати.
- Усуньте роздратовуючи моменти, не стукайте по столу, не перекладайте папери, не малюйте.
- Співпереживайте співрозмовнику.
- Будьте терпеливі: не економте час, не перебивайте, не крокуйте до дверей.
- Стримуйте емоційний характер і роздратованість - надає словам емоційний зміст.
- Не допускайте спорів і суперечок (перемога в спорі це поразка).
- Задавайте питання, які стимулюють співрозмовника і свідчать про те, що ви його слухали.
- Перестаньте говорити. Щоб слухати необхідні обидва вуха: перше сприймає зміст, друге чуттєво відображує його.
Дев’ять правил дотримування яких дозволяє впливати на людей не викликаючи в них почуття образи:
- Починайте з похвали і визнання гідності співбесідника.
- Вказуйте на помилки не прямо, а опосередковано.
- Спочатку говоріть про власні помилки, а потім критикуйте співбесідника.
- Задавайте співбесіднику питання замість наказів.
- Давайте людям можливість спасти свій престиж.
- Не скупіться на похвалу, виражайте подяку за конкретний успіх.
- Створюйте людям хорошу репутацію, яку вони будуть намагатися виправдати.
- Заохочуйте, створюйте враження, що помилка, яку ви хочете бачити виправленою легко виправимо.
- Досягайте взаєморозуміння, спонукайте людей до бажання працювати краще.
Ораторське мистецтво виступаючого забезпечено мовою, яка виконує три функції:
- суб’єкту комунікації;
- риторика (зміст) повідомлень;
- об’єкту комунікації (отримувач).
Мова як відбитки пальців свідчить про два фактори:
- ступінь самоствердження;
- впевненості в собі.
Критерієм ефективності мови є певні вирази. Так фраза з 10-13 слів сприймається найкраще, з 18-25 задовільно, більше 25 слів не сприймається. Змістовне навантаження несуть не тільки слова, але і тональність, гучність, модуляція і темп вимови. Публічний виступ забезпечується такими елементами:
1. Пояснення:
- передбачає чітке пояснення проблеми на базі теорії семантики.
2. Розуміння:
- обґрунтування причинно наслідкових зв’язків проблеми.
3. Інструментальний аспект:
- передбачає використання теорії соціально психологічних наук, щодо зменшення суперечок і стресів.
Риторика вимагає побудови дослідів з трьох частин:
- початок (вступ);
- кульмінація;
- завершення.
Логіка виступу забезпечується так званими логічними мостами, тобто переходу від одної думки до іншої за допомогою таких методів:
- роздуми, від загально закономірних до часткових;
- зворотній, від часткових до загальних факторів;
- концентричний метод – вступ побудований навколо одного центру питань і ситуаційного підходу в менеджменті;
- ступеневий – це послідовне розкриття проблеми починаючи від більш простої до більш складної;
- хронологічний – за історичними датами або біографіями;
- проблемний виклад (інтелектуальний).
Виступ менеджера будується за допомогою таких правил:
- риторичні питання на які слухачі мовчки погоджуються;
- повторення не менше чотирьох раз;
- градація – це розташування слів в якому кожне наступне речення виразніше більш емоційне ніж попереднє;
- антитеза(протиставляння окремих слів з різним значенням, що забезпечує менеджеру об’єктивне судження, і схиляє слухача на певну точку зору;
- переконання слухачів (теза, доказ, демонстрація).
Публічний виступ передбачає такі етапи:
- підготовка;
- безпосередньо виступ;
- очікуваний результат виступу.
Підготовка включає: написання доповіді, зовнішнє оформлення приміщення, зовнішній вигляд виступаючого і жести. У відповідності з вимогами менеджер готовить п’ять карток:
- картка №1 як заволодіти увагою слухачів;
- картка №2 яким чином використовувати свою увагу в процесі виступу;
- картка № 3 і №4 як завоювати розум слухачів;
- картка № 5 результат виступу.
Почати з картки № 3 сформулювати тему і основні положення які хочете донести до слухачів. Картка № 4 аргументація, цифри порівняння. Картка №5 сформулювати заключне звернення до аудиторії. Картка №1 яскравий виступ і картка №2 мета виступу і причини залучення слухачів до прийнятих рішень. Доповідь прочитати перед виступом не менше шести раз.
07.01.2011