Osvita.ua ЗНО Змінено перелік творів на ЗНО з української літератури
Змінено перелік творів на ЗНО з української літератури

До програми ЗНО з української мови та літератури додано 11 нових творів української літератури

Змінено перелік творів на ЗНО з української літератури

Новою програмою зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури змінено перелік творів, що є обов'язковими для текстуального вивчення учасниками зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.

З переліку творів, що був чинним протягом останніх років, виключено 14 та додано 11 творів української літератури.

Зокрема до програми ЗНО додано твори:

З програми ЗНО виключено твори:

Нагадаємо, діюча програма зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) з української мови та літератури затверджена наказом Міністерства освіти і науки № 696 від 26 червня 2018 року

Освіта.ua
30.07.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лілея
всі українці повинні знати (можна й напам’ять): "Земля" Ольги Кобилянської та "Кайдашеву сім’ю" Івана Нечуй-Левицького.
Яна
Прибрали світові твори які прославилися за межами України , а добавили хренб....
Дотер
А хіба це законно? За 1.5 року МОН має право змінювати програму. Тому - або тут помилка і це для ЗНО 2021 року, або це порушення Закону. Чому про це всі мовчать?
Олена
Для Дотер: Програма ЗНО 2020 року була затверджена більш ніж рік назад. Тобто за 2 поки до проведення тестування. Ця стаття-повідомлення написана лише у зв’язку з наближенням цього тестування)
Коментувати
людина
Чи можемо сьогодні говорити про національно-патріотичне виховання без творчості Ліни Костенко - морального авторитета народу нашого? Але хіба цим переймаються "змінювачі" літературних творів для старшокласників?
Валентина
Хочу нагадати слова О.Довженка: " Написав я “Україну в огні” з огненним болем у серці і пал­ким стражданням за Україну, що перебувала в німецьких лапах, з болючим жалем і страхом за її долю… Кому ж, як не мені, сказати було слово на захист свого народу, коли отака велика загроза нависла над нещасною моєю землею. Україну знає лише той, хто був… на її пожарах сьогодні…" Довженкова правда очі коле і сьогодні:"Ці люди абсолютно позбавлені вміння прощати один одному незгоди навіть з ім’я інтересів загальних, високих. У них немає державного інстинкту… Ти знаєш, вони не вивчають історії. Дивовижно. Вони вже двадцять п’ять літ живуть негативними лозунгами одкидання бога, власності, сім’ї, дружби! У них від слова „нація“ остався тільки прикметник. У них немає вічних істин. Тому серед них так багато зрадників..." Як можна вилучати такі твориз програми ЗНО?
Антоніна
Чого дурний , бо бідний, а чого бідний , бо дурний. Оце порочне коло є не що інше, як зміни в програмі. Кому вигідна "пропаща сила" ?! Кому потрібно " братовбивство" ?! Хто прикриється гаслом " від нації залишиться лише націоналістичний ". Вилучені "Хіба ревуть....", " Земля ", "Україна в огні" не посіють зерен Людяності,любові до ближнього, що життя є найвища цінність , люди схаменіться, бо відступ від моралі призводить до непоправних дій.А головне - є завжди вибір - націоналістичний чи НАЦІОНАЛЬНИЙ ?....
Марія
Прочитала деякі коментарі.Що сказати...Дійсно,життя -найкращий учитель.Але щоб не наступати на ті ж граблі,прочитайте деякі з вилучених творів і зробіть висновок.А вчителі цікавляться,чи цікавим є той чи інший твір і чому. А ще є поняття класичної літератури.Ви ж не можете сказати,що світова цікава на 100%.Повірте,що часи Ромео чи Раскольнікова теж минули.І звинувачувати,що тільки украінська нецікава,-це безпідставно і упереджено.Прочитайте Л.Костенко“Українське альфреско” і зануртеся у світ ,де є добро,незважаючи на самоту героїв.Це вже як читати...А ще література вчить мови.Пам*ятайте це.
Дар'я
Дуже обурена зміною програми ЗНО 2020. Не розумію,для чого було вилучено " Україна в огні" , " Стилет чи стилос " ,а " Хіба ревуть воли ,як ясла повні" - взагалі лише 1 і 4 частину ! Скоро діти крім гаджетів нічого знати не будуть ! Соромм!!!
Віта
Для Дар’я: Діти з цих гаджетів можуть дізнатися більше... ( хоча ні, не так). Діти з цих гаджетів дізнаються набагато більше, ніж за 11 років протирання штанів в школі.
Anarxist
Дивлячись ,що їм цікаво дізнатися з цих телефонів ... При тому ,що не кожен дорослий здатен розумно витрачати час у гаджетах. А сучасне покоління приділяє більше уваги соц. мережам ніж пошуку навчальних ресурсів...
Коментувати
Пенсіонерка
А ми і так забуваємо, чиї ми діти, тому що за кордоном (де наші діти працюють прислугами, чорноробами) їм, цим дітям, обсолютно однаково що було раніше. Адже і в даний час воюють за землю, за ті 1,5- 3 га, які їхні батьки не в змозі обробити. Роботи немає ні в селі, ні в місті. З дипломани - і за кордон, там потрібна дармова робоча сила. Ось такі реалії. А ще учні бачуть, що половина батьків ( з вищою освітою- не купленою за гроші) за кордоном заробляють гроші на хліб, і знають - знання хліба не дадуть. І вчаться вони на своїх проблемах, своїх бідах (особливо коли батьки хворі, а лікувати - зась, немає коштів.) Так що життя сучасне - найкращий вчитель. Спустіться на грішну землю зі своїх висот.
Віталій
Для Оксана: Слава Богу. Взагалі убрати треба цю бредятину.,.,.
Оксана
Усім доброго дня.Прочитала зміни.Чесно кажучи,аж здивувалася.Це ж хто такий розумний і значимий,що вирішує долю творів Довженка,Костенко,Шевченка?А вилучити дві частини з роману П.Мирного?Це що?Невже сучасним дітям не треба знати,звідки зло і що робити?Добре,що хоч Стефаника твір повернули.Хотілося б почути з цього приводу думку великих постатей у літературі,того ж Клочека чи Панченка ,а не лише Авраменка.
Анна
Для Оксана: згодна з Вами. Шокував вибір творів,що вилучено. Цікаво було б дізнатися,чому саме вони впали в немилість і чому " Хіба ревуть воли..." в неповному обсязі тепер будуть вивчати.
Anna
Для Оксана: а вы когда-то интересовались у детей интерестно ли им читать Шевченка, Довженка?) вот у меня был класс дофига умных и читающих ребят, при этом хоть минимально переваривали укр литературу от силы процентов 10, у остальных она напрочь отбивала желание читать что либо вообще. Вот какое мне дело в 13 лет в Киеве до жизни селян среднего возраста в 18 веке? для общего развития одно сочинение - ок, больше - нет, спасибо
людина
Шкільна програма розрахована не на людей з обділеним почуттям власної гідності та слабеньким інтелектом. Тому "дофига" ваше блеяння навіть, якщо ви в Києві.
Коментувати
Оксана
Зміни до програми викликають низку питань.Як можна вилучати “Украінське альфреско” чи “Україну вогні”?До того ж,є автори і твори ,що заслуговують на увагу.А деякі зміни спонукають до думки,що ми маємо забути ,чиі ж ми діти.
Anna
Для Оксана: большая часть программной укр литературы вызывает у школьников лишь отвращение. Ну не интерестно детям читать про село пару сотен лет назад, это не актуально. Пара сочинений для общего развития возможно, но не все же 11 лет
Коментувати
Світлана
Це для формування манкуртів за принципом "какаяразнІца!?"??!! Чому не ввели "Бояриню" "Товаришці на сомин" Лесі Українки?! "Марію" Уласа Самчука" тощо. ХТО і ЧОМУ напихає в ОСВІТНЮ (?) Програму Те, що мало свідчить, висвітлює Долю, історію навіть у художніх класичних творах України?
Людмила
Для Світлана: Не треба й. Валуєвськогл указу! Земля потрібна олігархам-треба щоб діти не знали про неї-вилучити. Кобилянську. Треба безбатченків і переродженців, зрадників-забрати Довженка, бо там історія, пам’ять. А це небезпечно. Народ - сила, борець проти рабства, за віру, наіональну гідність, гордість-для чого "Гайдамаки" Шевченка,. Нові часи-та вороги ті. самі. Для чого це знати молоді, адже вони гарно себе відчувають у Польщі, Росії: ’’ -варшавська сміття, грязь Москви--так це ж про панство.!а не про народ, хай працюють. А як же з Галайдою? "Не знав, неборака, що виросли крила...." Не знав--то й не треба--вилучити.! А, ще дух і душа залишились--вилучити Франка "дух, що тіпо рве до бою". З чим же залишимо ь? Слава Богу! Є "Квйдашева сім’я" Хай гризуться,!! "Єремія..."", Хмари"-канули в Лету., як і багато чрго. А звідки знайти відповідь" Хто ми?, ""," Чиїх батьків діти?"...
Дея
Щоб дітям було цікаво, для цього і є дорослі учителі, які повинні показати дитині актуальність твору. Класика тому і є класикою, що проблеми, порушені в творі, не втрачають свого виховного значення. Мені, наприклад, теж шкода деяких творів. Їх, мабуть, вилучили через "неестетичність" проблем. Так от. завдяки твору Є.Гуцала "Хто ти?" реально було врятовано життя дітей моєї "неблагополучної" учениці...
МВД
Треба запитати у вчителя що вилучати, бо саме вчитель бачить конкретний вплив твору розвиток молодої особистості
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!