В. Онацький: чи скасує Президент домашні завдання?

Скасування домашніх завдань без зміни освітнього контенту тільки погіршить рівень знань

В. Онацький: чи скасує Президент домашні завдання?

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Є такий засіб спілкування Президента з народом: петиції. Кожен громадянин може звернутися до Гаранта з вимогою чи пропозицією і, якщо вона отримає належну підтримку інших співгромадян, Президент її розгляне.

Президенти досить часто втручаються в шкільне життя: один запровадив шкільну форму, інший – скасував, дружина одного переймалась інклюзією, іншого – шкільним харчуванням.

Нещодавно на сайті петицій до Президента України розміщено вимогу скасувати домашні завдання для учнів. Прихильники ідеї пропонують: «Виділити перший або останній урок у школах для виконання учнями самостійної роботи по попередній програмі. Або придумати спосіб не задавати домашніх завдань родичам учнів, які часто не вміють або не мають часу, щоб навчити дитину як слід».

Перша реакція на петицію – нагадати батькам, що вони є учасниками освітнього процесу і мають вдома долучатися до нього: цікавитися тим, що дитина вивчала в школі, які домашні завдання отримала, чи виконала їх, чи має проблеми з їх виконанням, допомогти дитині. І це було б дуже добре, бо ми, українці, знаємо: як не навчить батько, то не навчить і дядько.

Однак батьки працюють. І це правда. Так є зараз, так було і в роки мого дитинства, у минулому тисячолітті. І на допомогу родинам приходила школа, де працювали групи продовженого дня. Саме там діти проводили вільний від уроків час: прогулянки, обід, самопідготовка під керівництвом педагогів, гуртки.

Варто зазначити, що в столиці ніколи не було проблем з функціонуванням груп продовженого дня. Вони відкривались у всіх школах у такій кількості, щоб задовольнити потреби кожної дитини. У нашій школі такі групи існують для учнів 1–7 класів, а можуть створюватись навіть для учнів 9 класів. Звісно, що групи продовженого дня в столиці безкоштовні, батьки сплачують лише вартість обідів.

Проте батьки з регіонів скаржились, що у їхніх школах безоплатні групи продовженого дня взагалі відсутні, а за кошти батьків створювалась одна-дві групи на всю школу, і записати туди дитину майже не можливо. При цьому за відвідування ГПД доводилось сплачувати до 2000 грн на місяць за дитину (без вартості харчування). Не буду називати міста та регіони: вони майже повсюди, за винятком вже згадуваного Києва. Це пояснюється тим, що утримання груп продовженого дня здійснювалось за рахунок місцевого бюджету, якого просто не вистачало на них.

З 1 січня 2021 року ситуація змінилась. Тепер держава виділяє освітню субвенцію на функціонування груп продовженого дня. Тож кожна школа може відкрити безкоштовні групи в необхідній кількості.

Тривалість роботи групи продовженого дня – 6 годин на день, 30 годин на тиждень. Для роботи в цих групах можуть залучатися як спеціальні вихователі, так і класоводи, і предметники. Саме на групі продовженого дня кожна дитина може отримати таку необхідну увагу педагога, допомогу при виконанні домашніх завдань. Погодьтесь, за 30 годин на тиждень можна підтягнути все. Потрібна лише мотивація самої дитини, настанова батьків і сумлінна праця педагогів.

Навіть якщо уроки проходять у другу зміну, школа може організувати роботу ГПД у ранкові години.

На сьогодні освітні програми побудовані так, що діти мають обов'язково в позаурочний час закріплювати те, що вивчали на уроках. Повне скасування домашніх завдань без зміни освітнього контенту тільки погіршить рівень навчальних досягнень учнів. Тому варто раціонально використовувати всі можливості, які надає держава для якісного навчання учнів … і звісно – розвантажувати програми.

Оригінал

Освіта.ua
27.09.2021

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оксана
переведіть усіх дітей всих класів, без виключення, в групи продовженого дня і домашні завдання не треба робити вдома
Vlad
Бідна наша освіта. Хто тільки не ліз із вказівками, вимогами, висновками про роботу школи в цілому, або окремих вчителів. Тепер фігляр буде вирішувати - потрібне домашнє завдання, чи не потрібно.
Злий вчитель
"Благими намірами вимощена дорога в Ад" :) Нехай скасовує. Дешевий популізм піпл хаває на ура...