В. Круглов: дорослі проблеми в підручниках для дітей

Вісім найважливіших дій для забезпечення закладів освіти якісними навчальними матеріалами

В. Круглов: дорослі проблеми в підручниках для дітей

Автор: Віктор Круглов, генеральний директор видавництва «Ранок».

Купуючи масло чи ковбасу в магазині, на що ми орієнтуємося найперше? Мабуть, на якість продукту, на його склад, термін придатності, смак. Тут усе здається зрозумілим, але сюрпризи трапляються.

На жаль, із підручниками не все так однозначно. Особливо, коли виникають такі випадки, як горезвісне посилання на відео для дорослих, помилки у формулах чи приклади лікування содою, що пропонують у підручниках. Ніде правди діти: проблеми й справді існують.

І, мабуть, у цьому випадку вирішувати їх варто всім разом. Добре, що народні депутати це розуміють та анонсують у телеграм-каналі проєкт закону № 5465, призначений покращити якість навчальної літератури.

Вирішив також не пасти задніх та запропонувати план заходів для створення якісних підручників. Щоб бути неупередженим та максимально об'єктивним, запитав ще й команду авторів, редакторів, коректорів, верстальників та дизайнерів.

Тож зустрічайте 8 найважливіших дій для забезпечення закладів освіти якісними навчальними матеріалами:

  • надавати достатньо часу для створення підручника (точно більше двох місяців);
  • тестувати підручники ДО їхнього масового тиражування;
  • залучати до експертизи підручників лише високофахових експертів та проводити її виключно на засадах відкритості та прозорості;
  • переорієнтувати характер експертизи підручника з «заборонної» на «покращення якості»;
  • доповнити паперовий підручник електронним інтерактивним додатком і забезпечити методичну підтримку вчителя протягом навчального року;
  • створити умови для реалізації академічної свободи вчителя: учителі мають отримувати саме ті підручники, які обрали;
  • зробити адекватною винагороду авторам за підручник, що видається за кошти держбюджету;
  • надати видавцям повноваження забезпечувати своєчасну доставку підручників.

Тож просто зараз готую план, який буду готовий представити на слуханні в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Якість підручників та навчальних посібників для «Нової української школи». З надією на реалізацію та вірою у великий освітній потенціал України.

Освіта.ua
25.05.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Автор підручників
Підтримую Пана Круглова во всім 8-ми пуктам, особливо по пукту авторської винагороди. Це посто знущання над авторам, враховуючи ті копійки, які держава платить авторам. Оскільки держава використовує підручник 5 років, то винагорода має бути як мінімумум мінімальна зарплата помножена на 60 місяців. Це значно підвищить мотивацію авторів покращувати якість підручника та буде стимулювати нових потенційних авторів брати участь у конкурсі
Сандомир
Щоб Ви,п.Круглов,не представили ВР,видавництво підручника видавці розглядають як приватну справу самого автора і роблять усе можливе,щоб добре нагріти руки на його праці.Більшість видає за свої кошти(особливо у ВНЗ).а потім, продаючи студентам, повертають собі витрачені гроші,часом на це йдуть роки. З 8 запропонованих Вами дій вони мають у розпорядженні тільки одну-першу,пиши підручник скільки хочеш,це твоя справа.