І. Совсун: марно очікувати покращення якості підручників

Питання щодо того, наскільки добре проводиться експертиза підручників – дуже серйозні

І. Совсун: марно очікувати покращення якості підручників

Автор: Інна Совсун, народний депутат України, член фракції політичної партії «Голос».

У підручнику з «Основ здоров'я» для 4 класу дітям пропонують провести експеримент із цигаркою та недопалком. Де десятирічки візьмуть сигарету й недопалок, авторів книжки, очевидно, не хвилює.

В українському підручнику з географії для 6 класу помістили карту драконів з комп'ютерної гри Skyrim. Педагогічна мета розміщення цієї карти – не роз’яснена.

Ну і хрестоматійний приклад: у підручнику зі всесвітньої історії за 10 клас до нью-йоркських робітників, що обідають на поперечній балці хмарочосу, додали сумного Кіану Рівза. Сам автора підручника каже, що картинка-мем потрапила до підручника випадково. Потім начебто помітили в макеті, але вирішили залишити. Вочевидь, щоб ще більше розмити межу між реальністю і вигадкою. Не те щоб я була проти мемів, але їх доцільність у підручниках з історії – викликає сумніви.

А є ж ще прекрасне – «легенда про Україну» у підручнику літератури для 6 класу, у якій розповідається, що іншим країнам дістались різні таланти, а дівчинці-Україні – дісталась пісня. Уявляєте, який образ українського суспільства створюється у дітей у ХХІ сторіччі?

Яка мішанина лишається в головах дітей після таких підручників – навіть страшно уявити. Чи варто дивуватись, що діти так швидко втрачають інтерес до навчання та до школи?

Тому питання щодо того, наскільки добре проводиться експертиза підручників – дуже серйозні. Я розумію, що змінити все це – дуже непросто. Проте рух у тому напрямку розпочався: було створено Український інститут розвитку освіти, який очолив Вадим Карандій, фахівець з бездоганною репутацією в освітніх колах. Інститут почав активну роботу з підготовки експертів та зміни процедур оцінювання підручників.

Аж ні – Міносвіти вирішило завернути це все. Питання підручників повернули в Інститут модернізації змісту освіти. А зараз ще з’явився проєкт положення щодо проведення конкурсу, який викликає дуже серйозні застереження.

Головна проблема: конкурс будуть проводити експертні комісії при МОН, і список членів комісії – відкритий. Тобто видавництва точно будуть мати перелік людей, які прийматимуть рішення щодо того, чи пройде експертизу їх підручник. Можливостей для впливу буде безліч.

Український інститут розвитку освіти пропонував іншу модель: підручники розподіляються між експертами автоматично та рандомно, щоб виключити можливість контактів між видавництвами та експертами.

Проте така прозора модель не підійшла Міносвіти.

І марно очікувати покращення якості підручників для наших дітей, якщо ініціативи Міносвіти будуть реалізовані.

Оригінал

Освіта.ua
12.05.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Koba
Эта членкиня имеет рацию._ _
Sergik
Підручники з математики та фізики, насправді, на голову вищі від "совкових". Багато пізнавальних задач. З інформатики вони взагалі непотрібні. Так що, не слід виливати брудну критику. Інша річ, що думають діти куди гірше. Але проблема не в підручниках, а в головах...
Горбань
Для Sergik: Підручники з фізики Бар’яхтара - слабкі. Дуже багатослівні, затеоритизовані,розраховані на сильних дітей, а для учнів з середнім інтелектом потрібно писати просто і конкретно, чітко виділяти головне. Підбір завдань і задач - аби щонебудь! Я у школі фізику вивчав у 1962 - 1967 роках, тоді якість підручників з фізики була значно краща за Бар’яхтарівські. Підручники з геометрії Нікітіна - супер! З решти предметів теж підручники були кращі, ніж нині.
Коментувати
Владислав
А чого очікувати на ниві справжнього підвищення кваліфікації вчителів? А то курси-курси йдуть і йдуть, а поліпшення якості освіти не видно.
399
Для Владислав: Вчитель повинен володіти фаховими знаннями, методиками викладання, знати педагогіку, психологію тощо. Випускник ЗВО, отримавши диплом за САЛО, такими знаннями, переважно, не володіє. Як можна говорити про підвищення того, ЩО ВІДСУТНЄ?
Коментувати
небайдужий
Пані Совсун! А що ти зробила будучи на посаді? А толку з тебе у ВР.Оце хіба що голос подавати ! А підручники будуть такі .поки будуть їх писати ті, що вміють робити ВІДКАТИ
Антарктида
Совсун так причепилася до посади в Мон, що і в сні , і наяву не мислить себе без міністерського портфеля... Сподобалось... Але ж з мухи коня не буде! Ні тями , ні досвіду , ні професіоналізму в неі не спостерігається. І пише , і пише і, і кидається на всіх ...
Володимир
Ви, пані, теж були на високій посаді, але не на висоті. І нічого не зробили для покращення підручників. Так що критикуйте й далі своїх правонаступників. Може хоч так авторитет завоюєте...