В. Бєлий: назва школи як ознака неофеодалізму

Колись феодалізм формувався на територіальній основі, а нині запанував секторально-відомчий

В. Бєлий: назва школи як ознака неофеодалізму

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Якщо колись феодалізм формувався на територіальній основі, а потім на радянському просторі став господарсько-партійним, то нині в Україні запанував як секторально-відомчий.

І освіта у цьому не є винятком з її псевдоавтономією закладів, де діє авторитарний функціонал управління ними.

Аналогічний «порядок» лишається і в органах місцевого самоуправління, де акцент ставиться саме на оте «само - …».

Новий закон України «Про освіту» формально змінив повноваження місцевого органу управління освітою так, щоб він більше не був органом управління «своїми» закладами освіти.

Тільки записане у Законі «…щоб не був» не означає, що вже так не є, опосередкованим і дещо неочевидним індикатором чому стала хвиля зміни назв комунальних закладів загальної середньої освіти.

Майже скрізь, окрім деяких районів Києва та дещо помітнішої кількості районів Львова, місцеві органи влади запропонували (змусили) школи взяти собі назви на кшталт: «N-ська загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня N-ської районної / міської ради».

Чому саме цей формат назви став таким затребуваним у місцевих освітніх (відомчий сектор) чиновників попри те, що:

  • по-перше, несе у собі більш ніж недолуге дублювання «n-ська … n-ської»;
  • по-друге, комунальний заклад освіти апріорі не є закладом районної / міської ради, бо їй не належить / не є її власністю.

Згідно законів України, власником закладу загальної середньої освіти є територіальна / районна / міська громада, а форма власності має обов’язково вказуватися лише у назві закладів приватної власності.

Чому так діють місцеві чиновники?

А для того, щоб громада якомога пізніше дізналась про справжній свій інституційний статус як суб’єкта, у якого є та чи інша власність.

Така собі «безвинна» хитрість на кшталт тієї, яку чиновники піднесли селянам / городянам через формулювання у Державному акті як про особу, яка «має право на земельну власність», тобто згідно того документа ще не є власником землі.

І все це тому, що в Україні досі панує секторально-відомчий неофеодалізм, і ніяк не постане задекларована на зорі незалежності – демократична Республіка.

І так буде доти, доки в Україні існуватимуть псевдополітичні партії імені N-ої особи замість справжніх політичних сил, що виражають не ті чи інші суспільні цінності, а приватні інтереси на тілі загальнонародних суспільних бюджетів.

Чому й це ще не скоро пройдемо?

Бо ж «якби ви вчилися, як треба …», а не жували підсунуту мантру про «найкращу у світі радянську систему освіти», то не трималися б вже тридцять років поспіль за ще гіршу модель пострадянської освіти, а давно б стали мудрішими.

Хоча б десь, як ті мільйони пересічних українців, які працевлаштовуються за кордоном, чи діти наших високопосадовців, які там навчаються.

Оригінал

Освіта.ua
18.05.2021

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Реформы- это цирк
Для Светлана: так и есть. Нашу маленькую сельскую школу назвали гордо " филией опорного закладку", потом ликвидировали,а на опорном закладе сменили табличку на " лицей". Всё,кроме таблички,осталось тем же.Цирк)
Світлана
А назви школа шкода, і назви учень шкода. Побудемо закладами, а скоро назвемося гімназіями і ліцеями. Будуть гімназисти і ліцеїсти. Мета?Суть? Суть і мета навчання зміняться? Учень - від слова вчитися, школа - слово давньогрецьке. Навіщо? Мабуть, комусь потрібно...
Отг
В ОТГ- школы подчиняются не законам страны,а закону местного феодала- главы ОТГ. А отдел образования при ОТГ- набор друзей головы,которых больше некуда было " пристроить" и подельники головы по " распилу бюджета" с двойной бухгалтерией( понятно,за все ОТГ не говорю,но в нашей- именно так).
Свирид Петрович
Ще Лілія Гриневич ліквідувала одвічне слово "учень", замінивши його на недолуге "здобувач освіти". Тепер змінили назви шкіл, і вони вже не школи, а заклади. До того ж повним тріумфом бюрократії стало мерзенне багатослів’я у назві. Хіба не можна, аби ця назва звучала просто: "N-ська школа"? Ні, треба, щоб у назві було максимум інформації. Тому назви сільських шкіл звучать так: Комунальний заклад "N-cький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів" N-ської cелищної ради N-cького району N-ської області імені .... У мене тільки два питання: Чому у назві "Пепсі-Коли" чи "Рено" немає дев’ятнадцяти слів і як же вони без цього працюють?
Володимир
Князі бажають, щоб холопи знали свого господаря.