Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті

Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл

Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті

Автор: Єгор Стадний, екс-заступник міністра освіти й науки.

«Маємо на меті збільшення ваги атестату при вступі до закладів вищої освіти, а відтак зростання мотивованості учнів до навчання в середній школі», - заявив тимчасовий виконувач обов'язків міністра освіти і науки України під час серпневої конференції.

Зараз за законом вага атестата у конкурсному балі може бути не більше 10%. За часів Табачника атестат важив 25%.

Я не вірю в те, що це станеться. Для цього потрібно змінити законодавство та зменшити вагу ЗНО. Для цього народні депутати мають наплювати на 70% українців, які вважають, що ЗНО ставить усіх у рівні умови...

Чому ідея Міносвіти хибна по своїй суті.

1. Почнемо з оцінки бажаного впливу. Нам пропонують просту формулу: чим більше будемо враховувати бал атестата, тим більшим буде бажання учнів вчитись у школі. Тобто серед таких чинників, як майстерність вчителів, шкільні умови, зміст самої програми, стосунки з батьками та друзями на перший план чомусь виставляють саме те, яка вага атестата. Мовляв, якщо у школі немає умов до вивчення фізики і її читає вчитель праці, то більша вага атестата при вступі все одно триматиме бажання учня, наприклад, у 8 класі вчити фізику на належному рівні. Виглядає досить сумнівно.

2. Гаразд, припустимо, що саме так все і працює. Враховуємо бал атестата більше, ніж зараз, і жага до шкільних знань майже 4 млн учнів моментально зростає. Але в цій формулі за замовчуванням закладено, що усі діти після школи мають йти до університету. Нагадую, що якраз з цим в Україні явно проблема. Ми маємо найвищий показник вступу до закладів вищої освіти в Європі, і така масовізація щонайменше не підкріплюється такими ж великими ресурсами та призводить до знецінення якості вищої освіти. Отже, у будь-якому випадку важливо розвивати альтернативу вищій освіті та стримувати масовізацію вищої освіти, якщо немає належного забезпечення її якості. Тут же навпаки - нам пропонують зіграти на масовізації вищої освіти. Якщо вже є бажання прив'язати бажання вчитись у школі до оцінок, то це мають бути випускні оцінки (ДПА), а не вступні бали. Принаймні випуск зі школи стосується усіх, а не лише тих випускників, хто вступатиме. Варто послідовно імплементувати стратегію розвитку зовнішнього незалежного оцінювання як форми проведення ДПА, її розробили ще у 2019 році.

3. The last but not least те, чому шкільні оцінки не найкращим чином підходять для рейтигнування вступників. Трійка в ліцеї часто означає вищий рівень знань, ніж п'ятірка в звичайній школі. Чим більше будуть враховувати атестат при вступі, тим меншими будуть шанси дітей, які мають хороші знання, але суворішу школу. І навпаки - єдина шкала ЗНО, дозволяє зробити об’єктивне рейтингування для усіх.

Писати про виправлення оцінок в кінці навчання, масову купівлю класних журналів (як 2010-го року) та ще більший підрив довіри до шкільної оцінки не буду. Це і так дуже добре відчувають 70% українців.

Оригінал

Освіта.ua
18.08.2020

Популярні блоги
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Миколайович
Рання спеціалізація талановитих дітей сприяє досягненню професійних вершин ще в молодості. Але чи потрібна вона ВСІМ, чи лише майбутнім геніям? В багатьох випадках батьки намагаються програмувати майбутнє дітей, виходячи не з їх схильностей та здібностей, а з власних уявлень. В результаті - отримуємо дипломованих спеціалістів, які не хочуть і не будуть працювати за спеціальністю, а більше ні до чого непридатні - бо в школі вивчали лише профільні дисципліни, які виявилися їм непотрібними. Базова освіта для того й вводилася, щоб розширити поле професійного вибору, та перепрофілювання при потребі. Покоління народжених в 70--ті сповна відчуло проблеми професійної незатребуваності, коли суспільство змінилося, і змінилися його запити щодо пропорцій тих чи інших спеціалістів. Продовжує змінюватися суспільство й сьогодні. Вузи, відповідаючи на запит батьків, продовжують штампувати натовпи економістів та юристів - роботи для яких немає. Ще одна проблема, що часто виникає при ранній спеціалізації - безпорадність талановитої людини в практичних питаннях повсякденного життя, комплекси та фобії на цьому грунті. Навіть якщо Ви ростите нового Моцарта чи Шекспіра - він має вміти самостійно порахувати здачу в магазині, замінити лампочку в люстрі чи зрозуміти зміст кредитної угоди з банком. А яка ВАША думка?
Віктор Логвін
я (м’яко кажучи) не прихильник Є. Стадного, та висловлювання в.о. міністра освіти мене теж не надихають. Пан Шкарлет С.М висловлюється за автономію вузів і одночасно за збільшення ваги шкільного атестату, але тут є протиріччя, якщо університет таки ж самостійний, то йому і вирішувати яка вага атестату у конкурсному балі, і багато вузів в умовах сьогоднішнього "законодавчо нормованого діапазону" (від 0 до 10%) ставлять НУЛЬ. Це дуже важливий момент щодо дискусії про "вагу атестату при вступі", адже важливо пам’ятати ЧОМУ він такий низький, що це не адміністративна примха "попередників", а лише відображення "ринкової вартості" шкільного атестату, суспільної довіри до цього документу і оцінок що там намальовані, що в свою чергу відбиває недовіру суспільства до інституту середньої освіти і її реальний стан. Змініть на краще цей стан, поверніть довіру і атестат цінуватимуть більше, а штучно примушувати суспільство і університети більше його цінувати - це очевидна і беззаперечна дурниця.
Сторонній
Давайте глянемо зі сторони: ЗНО - це вкладання грошей(репетиторство); атестат - це використання зв`язків(родинних, товаристських , бізнесових, грошових...). Перший варіант вигідний вчителям як доробіток до зарплати; другий варіант вигідний начальству як доробіток до кишені. Тепер судіть самі: який варіант є чеснішим і справедливішим? За яким варіантом більша ймовірність отримати талановитого лікаря(і т.д.)? Не будемо переходити на особистості і забудемо, що існує такий собі Стадний.
Галина
Для Сторонній: Ви говорите дурню. Я особисто знаю багатьох, хто не винаймав репетиторів, а готувався самостійно отримав високі бали з ЗНО та вступив на бюджет до провідних вишів Києва та Львова, і в тому числі з сільської школи де репетиторів апріорі немає. Тому ЗНО єдиний справедивий варіант для дітей, які не мають коштів на репетиторів, платне навчання та хабарі, а мають розумові здібності кращі за своїх грошовитих ровесників
Марина
Для Салтановка Харьков: ???? Я готувалася до ЗНО без репетиторів і написала всі ЗНО на 190+. Репетитори для занадто лінивих.
Сторонній
Для Галина: Талановитий репетитор навіть останнього дурня щось та навчить, а розмальований атестат це прикраса альбому про закінчення школи. Звичайно я за ЗНО. І хвала ти дітям які самі успішно здають ЗНО.
Коментувати
Салтановка Харьков
Я балдею- Стадный Егорка ни дня никем не работал, за бабки сороса стал замомминистра и самое удивительное, всем советы раздает!? Сам ни бэ , ни мэ, ни кукуреку и поучает кого- то. Инопланетянин, а кто- то его еще и слушает.
Сергій
Дана думка автора статті повниц маразм. Як що ви колишній зам міністра не довіряєте школі то відмініть її. Замість того щоб наводити порядок в оцінці знань учнями в школі Стадний розписується в своїй безпорадності, а може і безкомпетентості. Бал за атестат повинен бути вагоміший при втупі, а учителів які завищують або занижують оцінки треба звільняти із школи і разом зними і дирекцію яка неслідкує за навчальним процесом у школі. Критерії оцінювання учнів в 12 бальній системі однакові для всіх шкіл.
.
Для Сергій: у будь-якому випадку атестат не рівний ЗНО.
Аскет
Для Сергій: Маячня якась.
Лариса
Мова йде про те, що атестат буде не більшим за Зно, а лише 1/4 конкурсного балу. Розумно.
Коментувати
Єлисаветград
Якесь грантоіденя стадний , голубенький, підлаталося в міністерстві, швиденько квартирку купило, машинку, а щоб не забули - про атестат діток піклується. Най піді директором почалиться років п‘ять, тоді і поради хай дає. А то Чмо - Чмом , ще й хорохориться.
Сеня кріль
Для Єлисаветград: хорохориться , бо в нього напарниця- Бабак із ради. Депутатик- браток.
за державу
Для Єлисаветград: Пітерботи продовжують писати усіляку нісенітницю - єдиний аргумент - соросята чи грантоїд. Таким же чином можна обізвати вас мавпами і вважати це коментарем.
Л. Каштру
Соросята - грантоіди— це вирок для розстрілу. Ну мін слід плюнути на цих людців.
Коментувати
Черкащина
Хочемо відродити школу- треба піднімати роль педколективів, піднімати роль атестату. В багатьох краінах вступ до вишів відбувається на основі саме атестату. Зно слід зберегти, але виключно для вступу. Ціна атестату - на рівні одного сертифікату( 20-25%). Дпа - зно відмінити. Хай проводять школи. Плачі про корупцію- це ахінея. Не довіряємо школі і вчителеві- не треба і жити взагалі.
.марія
Для Черкащина: то в Європі, а в нас буде забагато несправедливості. Нам вчителі в 11 класі сказали:" готуйтеся до ЗНО, ми вам все рівно поставимо хороші оцінки, щоб у вас атестат був добрим" . І навіть у двіюшників атестат був 10. Це по вашому нормально.? На заруб. Літ. Ми цілий рік гралися в телефоні й ніхто нічого не робив, але комусь вона поставила 12, а комусь 11. Просто так. Зрозумійте: школі багато, і вони різні, десь оцінки заслужені, а десь ні. Тому не можна враховувати атестат при вступі!!!
Аскет
Для Черкащина: Це ж треба ,- писати таку ахінею.
:(
Для Черкащина: так, корупції в українській школі ніколи геть не було, їй завжди довіряли на 100% :) Сподіваюсь, Ви розумієте іронію. Вчителі за пару десятиліть самі знищили власну репутацію, тому і сформувалось до них таке ставлення. Скажіть, попередні 25 років гроші з батьків в школах збирали вчителі чи моральні крокодили? Тож, тепер "кушайте і не обляпайтесь"!
Коментувати
.мария
Я нашій країні атестат, на жаль, не може бути рівним ЗНО . Занадто багато корупції.
Вчителька
Для .мария: зно залишається- вага втричі більше! А школа просто вихолощується, вмирає. Занять немає, неуків готуємо...
.марія
Ну в 11 класі не так і важливою є якась хімія, наприклад, яку я не зда складала. Це нормально,що діти вчать лише ті предмети, які їм потрібні для вступу. Наприклад, я готувалася в день до зно по 5-6 годин. І спасибі карантину за те, що нам вчителі майже нічого не задавали, бо інакше я не знаю, як би я все встигала
Валідність і розум
Чому ви тренуєте не лише одну руку, а і прес , ноги, шию... Второпали? Не робіть розумового рахіта із дитини. На часі перехід від предметних Зно до всебічного тесту на здатність навчатись.
Коментувати
Марина Чернець
Коли я бачу обличчя Стадного чи Совсун, Гриневич чи Новосад, Квіта чи Шарова я думаю- звідки в них , цих невдах, рукожопих, бездарів така воля до руйнування всього державного надбання- украінськоі освіти. Все на шкоду своім , на вигоду чужим! Громадо, скажімо геть оцим здрайцям! Слава Украіні !!!
МАМА
Для Марина Чернець: О чем можно вообще говорить,если на кибербезопасность зачисляют квотников с 125 баллами,а математика ЗНО у них 100 баллов!!! Куда смотрит МОН!!!??? Кого будем выпускать??? Бездарей???
Вчителька
Це прізвища агентури руйнівників Школи.
Коментувати
Володимир
Слушне зауваження.
.
Правильно! у мене бал атестата 10,9, але я написала всі ЗНО на 12. А діти, у яких 11,5 понаписували на 7-8. Їх просто понатягували, бо батьки є друзями всителів 22.08.2020 в 20:53
Лейпциг
Для .: Не врите , тетя, зно не на 7 или12 , там 200 бальная шкала.
.
Вибачте, але це ви"тетя" . Нічого , що разом із 200-бальною школою приходить оцінка дпа за 12- бальною.тому спочатку, будь ласка, розберіться, щоб не позоритися
.
І яка я тетя, якщо я в цьому році закінчила 11 клас
Коментувати
Александр
я считаю, что этот моральный урод -Стадний - вообще не имеет никакого морального права давать какие-либо комментарии. Недоучка!
Тарас
Та нічого доброго в тих ліцеях нема, трохи більше однотипних задач та й все. Може ще нікому не потрібний научпоп.
Cтепан
Стидний це ворог України, це перевертень, який виконував замовлення знищити освіту.
Мирон
Оце нещастя Стадний піариться , щось величне хоче сказати . А хай скаже, як за не повний рік роботи замміністра він купив квартиру в Києві та авто? А про ціну атестату скажу- треба зрівняти його із сертифікатом Зно. Це оцінка десятиріччя праці учня , його вміння вчитись, системність , дисципліну...Так що міністр правий.
Аскет
Для Мирон: Якась маячня чи то наївного Мирона , чи необізнаного, чи негідника.
Антверпен
Мирон стопудово правий!! Стадний заказний руйнатор , вражина і ворог Украіни .
.
Атестат не може бути рівним ЗНО, адже вчителі ставлять оцінки іноді суб’єктивно або "ой твоя мама моя однокласниця, поставлю тобі 11, а не 10". Тобі у нашій країні атестат не показує знання
Коментувати
Роман
Наступного року крім математики, української, англійської або історії, жоден предмет вчитися випускниками не буде. З того моменту, коли виділили обов’язкові і необов’язкові предмети, почалося пекло для вчителів, що викладають інші предмети. Хімія, фізика, біологія, географія опустилися нижче плінтуса, не говорячи про зарубіжну, технології, основи здоров’я.
Анна
Для Роман: Среди учителей много самодуров. Приведу пример. В нашей школе учитель истории готовит вопросы к контрольным ВООБЩЕ не открывая учебника, по которому учатся дети. Она очень удивляется, когда ей дети говорят, что этого материала нет в учебнике! Видимо, работает по какому-то одному старому-пристарому учебнику (она пенсионерка), ищет вопросы в интернете. Задания после контрольных домой не дает, а также не дает их фотографировать. К контрольной невозможно подготовиться - никто не знает что она "выкинет" следующий раз. Благо, карантин дал возможность увидеть как учителя "химичат" с заданиями для контрольных. Будем теперь апеллировать.
Аскет
Для Роман: А кому потрібна зарубіжна ??? І питання - а що це за предмет - технології ???? Враховування середнього балу атестату - повна маячня що не маж нічого спільного з об’єктивністю.
Олена
Для Аскет: Зарубіжна література потрібна майбутнім філологам та перекладачам, і краще цих всіх Бальзаків та Достоєвських прочитати в школі, ніж потім в університеті, коли багато профільних предметів, на які час потрібен. Технології - це по-старому "уроки праці".
Коментувати
Марія
Чим більша вага атестата, тим більший дохід директора...Це перевірено життям.
Соснівка
Для Марія: наш директор в Канцепупівці іздять на Ферарі. Завидую.
Коментувати
Физик Сумы
Стадный — это ничтожество с раздутым самомнением. Школу развалили репетиторы, это зно. Атестат говорит о многом, его надо учитывать на уровне сертификата зно.
Абібулла
Для Физик Сумы: навіщо ви так? Мали з колегами можливість давати питання, і на рівні міністерства з його боку в присутності міністра та провідних фахівців отримали точні, неупереджені та дуже правильні відповіді. Це, на мій погляд, свідчить про глибокі знання та велике бажання щось змінити на краще, і це зараз дуже потрібно суспільству - не просто мати позицію, стояти на ній, а ще мати сили та бажання довести до кінця. Тому будьте, будь ласка, дуже обережні в критиці, якщо були зроблені з його боку дуже конструктивні кроки (перегляньте його роботу в міністерстві)
Аскет
Для Физик Сумы: Атестат нічого не може показувати. Оцінка 8 балів з математики чи фізики у випускника фізико-математичного ліцею і 8 балів безлічі звичайних шкіл - то як небо і земля. Як взагалі більшість оцінок в різних школах і від різних викладачів. Мова про те , що оцінювання в різних школах різне і намалювати там можуть які завгодно оцінки. Єдиним критерієм відповідних знань є ЗНО, при всіх можливих виявах зловживань навіть з ним.
Правничий
Сільські діти за рік вирівнюються і дають фору випускникам ліцеів і т.п.
Коментувати
Наталочка
Дуже потрібен бал атестата. Одна «мадам», яка не здавала мій предмет на ЗНО, сказала мені: а навіщо я буду це вчити, атестат ніде ж не враховують!!!????
.
Для Наталочка: ну це не завжди так у мене бал атестата 10,9, але я написала всі ЗНО на 12. А діти, у яких 11,5 понаписували на 7-8. Їх просто понатягували, бо батьки є друзями всителів
Коментувати
Лазар Натанович
А навіщо той атестат потрібний? Не треба його враховувати зовсім. Замість оцінок треба виставляти сердечки та яблучка.
Завуч коледжу
Для Лазар Натанович: Мене обурює, що Стадний, який жодного дня не працював ні в школі, ні в університеті, ні в коледжі дозволяє собі із видом досвідченого фахівця видавати поради , давати оцінки , пропозиціі. Зверхність і снобізм так і фонтанують.Якби він попрацював в школі , то знав , що учні забивають на непрофільні предмети і сачкують! Тому підняття ролі балу атестата - це об‘єктиво.Він окрім всього, ще й демонструє здатність учня до праці, що дуже важливо. У багатьох краінах світу - атестат основний документ при вступі. Без підняття довіри і відповідальності шкіл нічого доброго в освіті не буде. При Союзі атестат мав вагу на рівні екзамену вступного.
Светлана Рулько
Так,учні забивають на вивчення всього того, що їм не знадобиться у житті та майбутній профессії і це- правильно! Згадайте геніального Шерлока Голмса,який колись казав, що не знає там чогось(чи то з астрономії, чи з географії).Він того не знав, бо воно не потрібне йолму у його роботі! Зате те, що потрібно, він знав краще за всіх!!!Школи давно і сумно перевантажені купою непортібних для життя предметів,якими діти мусять забивати собі мізки замість творчого профільного зростання та підготовки до реального життєвого шляху. В університетах програма значно легша, бо там замість 17 предметів молоді люди вчать лише 8(50%) від того, що у школі і оцінюються одразу, а не після 6 років від початку навчання. Всі ічителі знають лище свій предмет! Мовниця не читатиме математики чи англійської на скількись там більш- менш професійному рівні. Вона навіть не здасть разом з дітьми ЗНО на рівні дітей. Кожен нає робити якісно свою справу і вибір дітей потрібно поважати. ЗНО взагалі не повинно ніяк впливати на атестат.
Аскет
Для Завуч коледжу: Для Наталочка: Атестат нічого не може показувати. Оцінка 8 балів з математики чи фізики у випускника фізико-математичного ліцею і 8 балів безлічі звичайних шкіл - то як небо і земля. Як взагалі більшість оцінок в різних школах і від різних викладачів. Мова про те , що оцінювання в різних школах різне і намалювати там можуть які завгодно оцінки. Єдиним критерієм відповідних знань є ЗНО, при всіх можливих виявах зловживань навіть з ним.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!