О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році

Спроби ігнорувати проблеми, з якими школа зіткнеться вже 1 вересня, – шлях до конфліктів

О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Не так вже і далеко до 1 вересня. І час подумати, з якими реаліями стикнуться і школа, і батьки, і діти в новому навчальному році. Це ціла купа проблем, які не вдасться ігнорувати. Саме тому варто сьогодні озвучувати їх і думати про шляхи вирішення.

1. ЗДОРОВ’Я

Насправді це перше і найголовніше. Вже зараз багато хто в різних країнах говорить про критичні наслідки карантину. Відсутність фізичної активності, постійне перебування в замкнутому просторі призводить до критичної втрати імунітету дітьми. Заклики від влади повністю заборонити літні табори начебто мають логічне обґрунтування, але насправді просто переносять проблему в іншу площину.

Вберігши сьогодні дітей від короновірусу і не маючи реальних програм з відновлення імунітету дітей, восени ми будемо мати величезну кількість хворих дітей. І я боюсь, що повна відсутність розуміння цієї проблеми лише погіршує ситуацію.

Отже, нам потрібно готуватись до навчання в режимі класів, що заповнені майже на третину. Звідси і випливає необхідність зафіксувати кращі досягнення онлайн навчання. Бо на найближчий рік школа буде змушена існувати в стані карантину чи напівкарантину. Без зв’язку з коронавірусом.

2. ОЦІНКИ

Не для кого не секрет, що карантин докорінно змінив оцінювання роботи дуже багатьох учнів. Коли фактор персоніфікації учня перестав грати визначальну роль, на перший план вийшли знання. Тому багато хто з вчорашніх двійочників-трійочників раптом стали ледь не відмінниками, а дехто з вчорашніх відмінників значно погіршив свої оцінки.

Власне, ми спостерігали процес нормалізації системи оцінювання знань. І це є позитивом. Але якщо з першого навчального дня ця тенденція не буде збережена, будемо мати вибух невдоволення з боку батьків та учнів. Себто повернення до докарантинної системи оцінювання вже не є реальним. Потрібно формувати нові підходи. І це формування доступне на рівні шкіл і вчителів і не потребує міністерських директив.

3. ФІНАНСИ

За найоптимістичнішими прогнозами, результатом карантину і діяльності влади стало тотальне падіння економічних показників. Закриваються фірми та заводи, люди втрачають роботу. Восени це буде особливо помітним. У результаті школа стане перед фактом того, що більшість батьків просто будуть не здатні фінансувати бодай мінімальні потреби школи. Це потрібно чітко усвідомити всім директорам шкіл.

Побори на ремонти-закупівлі залишились в минулому. І це вже не питання принципової позиції батьків, а просто реальність країни з падаючою в прірву економікою. Тому потрібно зараз думати, що робити, а не сподіватись на продовження казкового світу, де фінанси батьків все вирішують.

4. КОНКУРЕНТНІСТЬ

Карантин дав можливість дітям та батькам оцінити вчителів в контексті конкурентного середовища. Реального. Хтось з вчителів виявився суперовим, а хтось повністю дискредитував себе. І це наочно показало, що всі розмови про підвищення зарплат можуть відбуватись лише за шкалою оцінки якості навчального процесу, а не «оптом». Гарний вчитель повинен отримувати більше. Поганий – менше. Після карантину це стало аксіомою. Інше питання, як саме цю аксіому втілити в реальність освітнього процесу?

5. ГАДЖЕТИ

Лише дуже тупий та непрофесійний вчитель не зрозумів, що гаджет - це робочий інструмент, а не ворог. Використовувати гаджети потрібно. І цьому потрібно вчитись.

Всі спроби повернутись до докарантиних часів із закликами заборонити гаджети в школі – вже не працюватимуть. Отже, володіння методиками роботи з гаджетами стає не просто бонусом, а вимогою до професії вчителя.

Я перерахував лише декілька пунктів. Зрозуміло, що їх значно більше. Але це те, з чим школа стикнеться вже 1 вересня. Спроби ігнорувати ці проблеми – шлях до конфліктів. Потрібно спільно шукати шляхи вирішення проблем, розуміючи, що це далеко не теорія, а реальність…

Оригінал

Освіта.ua
09.06.2020

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тато
Питання до автора - яка мета оцього вашого фейеричного листа в майбутнє? Перелічити проблеми може й не зовсім тупий дурень. А от запропонувати систему, що буде працювати - це вам не бла-бла.... Тим більше, що деякі висновки у вас того. пахнуть лайном. І звідки у вас, наприклад, інформація про "суперових" вчителів? Оприлюдніть джерело інформації. Інакше ви - просто віслячий хвіст.
Тато
Тільки дуже тупий митець і драматург думає, що гаджет - інструмент навчання. А вже абсоютно і невиправно тупий актор думає, що все так і буде, як він думає.... мені здається, він взагалі не думає, а просто хизується, як та пава, знаннями термінів - не більше. Бо коли б у нього були мізки, то він би не писав таку маячню.
АнЯ
Для Тато: А чому це гаджети не можуть бути частиною процесу навчання ? У нашій школі дуже часто використовують нові технології і повірте результат від того не ніршає , як була наша школа краща в районі по результатам зно , так вона і лишається .
Коментувати
Альберт Эйнштейн
"Опасаюсь, что обязательно наступит день, когда технологии превзойдут простое человеческое общение. Тогда мир получит поколение идиотов." - А.Эйнштейн.
Полуэктов Юрий
"Не для кого не секрет, що карантин докорінно змінив оцінювання роботи дуже багатьох учнів. Коли фактор персоніфікації учня перестав грати визначальну роль, на перший план вийшли знання." - ?? Аж бегом, знания на первый план выбежали, причем со страшной силой. В школе простейшие тесты решить не могем, а тут прям дистанционный всплеск знаний, только остается вопрос, кому ту высокую оценку ставить. Гаджеты в школах добро? Иисусе, от родителей потоком сигналы насчет игромании, многих уже лечить пора, так еще и в школах игровирус легализовать? Да такими темпами у нас государство только в смартфоне и останется. Книжки, мел, тряпочка, много труда и терпения, и все получится. Патриоты, конечно, наклеят ярлык совка, чуждого инновационных технологий, но нашей системе образования до совка как до Киева раком, и не мечтайте, по тем учебникам (логарифмы с 8 класса, масса сложных прикладных задач в 10-11х) сейчас учиться мало кто сможет. Уровень ЗНО понизили так, что пора в ДНО переименовывать.
Роман
Для Полуэктов Юрий: «Книжки, мел, тряпочка» - можна і так, звичайно. А можна дозволяти не всі ґаджети, а спеціалізовані (ех, мрії, мрії...), на які учень не може без дозволу вчителя встановити програмне забезпечення, які мають підключення до мобільного інтернету з фільтрацією контенту, на які завантажені навчальні матеріали... Але, знову ж, такі ґаджети повинна надавати школа, для цього мають бути відповідні державні програми і стандарти, а це в наших теперішніх умовах на жаль не реально :(
Коментувати
родитель
А если на счет ЗНО, то мое мнение такое: высокий рейтинг киевских школ объясняется тем, что дети четко натасканы под конкретные задачи, преподаватели этих школ знают что будет на экзамене, если не сами эти задачи готовят. И люди в аудиториях сидят какие надо, и съёмка экзамена сделана заранее и т. д. Ну не верю я в объективность ЗНО в нашей стране! Ну не верю! Мои старший сын уехал за рубеж учится и младшие тоже уедут. Учим предметы какие нам нужно. Специально к ЗНО готовиться не будем. Насрать нам на ЗНО.
Сторонній спостерігач
Для родитель: як же тебе штирить. Де траву брав?
родитель
Для Сторонній спостерігач: Ну штырит - не штырит, я вообще не знаю как это. Ну а кто объяснит, почему из года в год одни и те же учебные заведения - Ліцей "Інтелект", Природничо-науковий ліцей №145 Печерського р-ну, набирают на ЗНО на 20 баллов больше, чем другие, тоже сильные, школы Украины? Какие учителя в этих заведениях - все видели в школе он-лайн - ошибаются; дети, что ли, по конкурсу набираются? - нет. НУ ЧТО там такого особенного? А ТО, что там учатся дети элиты, у которых есть ключ к ЗНО - вот ответ.
Зроби сам
Так тепера тебе це не обходить
Коментувати
родитель
Прошу обратить внимание автора статьи на то, что администрацией сайта критические комментарии родителей в адрес учителей "засвечиваются" или удаляются. То время как грубые оскорбления со стороны учителей в адрес родителей и детей (личинки, ублюдки, высранки, ...) всегда остаются.
Учитель
Тут було озвучено запитання чому вчителі так гостро реагують на дописувача. Спробую відповісти. Вже давно помічено,що "Батьки-сос, ,"Освіта.ua, "Освітяни -сос- куруються однією особою. Ця особа-Стадний. Використовуючи різні псевдоніми, то якогось студента Спиногриза, то якогось драматурга- цей нікчемний пройдисвіт сіє ворожнечу між батьками і учителями. Використовуючи батькососів налаштовує суспільство проти учителів,творить що хоче. Таке враження,що він -головна особа не лише в освіті. Скажіть,за які заслуги цей нікчема призначений на таку високу посаду. Що він зробив корисного, чого досяг? Поки освітою керуватимуть Стадні-освіта буде -повний нуль. Батьки, не ведіться на такий пройдисвітів! Ви вже побачили що таке "Батьки -сос. Продажні тварини за свої шкурні інтереси-а саме за гранти на навчання за кордоном, які їм забезпечують Стадні- матір рідну продадуть. Йде гібридна війна не лише проти України,але й проти українських учителів. Думайте про дітей, що для них готують Стадні
Правда
Для л:не всі вчителі без помилок пишуть!Може батьки не тупі,а просто не встигають за постійно новим правописом,я особисто не маю часу перевчатися,хоча читаю,бачу зміни в правописі,я рахую українську рідну мову мають вивчити в школі раз на ціле життя.А таких Авраменків подальше гнати від освіти-правопису,бо такі як ви станете не грамонтні,через 2-3 роки і знову правопис поміняють.В мене таке питання,в якісь іноземній мові є такі постійні зміни в правописі?І на кінець ми батьки,вчителі-ми люди,які хочемо жити і маємо кожен свою роботу,ми не мовознавці,щоб встигати за Авраменко,який сам з помилками пише.Людина,може не знає розділових знаків при вставних словах,а краще розбирається в чомусь іншому.Свою думку можна висловити і без коми,якщо її там немає,погано хтось через те буде спати?
ДепартаментДюсолей
Для Учитель: Багато слів, а мало конкретики! З якими тезисами автора ви категорично не згодні?
Учитель
Я цирк не замовляла. Мені достатнього клоунів у реальному житті і в освіті, зокрема.
Коментувати
ДепартаментДюсолей
Педагоги так різко і болюче реагують на критику і висловлювання власної думки автором і складається враження, що небезпідставно. Напевно автор таки має в дещому рацію, а звинувачувати його в тому, що він режисер, а не педагог і не повинен коментувати проблеми в освіті - це боягузство освітян побачити проблеми, які вони є зі сторонньої точки зору. Всі ж люблять коментувати фільми, сподобався чи не сподобався сюжет і т.д. хоча до кіноіндустрії вони не належать. Дослухатися потрібно до всіх думок і робити належні висновки, а не тупо заперечувати, що проблем в освіті немає!
Олекса Позняк
Для ДепартаментДюсолей: та він просто тупий, я вже не хочу йому і відповідати. Особливо смішне що трійошники стали відмінниками (бо поруч сидів брат студент). Або більшу зарплату тому хто більше сподобався. Пригадався наш гестаповець з теормеханіки. Як він нас душив - одну букву в означенні пропустив - сідай 2. А потім згадували його як найкращого учителя який навчив кожного
ДепартаментДюсолей
Для Олекса Позняк: А ти точно педагог? А то в мене виникають сумніви. Може ти не правильно його зрозумів? Протрактував його висловлювання по своєму просто? Ну, в моїй практиці дистанційного навчання було таке, що трійочник в період дистанційної роботи став показувати кращі результати, так би мовити розкрився. Можливо в нього є психологічні проблеми і він боїться виступати перед колективом, а дистанційно він справно виконував всі завдання на "добре". Не розумію чого ти так здивувався зі слів Мірошниченка? Були і випадки коли "відмінник" переставав працювати дистанційно і отримав четвірку, тільки за рахунок здобутого до того авторитету, оскільки реально мав отримати "3".
Eugen Zimmermann
Для ДепартаментДюсолей: як "режисер" припинить вчителів та школу лайном закидувати - от тоді можна і до його думки прислухатися. Навіть у поточному дописі митець не забув кавалок гівна жбурнути у вчителів. А минулий його допис про придумані ним же якісь "міфи" - це взагалі був якийсь атракціон небаченої глупоти! P.S. З приводу коментування фільмів: а що - є що коментувати??
Коментувати
Вчителі важливі
А судьи кто? Не лізьте туди, де не розумієтесь!!! Розумні учні гарно навчалися і будуть гарно навчатися, а не розумні....сіра маса, які не можуть і не хочуть. Не всім же університети закінчувати.,. комусь потрібно і полуницю збирати... але сумно, які запаси такої сірої маси! Деградація- жах!
куда админ смотрит?
Для Вчителі важливі: Запасы серой массы действительно огромны и особенно среди учителей! Вот кого нужно выгнать улицы подметать! Читаешь комментарии - недалекие, безграмотные, детей обзывают. Непонятно куда админ смотрит? Почему комментарии "по делу" засвечены", а с "личинками" что, можно читать?
Eugen Zimmermann
Для куда админ смотрит?: личинки и есть. У меня самого дома одна личинка. Вырастет - МОЖЕТ БЫТЬ превратится в человека. Человечество в нынешнем виде - это жесткая иерархическая структура, в которой трындёж о правах человека, толерантности и прочих благоглупостях - отмазка для слабых никчемных граждан, оказавшихся неспособными занять место в структуре. А вы, соплежуи, в условиях не очень цивилизованного буржуазного общества вместо воспитывать сильного независимого человека, отсетственного лично за свою жизнь и судьбу, САМОСТОЯТЕЛЬНО под руководством учителя, родителей, активно поглощающего знания, которые сейчас требуются для успешной карьеры - не бесполезный диплом, а ЗНАНИЯ - вы воспитываете личинок, эдаких Вупсеней-Пупсеней, способных только жрать-срать-спать, жаловаться на мучителей-учителей, которые - неслыханное дело - заставляют УЧИТЬСЯ! - которые будут висеть на вашей шее до самой свадьбы в лучшем случае, а потом поедут в польшу батрачить на пана.
Eugen Zimmermann
И вы, вместо выбить у них всё дерьмо из их тупых пока мозгов, орете вместе с ними на каждом углу, как учителя не учат ваших личинок, не понимая, что научение - это РАБОТА, которую выполняет не учитель, а ученик! Учитель вообще в современных украинских стандартах образования позиционируется как ментор и фасилитатор (прости господи) - человек, который только направляет Отримувача Освітніх Послуг, то есть ученика, и учит его учится, дает задания. А дело ученика - найти информацию и обработать ее. Нету больше няньки, которая кормит великовозрастного балбеса жеваным из ложечки! Свою личинку я пинаю в сторону образования как могу - капаю на мозг, мотивирую, местами троллю; он закатывает глаза, раздувает ноздри - но делает уроки, делает дополнительные задания, потому что пока я за него отвечаю и я ЛУЧШЕ знаю, как для него лучше. А байки о личности прочем дерьме оставьте для себя или для мажоров, у которых папы-мамы разграбили страну и отправят своих личинок учиться в Лондон, оставив нашим детям развалины системы образования.
Коментувати
Оля
Скажите, а где можна ознакомится с творчеством великого "актера и режиссера"? Может, и у меня будут советы к его деятельности.
родитель
Для Оля: Дааа, действительно, автор статьи прав: "тупий та непрофесійний вчитель не зрозумів, що гаджет - це робочий інструмент. Вы что, в пещере без интернета живете? Ищите в интернете информацию о Мирошниченко! PS: куча ошибок - можнО, ознакомитЬся. Надеюсь, вы не учитель.
Оля
Для родитель: Прежде, чем исправлять ошибки у других, надо самому писать без ошибок.
)))
Для Оля: Оля - ты дура, запятая после "прежде" не нужна. Как и после "может" в твоем первом комментарии. Капец, какие тупые у нас учителя!
Коментувати
Вийми люльку з рота!
Для цього актора, режисера, драмапурга, який суне свого носа не у свої справи, ще раз нагадаю анекдот від сусідського третьокласника, який заперечує його думку щодо оцінок "Бабо, якщо б Ви мені розв’язали ще й дві дві останні задачі, то я мав би 12, а не 10". А цей паяц чомусь вважає, що то є позитив.
Кирилл
Для Вийми люльку з рота!: Зато благодаря таким статьям, учителя хоть немножко будут в зеркальце заглядывать, а то сами едва ли на 6 знают - кстати, опять таки "спасибо карантину" - многие родители узнали кто учит их детей.
О да!
Для Кирилл: А заодно родители увидели, каких монстриков воспитали, насладились ими cполна.
Людмила
Для О да!: О, да! Действительно, за карантин успели многое! Одних задач по математике сделали, наверно, раз в пять больше, чем за аналогичный период в школе! Будем переходить на домашнее обучение. Советую всем знакомым. А большинство учителей - неграмотные бездари, гнать их нужно куда подальше – и государству облегчение будет какое!
Коментувати
Eugen Zimmermann
Лише дуже тупий та непрофесійний актор не зрозумів - вчителі гаджетами користуються.
Аріель
Для Eugen Zimmermann: А ти впевнений в цьому? Боюся розчарувати твій міф, але є "динозаври"-педагоги, які не користуються! ))
Eugen Zimmermann
Для Аріель: А ти впевнений в цьому? 1. Міф не можна розчарувати - він неживий. 2. Міфи продукує автор посту - як, наприклад, у одній своїй минулій публікації. 3. Мірошниченку, - перелогінься!))
Аріель
Для Eugen Zimmermann: Розвінчав твій міф. Який мірошниченко? Чувак, ти або ідеаліст мрійник, або просто дебіл, якщо віриш, що всі педагоги корстуються гаджетами!))
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!