Юрій Зайцев: про єдиний інформаційний ресурс освіти

Створення єдиного інформаційного ресурсу освіти шляхом інтеграції напрацювань існуючих рішень є найкращим

Юрій Зайцев: про єдиний інформаційний ресурс освіти

Автор: Юрій Зайцев, керівник проекту «КУРС: Освіта».

Про наболіле.

Чому я вважаю створення єдиного інформаційного ресурсу освіти в державі шляхом інтеграції напрацювань існуючих рішень найкращим?

1. Досвід намагань розробити та впровадити подібний «Центральний ресурс» завжди закінчувалися крахом. На слуху «Відкритий світ» та НОЕП (т. з. Національна освітня електронна платформа). Гроші роздерибанені, нічого не зроблено.

2. ЄДЕБО не може виконати роль такого ресурсу, бо її «сфера відповідальності» чітко встановлена нормами закону «Про освіту».

3. На сьогодні в Україні в освіті діє більше декількох десятків якісних порталів, які вже вирішили потреби користувачів в окремих напрямках. Наприклад – у наданні сервісів електронних класних журналів, методичних питань, виданні навчальної літератури (включаючи електронні форми надання контенту), підготовці освітніх статистик, документообігу тощо.

4. Більшість користувачів (управлінців, вчителів та учнів) звикли до інструментів, з якими вони працюють. Більшість ресурсів за роки чи навіть десятки років роботи «відшліфовані» якщо не до бездоганності, то досягли досить високої якості. Відвідуваність багатьох сайтів освітнього спрямування сягає десятків тисяч юзерів на добу. Чи можливо їх «пересадити» на якийсь загальнонаціональний ресурс, а навіть якщо шляхом примусу і можливо, то чи доцільно?

5. Ресурси, які працюють в сфері освіти, мають бути акредитовані (як мінімум на рівні наявності КСЗІ). Кінець кінцем, з ними працюють діти. Якщо деінде вже почали пересилати «домашні завдання» через ФБ або Tik-Tok – це поганий «дзвіночок». Серйозні іноземні компанії, на кшалт Google та Microsoft, мають свої представництва в Україні, їм не буде важко отримати необхідні акредитаційні свідоцтва (якщо МОН їх запровадить) на використання своїх продуктів. Хто не схоче цього зробити – чи мають вони працювати на українському освітньому ринку? Українські розробники також мають це зробити. Врешті-решт з’явиться бачення, що ми маємо «для освіти» від українських та світових програмістів та в якій якості.

Мої пропозиції.

  • «Запустити» робочу групу з 7 -10 фахівців (по 2-3 від «педагогів», тобто фахівців у цій сфері, ІТ-шників, «юристів» (експертів в нормативці), що опишуть існуючі потреби; проблеми, можливості та шляхи їх вирішення).
  • Написати драфт «Бачення інтегрованої інформаційної системи в сфері освіти», де описати потреби, загальну архітектуру, сутності, що будуть в ній зберігатись, бізнес-логіку роботи з цими сутностями. Як результат – написати ТЗ з MVP, що дозволить запустити систему якщо не до 1 вересня, то хоч до Нового року. Паралельно писати загальне ТЗ на наступні 1-2-3 роки. Запуск модулів має відбуватися поетапно. На першому етапі – мінімальний функціонал та обсяг даних, що обробляються (зберігаються) з розумінням того, що він з часом буде розширюватись.
  • У МОН створити відділ (групу) з 2-3 класних спеціалістів у сфері як педагогіки, так і інформаційних технологій, «вибивши» відповідні ставки у Мінфіну або ж переформатувавши штат якогось із директоратів. Такі люди в нас є, тільки поклич. Доручити їм кураторство проекту та загальну координацію дій.

Питання це давно назріло, і воно не «рассосется», бо роль ІТ, у тому числі в освіті, з часом буде лише зростати, і вирішувати це завдання все одно прийдеться.

Оригінал

Освіта.ua
29.04.2020

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
KVP1248
Основне, що треба врахувати, інформація – не золото, яке можна зберігати в сховищі. Головні властивості інформації відрізняються від матеріальних об’єктів. Інформація тоді сприяє прогресу, коли вона активно використовується. Надлишкове накопичення інформаційних ресурсів, які не використовуються є баластом, що заважає прогресу. Природа давно використовує цей закон в побудові нейронної мережі людини. Синапси, які не працюють поглинаються і їх матеріал використовується для побудови нових клітин. Діти, які навчаються зараз в школі мають бути готовими до переоцінки цінностей в найближчому майбутньому: значення має не кількість інформації, а кількість зв’язків між інтелектуалами, які працюють над рішенням конкретної проблеми. Світ переходить від бездумного механічного збереження інформації в серверах до побудови віртуальної мережі зв’язків між інтелектуалами, що сприяє творчому переосмисленню реальності і створення нового, того, що не існує в оточуючому світі.
Володимир
+.