![]() |
Як урокам Всеукраїнської онлайн школи стати ефективнішими та позбутися певних «ляпів» |
О. Істер: Всеукраїнська школа онлайн або думки небайдужого
Автор: Олександр Істер, вчитель-методист, автор підручників та посібників з математики.
Жваве обговорення у суспільстві, інтернет-середовищі уроків онлайн школи, у тому числі людьми дуже далекими як від школи, так і від педагогіки взагалі, навело на думку, що в онлайн школи є багато спільного із тією діяльністю, якою я займаюсь багато років — написання посібників та підручників зі шкільної математики. Зокрема до таких спільних характеристик можу віднести величезну аудиторію, яка є користувачем створеного автором «продукту», а отже, й величезну відповідальність автора за цей «продукт». Тому, думаю, маю право на кілька зауважень…
Спочатку «плюси»
1. Безумовним і величезним плюсом є створення самої онлайн школи.
2. Організація уроків, коли всеукраїнські канали транслюють за принципом «один клас — один канал».
3. Досить грамотний розклад уроків. Наявність фізкульт-пауз.
4. Запрошення хороших вчителів до ведення уроків.
Проте, щоб уроки стали ефективнішими та позбулися певних «ляпів», на мій погляд, треба зробити наступне.
1. Надання вчителю — автору уроків можливості переглянути відзнятий матеріал. Жоден, навіть чудовий вчитель (а саме до таких я відношу, зокрема вчителя та автора підручників Д. Номіровського) не застрахований від помилок, описок, обмовок тощо. При наявності недоліків якийсь «шматок» уроку можна перезняти.
2. Уведення до складу колективу, якій створює урок, фахового редактора, тобто редактора, який ЗНАЄ шкільний предмет, з якого створюються уроки. Таким фаховим редактором може бути й просто інший учитель, який буде переглядати всі уроки зі свого предмета з 5 класу по 11 клас. Зайвий «погляд зі сторони» буде дуже корисним, особливо в умовах жорсткого ліміту часу.
3. Уникнення абсолютно жахливої ситуації, коли 3-й урок теми вийшов в ефір раніше за 2-й урок теми та «обрізання» домашнього завдання.
4. Дуже важливим є те, що в 10 та 11 класах багато шкільних предметів мають програми стандарту та профільну. Непогано було б вказувати, до якої програми відносяться уроки з цих предметів, а, можливо, вони корисні учням, які вчаться як за тією програмою, так і за іншою.
Хотілося б почути думки фахівців стосовно моїх пропозицій.
Освіта.ua
22.04.2020