О. Пасічник: шість стратегій ефективного навчання

Потроху починає кристалізуватись розуміння, що проблема дистанційного навчання - далеко не в технологіях

О. Пасічник: шість стратегій ефективного навчання

Автор: Оксана Пасічник, вчителька інформатики, ліцей "Сихівський".

Здається, потрошку починає кристалізуватись розуміння, що проблема дистанційного навчання - далеко не в технологіях (хоча без них - нікуди і ніяк, звісно).

Отож, як на мене, то основна проблема - у недостатньому розумінні того, що навчити неможливо, можливо лише навчитиСЯ. І в тому, що прочитати наданий текст чи прослухати наданий відео-урок - це дуже мало для того, щоб зрозуміти його зміст, і мізерно для того, щоб опанувати подану там інформацію (тобто навчитися).

Думаю, що інформація про те, ЯК ВЧИТИСЯ, стає все актуальнішою. Тому, 6 стратегій ефективного навчання звідси.

1) Розподіл у часі - варто розподіляти навчальну діяльність відносно рівномірно: не 1 день перед заліком намагатись опрацювати всі теми, а поступово, щотижня/щодня по невеликій порції. При цьому слід постійно повторювати/актуалізувати попередній матеріал після перерв. Причому пригадувати матеріал різної давності, закріплюючи його таким чином. Дуже важливо не просто перечитувати/переглядати повторно, а пригадувати (хоча про це - далі більше). Вам буде здаватись, що так складніше, ніж сісти і за 1 раз все вивчити. Це справді складніше, але лише так ви вивчите. За 1 раз - це відома стратегія «завчив-здав-забув», і саме так вона працює, у результаті – «забув». Якщо це не є метою - то доведеться вчитиСЯ з розподілом у часі. Тому розпорядок дня, і довше стратегічне планування відповідно до поставлених цілей - дуже важливі.

2) Пригадування - потрібно не перечитувати/переглядати матеріал повторно, а намагатись пригадати. А тоді звірити - чи правильно виходить. Як звірити? Можна проходити тести (classtime і learningapps в поміч). Щоб перевіряти себе, можна створювати флеш-картки (спробуйте quizlet і studystack). Коли переконались, що вже вивчили - відкладайте картку в іншу купочку і зосереджуйтесь на тих, що залишились. Для експерименту можете спробувати фіксувати, скільки карток вивчили з 1 разу, 2, 3, 4 - і повірте, цих разів буде менше, ніж ви собі думаєте на початку.

3) Заглиблення - читаючи/дивлячись відео, постійно аналізуйте, як це пов'язано з тим, що ви вже знаєте. Якщо не знаєте - читаєте попередній параграф, словник, питаєте гугл, вікіпедію. Рухатись далі не варто, поки не розумієте змісту поточного матеріалу. Шукайте спільне та відмінне, обговорюйте з іншими, знаходьте аналогії, пояснюйте вивчене кому-небудь (можна навіть іграшковій качечці). Ваша мета: пояснити матеріал без нотаток і підказок.

4) Переплетення - не «зависайте» над одним предметом/завданням/темою надто довго. Варто перемикатись між діяльностями, і взагалі - способами мислення. Тільки не надто часто - метод «помідора» тут в поміч. Пробуйте чергувати зосередженість та розсіяну увагу, вивчення різних предметів та різних видів завдань: точні задачі та творчі проекти.

5) Конкретні приклади - не просто читайте/слухайте, а шукайте приклади. Якщо в підручнику/уроці вже є приклади/ілюстрації, то шукайте власні. Прикладами можна ділитись. Наприклад, на дошці padlet. Шукайте, «чим то знадобиться в житті». А вчителі - показуйте ці зв'язки і збагачуйте скарбничку прикладів застосування, зокрема для тих, хто сам ще цього побачити не може.

6) Подвійне кодування - отриману інформацію потрібно зафіксувати в іншій формі, ніж отримали. Тобто почули/прочитали: зробіть конспект (це окреме вміння - не переписати!), таблицю, схему, інфографіку (canva та інші). Тренуйтесь і робити зворотнє - будувати зв'язну розповідь за цими графічними образами.

Ось це все і називається ВЧИТИСЬ! Насправді, неважливо: дистанційно чи ні.

Відосики на тему:

Слайди українською https://oksanapasichnyk.files.wordpress.com/…/a6813-ukraini…

Оригінал

Освіта.ua
27.03.2020

Популярні блоги
К. Спітковська: навіщо тримати випускників у заручниках? Потрібно відмінити ДПА в 11-х класах, аби розвантажити пункти тестування для складання ЗНО
І. Кузнецова: віртуальний світ втомлює або Бобік здох Віртуальний світ - неприродне середовище для людини, і при тривалому перебуванні перевантажує мозок
В. Бондаренко: ще раз про ЗНО у поточному році Пропоную МОН прийняти обдумано-революційне рішення – не проводити ЗНО у цьому році
В. Онацький: ДПА-2020: чергові «новації» від МОН МОН щодня отримує численні звернення з вимогою скасувати ДПА, однак залишається на своїй позиції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Владимир Белый
Пані Оксані - респект. З часом варто не відмовлятися від пропозицій спробувати себе у якості відповідального освітнього менеджера. Щодо тих, хто дійсно має потребу навчатиСЯ - природною базою успішності у цьому ділі є гарна пам’ять. Особливо це стосується її зорового виду. Для постановки гарної зорової пам’яті є наступна вправа - маєте купу сірників, не дивлячись на неї навпомацки берете у руку декілька штук, кидаєте собі під носа на стіл, дивитеся на кинуті сірнички долю секунди, відводите погляд і вгадуєте скільки їх там. Потім перевіряєте результат і так і поступово збільшуєте свої порції. Місяць щоденних тренувань і на все життя матимете майже фотографічну пам’ять, яка фіксуватиме навіть мимохідні мімічні реакції оточуючих. Для текстової пам’яті вивчайте інтерактивну іноземну.
плановик
Для школярів та студентів проблема полягає в іншому - як почати планувати та додержуватися плану. А в статті вказані вже нюанси, до яких більша частина дійде самостійно.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!