Osvita.ua Блоги А. Паренюк: про запобігання закриттю сільських шкіл
А. Паренюк: про запобігання закриттю сільських шкіл

Стратегія модернізації мережі сільських шкіл повинна відповідати запиту на добровільне об‘єднання шкіл

А. Паренюк: про запобігання закриттю сільських шкіл

Автор: Альбіна Паренюк, Центр гуманітарної освіти НАН України.

В Україні важливо запровадити освітню політику, засновану на самоорганізації, що дозволить зняти соціальну напругу та незадоволення батьків примусовим об’єднанням закладів освіти в опорні школи.

Початкова школа - це школа, у якій дитина має «пережити» дві вікові кризи - 7 та 12 років (з 1 по 6 клас включно), «пережити» з позитивним результатом і з мінімізацією наслідків. Для цього потрібно, щоб у класах кількість дітей не перевищувала 12 учнів: саме в таких класах найкраще видно «тихих» дітей і легше запобігти цькуванню, особливо у середовищі підлітків.

Стратегія модернізації та моделювання мережі сільських шкіл повинна відповідати запиту на ДОБРОВІЛЬНЕ об‘єднання шкіл та моделювання мережі за принципом інклюзивності - включення всіх учасників навчального процесу.

Директор такої моделі може бути і один, а у школах такої мережі можуть надаватися не тільки освітні, а і соціальні послуги.

Відстань до школи, яку учень може долати кожного дня, не може перевищувати 3 км і не може спиратися на примусове перенесення місця проведення занять.

Держава зобов‘язана надавати додаткове фінансування саме таким школам (мережі шкіл), на відміну від фінансування окремих класів НУШ, яке не сприяє забезпеченню права КОЖНОЇ дитини на рівний доступ до якісної освіти...

Політика ЗАПОБІГАННЯ ЗАКРИТТЮ СІЛЬСЬКИХ ШКІЛ - правильна освітня політика!

Оригінал

Освіта.ua
26.09.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Ццілком підтримую! Скільки можна економити на найбільшому скарбі- дітях! Скільки можна брехати і встановлювати місцевим владам свої закони, наприклад у нашому селі Дудчине, Каховського району, Херсонської обл, місцева влада створила свої закони за 2 дні до 2 вересня, коли діти вже зібралися до школи, село знаходиться біля максимального каналу де було дуже аварій, особливо в зимовий період. Не розуміючи цього і багато ще інших факторів які місцеві органи не розуміють, бо не живуть в селах і не бачуть того.... дуже прикро що ніхто не розуміє, що досить швидко ті школи відкриються в Європі і наші діти будуть вчитися там....
Учитель
Чергові соросівські підстилки продовжують політику знищення української науки і освіти. Добра від нинішньої влади не чекаю. Під нинішньою владою маю на увазі не блазня Зелю (який нічого не вирішує, а просто грає роль "президента"), а його господаря - олігарха Бєню Коломойського.
Ник
Добровільне об’єднання?! А хто нас питав у Новоархангельському районі Кіровоградської області?!?!?! Ми три роки в цій жахливій кабалі! Знищили спочатку 11-річну нашу школу, зробивши її 9-річною, тепер хочуть , щоб була лише початковою. Усі кошти, які виділяються на НВО, осідають в опорній школі!!! Дітей підвозять страшними дорогами, часто автобус ламається, діти сидять вдома по дві неділі! Тільки дебіли могли придумати ці об’єднання!!! Про дітей подумали б! Діти гарні знання мають, як вони з 6 ранку "на ногах"? А там комусь в автобусі погано стало, хтось не обідає в школі, бо в батьків грошей немає, і повертаються додому діти о 5 - 6 годині вечора, бо іноді відстань не маленька, та й дороги жахливі. 12 годин учні в цьому жаху. Та у дорослих на заводі 8-годинний робочий день! Для чого знання дітям?! Ні, бидлом краще керувати! Нашій країні розумні людине потрібні!
Ольга
Сейчас, когда мы можем следить за всеми принятыми решениями угодить всем просто нереально. За дополнительной помощью можна сюда обращаться
Tet-a-tet
А чому би Вам, п. Паренюк не взяти на себе фінансування таких сільських шкіл, де вчиться 10-15 дітей? Ви гроші рахувати вмієте,? Чому Ви думаєте, що громадяни країни мають оплачувати з бюджету усі "хотєлки" того чи іншого населеного пункту? Добровільного об*єднання ніколи не буде, бо кожному його сорочка ближча до тіла, от тільки як доходить справа до коштів, аж тоді ми починаємо думати по-іншому. Залучіть до фінансування ваших багатих фермерів і тримайте хоч по дві школи, хто Вам завадить?
Семен Галузка
Для Tet-a-tet: Модних слів від політиків набрався, тільки й того. У кожної дитини, де б вона не народилась, є право на освіту. І дві школи в селі не треба. Та й гроші мізерні ж, насправді, треба. Ні, знаходяться якісь, що вважають, що це в них сільські діти з маленьких класів поперек горла, а справжніх грабіжників не бачать. Ну а фермери...Фермери вирощують урожаї й платять налоги, а всілякі заздрісники все бажають чужими грошима розпоряжатися: то дороги хай вони зроблять, то клуб відремонтують. І на їхні гроші утримують освіту.Сам зароби й віддай.
Tet-a-tet
Для С.Галузка. Скільки не кажи халва - у роті солодше не буде. Твоє село, твоя праця, твоя школа для твоїх дітей. А гроші не мізерні, почитай статистику по державі, а не мисли як містечковий егоїст. Які ви платите налоги мені добре відомо, особливо "гарно" платите за оренду паїв, наживаючись на праці наших предків. Поперек горла вам стоять ті, що не дають жити за рахунок інших. Право на освіту ніхто не забирає, а от право її отримувати має кожен заробляти своєю працею, а не видоюванням бюджету, спеклюючи на "сільському факторі".
Семен Галузка
У нашому селі всі фермери працюють легально і платять податки, встановлені державою. Пайщикам за один пай платять багато. Пишеш: "Які ви платите налоги мені добре відомо",так от, звідки тобі відомо? Тобі особисто відомості податкова додому принесла? Усе фейками задовольняєшся. Внуки та діти тих, хто заробив паї, майже всі живуть у місті. Щороку приїздять на добрих машинах з міста, беруть свої 15 000 за пай (а в когось два - три паї), чхать хотіли на село, а хати батьків та дідів стоять пусткою та позавалювались. Тим селянам, хто народився приблизно після 1982-3, ніякого паю не давали, бо ще були діти в кінці 90-х. І багато хто тут живуть, обробляють цю землю, та власного паю немає. А міські мешканці їдуть сюди і їдуть тільки один раз на рік за грошима. І хто, виходить, на кого працює? І ось Tet-a-tet, сам бюджетник в школі, тільки використовує бюджетні гроші, а в реальній економіці не працює, і нічого сам особисто в бюджет не вносить, раптом мене, сільського вчителя, придушив би тільки за те, що у нього в класі сидить 30 учнів - у мене ж зазвичай 7 - 14, інколи не набирається в класі й п’яти, але вчити усіх треба
Коментувати
Петро Тополя
Для початку взялися нищити сільські старші класи. В селі, якщо немає в класі 5 осіб, зовсім не можливо отримати повну освіту, бо індивідуальні заняття (хоча б патронаж) передбачені лише до 9 класу. Коли хтось вважає, що там немає доброї освіти, не вірте - це байки Гриневич. Ось у сусідньому селі випустилися з 11 класу двоє (хлопець і дівчина), здали ЗНО на 160 - 180, по одному предмету більше 180. Тепер це торкнулося нас: є одна дитина, окраса школи, її треба виганяти в училище в місто або в іншу школу, вона туди не хоче, не хочуть батьки. І що робити? І поки що не бачимо жодної шпарини, як викрутиться...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!