![]() |
Стратегія модернізації мережі сільських шкіл повинна відповідати запиту на добровільне об‘єднання шкіл |
А. Паренюк: про запобігання закриттю сільських шкіл
Автор: Альбіна Паренюк, Центр гуманітарної освіти НАН України.
В Україні важливо запровадити освітню політику, засновану на самоорганізації, що дозволить зняти соціальну напругу та незадоволення батьків примусовим об’єднанням закладів освіти в опорні школи.
Початкова школа - це школа, у якій дитина має «пережити» дві вікові кризи - 7 та 12 років (з 1 по 6 клас включно), «пережити» з позитивним результатом і з мінімізацією наслідків. Для цього потрібно, щоб у класах кількість дітей не перевищувала 12 учнів: саме в таких класах найкраще видно «тихих» дітей і легше запобігти цькуванню, особливо у середовищі підлітків.
Стратегія модернізації та моделювання мережі сільських шкіл повинна відповідати запиту на ДОБРОВІЛЬНЕ об‘єднання шкіл та моделювання мережі за принципом інклюзивності - включення всіх учасників навчального процесу.
Директор такої моделі може бути і один, а у школах такої мережі можуть надаватися не тільки освітні, а і соціальні послуги.
Відстань до школи, яку учень може долати кожного дня, не може перевищувати 3 км і не може спиратися на примусове перенесення місця проведення занять.
Держава зобов‘язана надавати додаткове фінансування саме таким школам (мережі шкіл), на відміну від фінансування окремих класів НУШ, яке не сприяє забезпеченню права КОЖНОЇ дитини на рівний доступ до якісної освіти...
Політика ЗАПОБІГАННЯ ЗАКРИТТЮ СІЛЬСЬКИХ ШКІЛ - правильна освітня політика!
Освіта.ua
26.09.2019