В. Фурманюк: про навчальну (трудову) практику в школах

Знову стає актуальним питання навчальної практики, яку іноді в закладах впроваджують як трудову

В. Фурманюк: про навчальну (трудову) практику в школах

Автор: Віталій Фурманюк, голова громадської організації «Основи свідомості», м. Кривий Ріг

Відлунали останні дзвоники, і знову стає актуальним питання навчальної практики, яку іноді в закладах впроваджують як трудову. Чому це не трудова практика, і що з цим робити?

1. Чому діти не повинні прибирати на навчальній практиці:

  • Навчальна практика передбачена для отримання дітьми практичних навичок, з навчальних програм, які неможливо отримати під час уроків. І звичайно в навчальних програмах не йдеться про отримання навичок професії двірника.
  • На територію, яку прибирають діти, штатними розписами передбачені двірники. Тобто, за те, що діти прибирають територію школи, хтось отримує зарплатню.
  • Враховуючи, що в наказах по закладах прописана саме навчальна практика, то відповідальність за дітей, які прибирають, ніхто (з юридичної точки зору) не несе. Відповідальних з охорони праці нема.
  • Коли дорослі починають розповідати про користь залучення дітей до суспільно-корисної праці (радянський термін), хай поцікавляться, чим діти займаються на уроках з трудового навчання. Саме ці уроки практично не забезпечуються ні обладнанням, ні матеріалами, але ж саме на них діти мають отримувати дорогоцінні навички та любов до праці.

Тож прибирання території, на мій погляд, це все ж таки використання безкоштовної дитячої праці. І це відбувається лише тому, що діти і батьки не знають та не вміють відстоювати свої права. І прошу не плутати «Трудову практику» з добровільною допомогою в акціях з прибирання довкілля. Коли діти роблять це добровільно і з розумінням, це класно.

Що робити коли Вашу дитину змушують відпрацьовувати практику:

  • Попросити керівника закладу ознайомити Вас з наказом про організацію Навчальної практики на 2018/2019 навчальний рік.
  • Попросити адміністрацію школи не порушувати законодавство.

Якщо Вас не дослухались, то консультуйтесь у громадських організаціях та батьків, які вже займались цими питаннями.

Ще у далекому 2016 році члени організації піднімали питання незаконності залучення дітей до прибирання території школи (трудової практики) Криворізькій загальноосвітній школі №90 https://www.youtube.com/watch?v=18bUh5E9Nbo&t=11s. Дивує позиція директора, яка нібито нічого не знає. ( На жаль, до відповідальності нікого не притягли, але з слів батьків, ТРУДОВОЇ практики в них вже 2 роки нема).

Діти задоволені!

P.S. Більше про накази та нормативні документи, які регулюють навчальну практику, за посиланням.

Оригінал

Освіта.ua
05.06.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
В. Онацький: коли шаленіють янголи, або як провести урок Учителям треба постійно самовдосконалюватися, а на курсах вивчати основи конфліктології
Олександр Мірошниченко: що є обов’язками дітей? Не плутаймо елементарну етику спілкування з повагою до вчителя, яку вимагають як норму
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Marina
Інших коментарів під статтею я і не очікувала. Безграмотність, жорстокість і тупість вражає. Радянській союз назавжди зруйнував людську свідомість. Люди не знають своїх прав, звикли мислити примітивно, а ставлення до дітей як до тварин. Любі дорослі, не дивуйтеся, коли діти ставляться до вас з неповагою, бо ви всі зневажаєте їх дитинство, тому заслуговуєте на те, що вони сідають вам на голову. Вони позбавлені елементарного: любові і поваги; а ці явища не здобуваються примусом і тим паче трудовою дисципліною. Приклад ставлення до інших вони братимусь із ролини і школи.
Виталий Фурманюк
Дякую за коментарі. І оці люди, які ховаються за чужими іменами і не розуміють різниці між навчальною практикою та використанням дітей, навчають наших дітей.(((
Лайм
Для Виталий Фурманюк: Завдяки таким, як Ви, діти ростуть ні до чого не привчені! Тільки вміють смітити навколо себе, а прибирати - зась. Якщо дитина вміє користуватися сучасими гаджетами, то вона повинна вміти багато чого робити фізично: елементарно прибрати в квартирі, помити посуд, підмести подвір’я (якщо це приватний будинок), а практика доводить протилежне - більшість НІЧОГО не вміє, а тільки права качають. А стосовно прибиральниць... Штат скорочується, зарплатня мізерна, територія велика... Все! Працювати ніхто не хоче за такі гроші!
Коментувати
Cirius
Безглуздо сперечатися, наскільки важливим є залучення дітей до фізичної праці. Дитина, яка не знає що таке фізична праця ніколи не навчиться поважати таку працю інших. А робітничих професій чимало, наваіть у часи НТП. Не повірю, що за допомогою прибирання можна виховати в учнів любов до майстрування чи створення чогось власними руками. Нажаль, керівники шкіл не хочуть морочити собі голову з трудовою практикою, вони і уроками праці себе не обтяжують. Йде якась тотальна зневага до ручної роботи, хоча саме вона дає можливість для творчого розвитку дитини і людини в майбутньому. Подивіться на китайців, корейців та ін. і ви побачите, що таке культ працелюбства. У чому ми ще хочемо самі себе переконати? Що ми найхітріші?
Сергій
бред, з такими знавцями, діти по голові вчителя ходить будуть, а він рота не розкриє.
Pavel
Весь бардак в школах тому що у дітей прав багато а обовязків вони не памятають.У Японії технічок немає діти миють та прибирають як територію школи , кабінети ,коридори,спортзали, туалети,логіка дитини (навіщо смітити якщо я сьогодні буду це прибирати).Відповідальність, до оточуючого середовища це те що потрібно виховувати.Кинув недопалок хтось прибере,насмітив у школі технічка є.Виховання відповідальності за свої вчинки.Ось чим потрібно займатись.
гість
Для Pavel: так у Японії,мабуть, і відповідна законодавча база розроблена,де прописано про права і відповідальність, а у нас в освіті "совок" ,в гіршому розумінні цього слова.Передивіться сюжет на "1+1", де міністерка "як камсамолістка с гарящімі глазамі" відповідає на просте питання про чергування дітей у школі.Моє враження-вершина непрофісіоналізму.
Коментувати