Анатолій Недоля: квантові парадокси української освіти

Найчастіше студенти підробляють зовсім не за спеціальністю і випадають із навчання практично назавжди

Анатолій Недоля: квантові парадокси української освіти

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

Загально відомо, що квантові частинки можуть займати одночасно декілька станів, або їхню суперпозицію. Все це завдяки хвильовим властивостям елементарних частинок.

Останні декілька років такий стан спостерігається в більшості наших ЗВО стосовно наших студентів, які раптом одночасно стали начебто присутніми на заняттях і начебто здають різні екзамени і заліки, але насправді їх начебто немає. Тобто одразу майже всі студенти України миттєво набули квантових властивостей.

І якщо масштабним проявом квантових властивостей частинок є їхня довжина хвилі де-Бройля, то «квантове» відношення до навчання студентів визначається «Порядком призначення та виплати стипендій» Кабінету міністрів України.

Якщо раніше студенти знали, що, маючи умовні чотири бали за семестр, вони могли розраховувати на стипендію, то тепер це визначається шляхом рейтингу, і на всіх стипендій не вистачає, хіба що студенти вміють співати та танцювати та активно займатися позанавчальною діяльністю.

Така квантова невизначеність створила умови, щоб студенти активно почали шукати роботу, бо жити якось треба. Добре, якщо ця робота пов’язана безпосередньо із навчанням і обраною спеціальністю, або виконується у ЗВО. Але у більшості випадків студенти підробляють зовсім не за спеціальністю і випадають із навчального процесу практично назавжди. Повернути їх до навчання стає майже неможливим завданням.

Так що від цього виграє держава? І яке завдання вона ставить перед собою щодо майбутніх спеціалістів? Що вони повинні знати і вміти – танцювати і співати чи набувати важливих навичок і знань своєї майбутньої професії чи справи?

На це запитання повинні дати відповідь функціонери Міністерства, інакше скоро більшість ЗВО перетворяться на фабрики дипломів при порожніх аудиторіях та лабораторіях. А в якому стані буде знаходитись держава при таких «фахівцях», вже зрозуміло – у квантовому.

Освіта.ua
07.05.2019

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів