І. Совсун: варто бачити можливе розмаїття викликів

Неспроможність говорити про стратегічні завдання, ставити високі цілі притаманна середовищу вишів

І. Совсун: варто бачити можливе розмаїття викликів

Автор: Інна Совсун, віце-президент Київської школи економіки.

Десь у 2015 році я їздила до Харкова, говорити з університетською громадою про стратегічні підходи щодо реформування вищої освіти в Україні на 5 років. В аудиторії Каразінського університету були ректори/проректори більшості харківських університетів. Після мого 40-хвилинного виступу я запросила учасників до дискусії.

І пролунало перше питання: «А чому Ви скасували подання медичної довідки при вступі до університетів»

Я дещо здивувалась, але відповіла: «Тому що (а) довідка коштує 200 гривень; (б) її подання позбавлене сенсу, бо що б не було написане у довідці – не може бути підставою для недопущення до конкурсу (окрім випадків, де є конкретні вимоги щодо стану здоров’я - і тоді довідка потрібна)».

Мені здавалось, що на цьому дискусія мала б вичерпатись, і варто було б перейти до обговорення більш значущих питань. Але дискусія про медичні довідки тривала ще хвилин 30. Власне, вона перебила усю дискусію про стратегічні виклики у розвитку вищої освіти.

Ось ця неспроможність говорити про стратегічні завдання, ставити високі цілі, а не обмежуватись тим, «як пережити зиму» - я бачила неодноразово в університетському середовищі.

Я думаю, що до цього призвело чимало причин, які не можна/не варто описувати в одному пості на фейсбуці. Але треба переінакшувати цей дискурс «пережити зиму» та бачити процеси у довгостроковій перспективі. Так само варто бачити можливе розмаїття викликів та особливо - підходів до їх подолання.

За посиланням – мій текст про довгострокові тенденції та виклики масифікації вищої освіти (так само - підготовлений для збірника «Майбутнє університетів»).

Оригінал

Освіта.ua
27.02.2019

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Та як може
ця дамочка, яка навіть не спромоглася захистити кандидатську дисертацію, ставити себе над ректорами/проректорами харківських вузів? Спустися на землю, Інночко.
Володимир
Не може середовище переповнене слабкими у сегменті абстрактно-наукового інтелекту студентами тримати у полі уваги та дискусії питання стратегічного рівня. Ото загнув. Цікаво, яке звання мають цей шановний пан. Перше. Де сучасний рівень викладання в школах. Де інтерактивні дошки, де планшети. А яка кадрова політика. Нема дороги іди в педагоги. Зарплата-насмішка над спеціалістом. В розтерзаному суспільстві так званими реформами, не може бути ні нормального викладання, ні нормального студента. Хто я? Викладач ВНЗ 1-2 рівня акредитації, який використовує крейду і дошку до цих пір. Одна мультимкдійна система на технікум. Комп’ютери із оперативкою 128-256. А за рухами цієї особи я спостеріфгаю декілька років. Що вона може запропонувати освіті
Уласик
Для Володимир: а до поганого в крейдi та дошцi?
веселка
Для Володимир: не приймайте до коледжів тих, для кого дошки й крейди замало. Ви прагнете й наїстися, й задоволення від роботи отримати. "нема дороги - іди в педагоги!" - ось основний посил сьогодення
Коментувати
Владимир Белый
Не може середовище переповнене слабкими у сегменті абстрактно-наукового інтелекту студентами тримати у полі уваги та дискусії питання стратегічного рівня. Вихід у кардинальному підвищенні рівня прохідного балу "здав/не здав". Зараз він на рівні 4 бали з 12-ти у шкалі, де 1-3 означають: "розуміє про що мова, але нічого з того не може виконати правильно".
веселка
Для Владимир Белый: не розуміє про що мова, а про "виконає" й мову вести не варто. 1-3 бали то коли просто НІЧОГО не усвідомлює.
Коментувати
user
Це, мабуть, тому, що різні початкові умови (зарплати) у тих хто в міністерстві придумує написання нових папірців: звітів/умов ліцензування/вимог до обрання на посаду/наявність публікацій в scopus/тощо і тих, хто виконує ці «ідеї» вже за зовсім інші гроші. Отже бачення проблем інше, і, відповідно, різні цілі і питаня. З цього приводу старий анекдот: «Идет новый русский по улице. У стены сидит нищий. Новый русский бросает ему сотню баксов, тот, обалдев, поднимает голову... - Коля, ты?! Новый русский в ответ: - Петя! Сколько лет, сколько зим! В натуре, со школы не виделись! В общем, разговорились - то-се, о жизни, новый русский и говорит: - А у меня последнее время что-то все наперекосяк - "Мерс" вчера разбил, жена надоела, джакузи протекает... А ты-то как? - А я, Коля, уже три дня не ел... - Ну, брат, надо себя заставлять!»