В. Громовий: парадоксальність вимог начальників

Начальники мріють про самодостатню, але не уявляють шкільної освіти без «керівної ролі» себе коханих

В. Громовий: парадоксальність вимог начальників

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Уже писав про парадоксальність вимог батьків до школи, а тепер прочитайте про парадоксальність вимог начальників.

1. Начальники мріють про самодостатню школу як центр авангардної педагогіки та інновацій, але не уявляють шкільної освіти без «керівної та спрямовуючої ролі» себе коханих.

Полюбляють поговорити про дитиноцентрованість школи, але цими розмовами лише прикривається збереження на практиці її начальникоцентрованості із головним принципом дії: начальник для начальника.

2. Вони ніби й налаштовані будувати НУШ, намагаючись пускати в дію сили змін по горизонталі, але хочуть залишити в недоторканому вигляді вертикаль СРУШ (старої радянсько-української школи), яка тримає школу в якості «надлишково керованої організації».

3. Призвичаїлись говорити абстрактні речі про те, що «вчителі важливі» і мають бути вільними, самостійними й розкріпаченими, але хочуть, щоб їх завжди можна було використати на підтанцьовуванні у влади (для створення масовок, забезпечення виборів тощо). Тому на практиці домінує підхід: «ми теж за колгосп, тільки не в нашому селі».

4. Оголошують війну бюрократизавру, але покладають надію на те, що він хіба що лусне від сміху, коли побачить, що замість реальної дебюрократизації, його продовжують годувати, наприклад, новими інструкціями із ведення класного журналу, замість того щоб знищити паперову «кормову базу» цієї потвори.

5. На словах пропагують свободу педагогічної думки та дії, але на практиці хочуть мати «молоко без корови», бо замість того щоб долати зашореність та стереотипність мислення вчителів, і надалі продовжують їх забемхувати, прищеплювати навчену безпорадність та комплекс жертви.

6. Публічно декларують, що «вчителем школа стоїть», але досі глибоко переконані у їхній недолугості та зашкарублості. Чудово розуміють, що у нас «немає інших вчителів», але не докладають ані найменших зусиль для того, щоб допомогти їм відростити давно обскубані крила.

7. Прямо чи приховано зобов'язують педагогів «працювати з батьками» (зокрема, для мобілізації їх зусиль на підтримку школи) і, водночас, свідомо перенаправляють агресію батьків у бік вчительства, удають, що «забороняють» батьківські внески тощо.

8. Проголошують принцип «гроші йдуть за дитиною», але не хочуть випускали їх зі своїх рук, воліють, щоб і надалі централізовано замовлялись підручники, обладнання тощо.

9. Хочуть, щоб зміст освіти змінювався відповідно до викликів часу, але щоб його й надалі визначали зверху ще до того, як діти переступлять поріг школи, дяді та тьоті, які багато десятиліть не бачили живих дітей.

10. Мріють, щоб школа забезпечувала рух учнів за індивідуальною освітньою траєкторією, як у Фінляндії, але кількість учнів у класі була, як у Китаї, щоб відбувся перехід від «масової» до індивідуалізованої освіти, але, наприклад, тьюторство залишалось привілеєм лише приватних шкіл.

11. Хотіли б, щоб з’явився новий освітній простір як територія свободи, але щоб вони зверху визначали, які саме «навчальні осередки» потрібні в 1-А класі Куцеволівської школи.

12. Визнають, що принцип необхідної різноманітності є базовим для розвитку будь-якої системи, але на практиці тяжіють до одноманітності (доведено компанією проти неНУШівських нетипових програм початкової школи)...

Далі буде про парадоксальність вимог роботодавців, вчителів, учнів і навіть «есперДів»...

Оригінал

Освіта.ua
24.01.2019

Популярні блоги
О.Мірошниченко: чому все радісне сприймають як загрозу Школа – це в ідеалі місце радощів та гри, які включають дітей у фантастичний процес пізнання
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Батьки школи
Треба поставити на місце деяких директорів шкіл, заступників та завідуючих. Виявляється можна вживати нецензурну лексику в школі до вчителів та учнів й ображати їх та обзивати дебілами! Нічого суд поновить ,если что як у Новоархангельському районі селі Іванівка
Tet-a-tet
При всій повазі до тих трагічних думок, що їх висловлюють у коментах дописувачі, школа існує, працює і діти як ходили до неї так і ходять. І так буде, допоки буде життя на землі і народжуватимуться діти. Ніяке геніальне МОН не зробить у кождому місті чи селі зразкову школу, це праця місцевої влади і громади. Будемо один з одним чубитися-нічого путнього не буде, а почнемо співпрацювати, враховуючи інтереси кожної зі сторін-виграють усі. Дозволили в молодших класах писати олівцями, так ні, вчителька собі встановлює, що мають писати чорнильними ручками, бо така її думка. І причому тут начальство? І такого самодурства є чимало, а батьки не протвляться. Напевно є хвороби свідомості, які не лікуються швидко, потрібен час.
Лара Ф.
Для Tet-a-tet: Не вчителька (я про ручку і олівець), а "завучка-сєпарша".
Коментувати
Володимир
Все вірно! Тільки як цю публікацію пропустила цензура? От Ви зараз відкрили вчителям очі, а як після цього начальникам їм роти затикати?
простий вчитель
Для Володимир: Відкрити очі не значить відкрити рота
Володимир
А рот після цього сам відкривається.
Коментувати
А начальник
Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА Кімакович В.Є. позбавляє дітей законно зароблених ними дипломів І ступеня на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.
спец
6. Публічно декларують, що «вчителем школа стоїть», але досі глибоко переконані у їхній недолугості та зашкарублості. Чудово розуміють, що у нас «немає інших вчителів», але не докладають ані найменших зусиль для того, щоб допомогти їм відростити давно обскубані крила. Самі в цьому винні.
Керівник
Змушують дітей їздити в ті музеї, які вказав департамент, проводити ті заходи, які сказав департамент. І обов’язково ще до обіду розмістити інформацію на сайті. Усього не перелічити... Таке враження, що повертається Радянський Союз(((
Арго
Для Керівник: гірше. Тоді хоч сайтів не було і не вимагались оті випендрьожні фото із виховних заходів
Методист
А з чого ж іще фото? Тільки з виховних заходів, не бігати ж під час уроку і фотографувати, кидати на сайт обов’язково, які висновки з цих фоток можна зробити , про яку роботу і кого. Але ж це треба для звіту перед вищими, щоб бачити , що киптть робота, особливо про НУШ.Граються на килимку, переставили парти, посепили роботи уснів-все на сайт. Спустіться на землю, начальство!
Коментувати