В. Громовий: питання номер один у процесі побудови НУШ

Не від агентів, ворон і ангелів, а від Його Величності Вчителя залежить успіх (провал) освітніх реформ

В. Громовий: питання номер один у процесі побудови НУШ

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Питання номер один, яке ми маємо вирішити у процесі побудови НУШ, не «що робити вчителеві», а «яким бути вчителеві».

Тисячі разів повторював і повторюю: «продвинутому» вчителеві чи директорові школи не треба давати «вказівок» (методичних рекомендацій, інструкцій, інструкцій на інструкції тощо), вони самі знають «що робити». І звіти «про пророблену роботу» від них немає сенсу вимагати усіляким начальникам і перевіряльникам. Навпаки, начальники мають звітувати про те, що вони роблять для того, щоб ці люди могли ефективно працювати.

Згадайте знамениту фразу Стіва Джобса: «Немає сенсу наймати тямущих людей, а потім вказувати, що їм робити. Ми наймаємо людей, щоб вони казали, що робити нам».

НУШ відбудеться тільки у випадку, якщо в освітянському середовищі буде зрощуватись інноваційна культура, у якій ти як вчитель чи директор школи, можеш бути:

  • самодостатнім і незалежним;
  • не боятимешся висловлювати критичні зауваження у бік безпосереднього керівника (бо начальник - це лише певна функція, а не «священна корова»);
  • розумітимеш, що в тебе є право на помилку (ти можеш зазнати невдачі, але тобі ніхто і ніщо не заважатиме спробувати знову);
  • матимеш достатньо часу і коштів для власного професійного розвитку та відновлення сил тощо.

Якщо цього не буде, той зміст модернової освіти, який призводить до прориву в інших країнах, механічно перенесений у середовище несвободи і тотальної недовіри, не зможе справити позитивного ефекту.

Ну не може будувати нову освіту затуркана людина, яка постійно втягує плечі, побоюючись покарання за будь-який самостійний крок чи невчасно поданий звіт!

Доки система зрощуватиме типаж «вигорілого» і законтрольованого вчителя із дбайливо сформованою «навченою безпорадністю», доки навколо вчителя формуватиметься агресивне середовище, таланти українських вчителів так і залишаться незапитаними й нереалізованими.

Зайве доводити, що не від агентів, ворон і ангелів, а від Його Величності Вчителя залежить успіх (провал) освітніх реформ.

Оригінал

Освіта.ua
19.12.2018

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Правдоруб
Дивився шкільний підручник з математики виданий в царській росії. Так от, в часи коли вчителям дозволялося використовувати різки, а в Україні існувала приказка "Без бука не йде наука", школярі могли розв’язувати такі задачі, які зараз не під силу розв’язати випускникам університетів за спеціальністю "математика". Дві речі потрібно повернути в школу: 1. Достойна оплата праці вчителів. 2. Залізна дисципліна, що грунтується на системі фізичних покарань для буйних дегенератів. Бачив на ютюбі чудове відео. Називається "Бидло - це найкращий електорат". Рекомендую подивитися усім! Може хоч після цього ви перестанете бути бидлом і тоді в країні життя почне змінюватися на краще.
Вікторія
Для Правдоруб: Геніальна ідея! Пропоную спочатку випробувати її у вас на роботі. Впевнена, що ви, як і інші працівники, іноді припускаєтеся помилок...сперечаєтеся з паном начальником тощо. Публічні фізичні покарання та залізна дисціпліна повинні навести лад у вашій фірмі/закладі, чи не так?
Правдоруб
На фірмі тих хто накосячив просто звільняють. Ваших дебільних діточок виганяти зі школи не можна, бо їм закон гарантує середню освіту, навіть якщо цим даунам і трьох класів забагато. Зрозуміло, тижемать?
Тор
З приводу "фізичного покарання" перебір, але дисципліна бути повинна і відповідальність за її відсутність теж, бо дитиноцентризм і вседозволеність, а, головне, відсутність відповідальності - уже маємо невтішні результати!
Коментувати
Учитель
Мотивація учня не виробляється в школі. Вона виробляється суспільством.Учень буде вмотивований коли відчує свою потрібність державі і бізнесу.А так школи і вузи то "склади тимчасового зберігання"
Олекса Позняк
Для Учитель: Ви серйозно думаєте що у молодшій-середній школі він розуміє свою потрібність бізнесу? І це його буде мотивувати? От якщо він буде розуміти що атестат не отримає і з нього однолітки сміятись будуть, за дурня дівчата замуж не підуть - оце буде мотивація. Так як раніше в армію усі, навіть з хворобами рвались, бо якщо армію не пройшов то ти неповноцінний. Я не кажу що це єдина мотивація, можуть мотивувати екзамени як у Польщі я кі здають учителям з інших шкіл, та інші методи але без мотивації учня ми освіту не зрушимо
Олекса Позняк
Для Учитель: На жаль це мої мрії, Гриневич цього не зробить , бо це викличе невдоволення найнерозвиненої ланки електорату. От вчителя обпльовувать це їм на радість, за неї будуть голосувать люмпени. На жаль учителі дуже неорганізовані. Уявіть яка ми армія, біля 400 000 чоловік. Давно потрібно мати свою партію. А зараз просто домовимось що за ту партію куди знову перескочить Ліля голосувати не будемо. Хоча вона стільки нагребла що може і на пенсію піде...
Коментувати
Олекса Позняк
Хочете справжню НУШ - почніть з мотивації учня. Яких би талановитих маестро мені не поставили в учителі, але якщо балет мені не потрібен то танцювати я не буду. У Громового як і у Гриневич одна хвороба - учителі погані, от ми їх навчимо і переженем Японію з Сингапуром.Не переженем. А все дуже просто 80% приходять у школу просто погулять, а якщо ваш предмет не входить в комплект для здачі ЗНО то його ігнорують і решта 20%.Умотивований учень швидко розбереться хто спец, а хто книжку переказує. І останнього виставлять зі школи і без атестації-сертифікації.З чого почати мотивацію? Та хоч перестаньте усім 100% видавати атестати.У мене був в 11 класі учень який не умів читати - отримав атестат, бо казав Кремень - у нас негативних оцінок немає...Мінімум третина повинна не отримувати атестат і не мати права вступу у виші, яких розплодилось як блох
Студент
Для Олекса Позняк: Цілком підтримую! "Можна коня привести до води, але не можна його заставити пити!"
Tet-a-tet
Згоден з Позняком, практика видачі їжі усім сорокам по ложці себе не виправдала. І у мене були учні, які не уміли читати, але в атестаті стояла за мову оцінка 6. Якщо не існує перешкод для подолання, то для чого напрягатися, звідки візьметься мотивація?
Коментувати
Володимир
Тоді потрібно скасувати й данину, яку платять чиновники за свої посади.