В. Громовий: удосконалення поганого - марна справа

Щоб сформувати нову системність в освіті, потрібне не шаблонне мислення й сучасні механізми управління

В. Громовий: удосконалення поганого - марна справа

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Спочатку ми очікували, що розпад старої системи станеться сам по собі, і вона зникне «як роса на сонці». Не стався. Система певний час побула на межі хаосу на початку 90-х, але швидко оговталась і все повернула «на круги своя».

Потім ми вирішили, що стару систему можна якось підлампічити, і вона трансформується у щось більш-менш прийнятне. Виявилось, що удосконалення поганого робить стан справ ще гіршим. Адже це створює ілюзію того, що на старому фундаменті можна звести «нову хату» і добитись «покращення».

Зараз ми ніби розпочали демонтаж старої системи. Та Її Величність Система залишилась непорушною, бо не було і немає системності у процесі її демонтажу: у гідри швидко виростають нові голови навіть у випадку, якщо їх ніхто і не рубає…

Для того щоб сформувати нову модернову системність в освіті, потрібне системне(а не шаблонне!) мислення, уміння бачити загальну картину, сучасні механізми управління… Перш за все має бути вироблена реалістична стратегія побудови нової освіти України як системна модель її розвитку на новій основі.

У новій системі «хвіст не буде метеляти собакою» : замість понукання по вертикалі, буде співпраця по горизонталі та ефективна вертикально-горизонтальна взаємодія.

Будуть створені умови для максимального використання головного ресурсу розвитку освіти в новому тисячоліття – ресурсу свободи. Досі скута командно-адміністративними путами, а тепер вивільнена енергія усіх учасників освітнього процесу здетонує потужний якісний стрибок.

Система швидко набуватиме необхідної різноманітності, а саме це і стане одним із потужних механізмів її розвитку.

Хто це все може напрацювати і запустити?

Сподіваюсь, що у нас таки з’являться впливові експертно-аналітичні групи («Think Tanks»), спроможні висувати і лобіювати продуману і обґрунтовану стратегію розвитку.

«Фантазер, ты меня называла…»

Оригінал

Освіта.ua
20.11.2018

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Черняхівський
В мене постійно волосся стає дибки, коли читаю такі пасажі ... звідки в п.Громового впевненість , що він правий, він новий , творчий, демократичний , величний... Аж хочеться голову втиснути в плечі, відчуваєш себе винуватим, другорядним... А всі ми вчителі - дрібнотравчаті якісь , відсталі мікроби ?! А хто ж готує і робочих , інженерів, програмістів та лікарів- конкурентних в світі? А може все простіше- невдахи - вискочки пудрять нам мізки, в чиїхось інтересах все очорнюють. Мета- дуйте всі на Захід рабувати! Розумні вчителі заважають!!
Віктор Громовий
Для Черняхівський: "Гюльчатай, открой личико!" і я тобі все популярно розповім. :)
Коментувати
Володимир
Замість декриміналізації нам нав’язали децентралізацію і декомунізацію. А корупція квітне й пахне...
василь
панове а що змінилося в освіті?. до децентралізації керували районні відділи освіти, тепер наплодили відділи отг. начальник відділу, методист звичайний чиновник з своїм баченням проблем освіти. вчитель переважно людина якій за 40 а в такому віці люди не змінюються. батьки випхали до школи дитя то й добре. тому всі реформи це просто гра дорослих від освіти під девізом щось змінюємо, кутись ідемо, гроші деребанимо тобто чесно ділимо. особливо добре ділити виходить на рівні обл. департаментів в ремонтах опорних шкіл, різноманітних програмах розвитку і т.д. яка автономія може бути коли ще гроші в школи не зайшли а директорам вказали де вони їх будуть витрачати. а підготовка вчителів нуш проста формальність погралися лего та з тим по школах розїхались. щоб люди почали змінюватись потрібно змінити ставлення до роботи , зрозуміни навіщо ти це робиш, що тобі потрібно змінити самого вчителя і саме головне не спростивши систему управління про реальні зміни можна забути.
Із нічого і буде нічого
Якщо низи не хотять, а верхи не можуть, то ніяка система не допоможе. Наші люди працюють на заході добре, тому що їх там мало. Якщо буде багато, то прийде кінець і західній системі...
Небайдужий
Щось це нагадує: "Весь мир до основанья разрушим, а затем мы наш, мы новый мир построим". Перше зробити легко, а до другого ніколи руки не доходять.