![]() |
Пороговий бал не має бути на рівні «сліпого вгадування» чи навіть нижче: вища освіта має бути вищою і цінною |
Микита Андрєєв: щодо ЗНО з англійської мови
Автор: Микита Андрєєв, голова Студентського антикорупційного агентства, заступник голови Секретаріату у Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти.
Всім відомо скільки зараз інформаційного шуму навколо аудіювання на ЗНО з англійської мови. Мене хвилює інше.
14 червня відбудеться засідання експертної комісії з встановлення порогового балу «склав/не склав», до якої я включений. Буде визначатися і пороговий бал з англійської мови. Пороговий бал - мінімальна кількість правильних відповідей, які дорівнюватимуть 100 балам і дозволять абітурієнту в майбутньому вступути до закладів вищої освіти.
Я боюсь, щоб всі ці дискусії навколо аудіювання не стали приводом для маніпуляцій з метою встановлення дуже низького порогового балу. Я розумію, що зі сторони закладів вищої освіти є багато (у тому числі і в комісії) лобістів зниження цього балу, щоб збільшити кількість вступників і зберегти таким чином низькопробні виші і весь штат в них. Так само я припускаю, що до встановлення порогового балу саме з цього предмету буде особлива увага зі сторони ЗМІ і громадськості.
На цьому фото - розподіл учасників ЗНО з англійської мови за кількістю набраних балів. Цей розподіл є абсолютно нормальним з мало зміщеним «піком», і до того ж, наскільки я володію інформацією, абсолютно нормально корелюється з розподілом по іншій частині тесту з англійської.
Кому цікава ця тема - додатково раджу прочитати дописи директора Українського центру оцінювання якості освіти за посиланнями: - facebook.com/karandiy/posts/2287004554644839
- facebook.com/karandiy/posts/2286767501335211.
Є багато причин, які зумовили істерію навколо аудіювання. Починаючи від того, що це було вперше, а тому незвично, закінчуючи вищезгаданим лобізмом. Я так само розумію, що дійсно могли бути пункти, які неналежним чином технічно організували проведення аудіювання. Але їх дуже мало і не більше, ніж тих, які допускали помилки при проведенні будь-якого іншого тестування.
У будь-якому разі це не причина говорити про те, що результати тестування слід анулювати або дати можливість всім перескласти. Я переконаний в одному - результати аудіювання мають стати «тривожним дзвіночком» для шкіл з неналежним викладанням англійської.
Щодо того, що звук з колонок шипить і не чутно - раджу спробувати пройти тестування IELTS, де на аудиторію з 150 осіб стоїть дві колонки і ви волею долі можете опинитися на останній парті. Мені так «пощастило» у цьому році, ніхто не скаржився, бо тест визнаний в усьому світі, і якщо ти не знаєш - тобі нічого не допоможе, навіть якщо колонку направити прямо на тебе.
Чому я про це пишу. Я лише хочу, щоб експертна комісія зайняла державницьку виважену позицію, і не дала собою зманіпулювати. Я хочу, щоб пороговий бал з англійської (як і з інших предметів) не був на рівні «сліпого вгадування», або ж навіть нижче. Вища освіта має бути вищою і мати цінність.
Освіта.ua
08.06.2018