В. Громовий: «районний педагогічний меседж»

Я чманію від таких інноваційних форм роботи. Мене важко здивувати, але земляки таки змогли це зробити

В. Громовий: «районний педагогічний меседж»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

І Кена Робінсона читаєте
З усієї сили.
І концепцію НУШ, 
І на Едкемпи, і в «агенти змін»
Так і претесь...

Я щось чманію від таких інноваційних форм роботи. Мене важко чимось здивувати у вітчизняній освіті, а от земляки таки змогли це зробити. Було-було, а от такого ще не було.

Насолоджуйтесь, є тепер така форма методичної роботи: "районний педагогічний меседж"! https://www.youtube.com/watch?v=IY9XnElu48Y 

Не поспішайте падати «з копит». Є і ще крутіша назва - педагогічний ФЛЕШ-меседж за трьома векторами...

І не треба порівнювати його із триголовим Змієм Гориничем навіть, якщо ви знаєте, що в перекладі з англійської "flash" означає «спалах».

Тож, вмикайте в якості звукового фону пісню у виконанні Наталії Могилевскої «Відправила message» і потроху приходьте до тями.

А тут хтось стверджував, що наші методичні служби не можуть ніяк перебудуватись... Можуть! Ще й як можуть! То ви просто досі не отримали message.

Назву педагогічної студії, з якої стартував той районний педагогічний меседж, прочитав тричі: «Виховання громадянина патріота в системі ціннісних орієнтацій науково-педагогічної спадщини Василя Сухомлинського». «Ні чорта не пойняв». Якщо хтось може, перекладіть.

Щодо «засідання локацій» чи «експрес-огляду» (девіз якого: (не)проходьте мимо!), можу лише затиснути собі рота руками або заволати як поручик Ржевский: «Гусары, молчать!»

Звісно, у голові крутиться приказка «Застав дурня богу молитися, то він і лоба розіб'є», але я пропоную «копнути» глибше. Давайте (замість епілогу) згадаємо усім відомі рядки Володимира Маяковського:

Послухайте! 
Якщо зірки засвічують – 
виходить – це комусь треба? 
Виходить – хтось хоче, щоб вони були?
Виходить – хтось називає ці плювки 
перлиною?


Мовою оригіналу:
Послушайте!
Ведь, если звезды зажигают -
значит - это кому-нибудь нужно?
Значит - кто-то хочет, чтобы они были?
Значит - кто-то называет эти плевочки
жемчужиной?

*Меседж (також месидж, з англ. Message) — повідомлення, завуальоване повідомлення, іронія, звернення, попередження, сигнал, короткий зміст чогось, послання.

Термін «меседж» в українському політичному лексиконі доволі новий. Запозичений з англійської, він перекладається як «повідомлення», «зв'язок», «послання». Вебстерський словник тлумачить це слово як «письмове або усне повідомлення від однієї особи до іншої».

Меседжем є інформація від її джерела до одержувача в системі відносин за певними принципами. Меседжем може бути і якась думка чи ідея, виражена вербальним або невербальним (у вигляді сигналу, знаку) способом, якщо вкладений у неї зміст (через подальше розгортання та осмислення або контекстуально як асоціація чи алюзія) забезпечує усвідомлювану взаємозалежність між учасниками комунікативної взаємодії як аспекту соціальних відносин на основі притаманних їй усталених історичних, духовно-ментальних, соціокультурних форм.

Фахівці з політичної комунікативістики під меседжем розуміють таку інформацію в політичних комунікаціях, яка містить певний прихований смисл, що дає реципієнтові додаткові відомості про справжні наміри комунікатора . У масиві інформації, залежно від змісту, можна окреслити окремі її фрагменти, які, власне, й можуть бути меседжами. Іноді вони означають набагато більше, ніж увесь текстуально оформлений меседж. Меседж має нести певний інформаційний енергетичний імпульс.

Оригінал

Освіта.ua
03.04.2018

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Eugen Zimmermann
Куда-то автор ткнул пальцем в больное место)) Эвона как хором завозмущались коллеги!
Оксана
Мабуть, ви належите до категорії людей, які критикують всіх і все. Але це ваші проблеми. Можливо, це хвороба така, або ваше хобі. Я пишаюсь своїм районним методичним кабінетом і вважаю, що критика - це одна із ознак того, що ми рухаємось у правильному напрямку, а мовчання інших стосовно того, що ми робимо, викликало би набагато більшу тривогу. Одумайтесь, пане Громовий!
Світлана
Прочитавши всі ваші коментарі, так і хочеться згадати картинку "Современные реалии", яка блукає в Інтернеті. А з приводу іронії про В. Маяковського, Кена Робінсона та його бестселери "гуру современного украинского образования" міг би і стриматися. Критикувати та іронізувати всі мастаки, а допомогти - нікому. Так було і буде завжди. Навіть НУШ вас не змінить. І це сумно...
serj
Для Світлана: Не знаю як хто, а я вчу дітей. І ЗНО здають, і поступають, і найголовніше, ВІТАЮТЬСЯ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ШКОЛИ (хоч і не всі, але більшість). А це, вважаю, один з найголовніших показників........................ А щодо НУШу. Хоча я не вчитель початкових класів, але задля цікавості та загального розвитку слухаю курс на ЕдЕрі. Викладають його тітоньки з приватної школи (вартість навчання 1-4 класи $12850 за рік + відбір дітей). Все красиво, чудово, гарно. Але як впроваджувати те у ЗАГАЛЬНООСВІТНЮ школу я (і дуже багато моїх небайдужих колег) не уявляємо. І це ДУЖЕ сумно;((((
Коментувати
Tina
Пане Громовий, а чи є увас взагалі схвальні відгуки про колег? Усе, що публікується - суцільні пасквильні статейки. Таке враження, що вправляючись у оригінальності стилю і подачі критиканської (як зазначає Учитель нижче) "страви", автор відшукує каламбуристу палітру аби якнайболючіше вусити об`єкт, обраний для "пожирання"... Хотілося б за останні 10 років побачити якість РЕАЛЬНІі ВАШІ результати роботи як освітнянина, а не дописувача. Як можна критикувати те, що тобі не належить і ти не є частиною того, про що намагаєшся просторікувати?
Учитель
Шановні! Аби займатися критиканством, великого розуму не треба! Щоб оцінювати інших, принаймні, треба відвідати хоча б один захід, ознайомитись з матеріалами, досвідом роботи. Влаштували педагогічний булінг - і пописуємо принизливі коментарчики. А де ж педагогічний такт, етика?
serj
Для Учитель: Не тільки відвідували, а й приймали участь, і організовували "під мудрим керівництвом"....Оце нетак, і це нетак!!! не знаю як, ну нетак. думайте, ви ж учителі, придумайте щось нове, сучасне, красиве, творче...
Коментувати
serj
Та скрізь, у тому числі і в освіті, дуріють. Повторення - не можна -> РЕФЛЕКСІЯ. Бесіда - та ви що?? -> супер_смарт_флеш_майстер_хтознаяккудиішо!!!!!!! - оце зразу видно розумну людину! Он яке знає....... А йде воно, на мою думку, звідси ---> вміння - КОМПЕТЕНЦІЇ.
111
Для serj: Рефлексія - це не повторення. Це різні речі.І мета використання їх на уроці рідна.
Коментувати
Методист
З ОІППО можуть тільки приїхати подивитися, покритикувати, дати свої ЦУ. А якщо їм сподобається, то привезти інших дивитися (це називається ВОНИ ОРГАНІЗУВАЛИ І ПРОВЕЛИ ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР). Тому мені відверто шкода колег зі згаданого РМК бо ще і за цю статтю дістанеться на горіхи від керівництва :(
Методист
Пане Громовий! Взагалі-то Ви багато пишете правильних речей, проте, щось не дуже бачите корінь проблеми. Якого дідька ви доскіпуєтесь до тих районних методистів. Зараз поясню. У нашому ОІППО останніми роками розвели величезну кількість різних відділів, секторів, центрів "підтримки...", "взаємодії...", "сприяння..." і т. ін. Педвуз немає стільки проректорів як ОІППО. У районі всі проблеми бачать у методистах. Саме тому "цих паразитів" трохи поскорочували. В нас залишили 6 ставок. Думаю що у інших подібна катрина. Відповідно на кожного методиста звалили по 4-5 предметів та купу інших питань. Коли складали річний план роботи, то завРМК сказала, що ОІППО уже не хоче бачити у плані всяких там семінарів, а хоче якісь новітні форми роботи. На мою репліку стосовно того, що нехай навчать нас, а тоді ми будемо робити, отримала гнівну тираду на кшталт Ви що... Самоосвіта... Творчість... Тому у РМК доводиться якось викручуватись на зразок тих колег про яких Ви писали.
Володимир
З точки зору банальної ерудиції все вірно. Тепер суспільство вже не зможе ігнорувати тенденції парадоксальних ілюзій!