А. Сененко: оновлений перелік наукових фахових видань

Пародоксально: фінансування науки щороку зменшувалося, але кількість фахових видань зростає

А. Сененко: оновлений перелік наукових фахових видань

Автор: Антон Сененко, старший науковий співробітник Інституту фізики НАН України, кандидат фізико-математичних наук.

Дві новини. Одна хороша - для науковців, що готуються до захисту.

Одна погана - для суспільства та для всіх притомних вчених.

Отже, хороша: з'явився оновлений перелік наукових фахових видань України станом на 31.01.2018. Важливо, що там є перелік журналів, які більше не є фаховими.

Наприклад, фаховими були у нас такі:

  • «Актуальні проблеми духовності» - звісно, проблеми духовності щодня стають все більш актуальними у цьому світі.
  • Є ще «Духовність особистості: методологія, теорія і практика». Мабуть, я собі один примірник дістану. Відчуваю, що треба.
  • «Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології» - я б додав ще психіатрію.
  • «Вісник Академії митної служби України. Серія: Технічні науки» - це там вони вигадують обґрунтування нових митних платежів? Чи як відрізнити справжній інвойс від несправжнього?
  • «Вісник Академії праці і соціальних відносин Федерації профспілок України» - ого, у нас, виявляється, і така академія навіть є?
  • «Вісник Академії управління МВС», «Вісник Вищого адміністративного суду України», «Вісник Прокуратури» - серйозно?
  • «Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв» - о, це та академія, де розробили квантово-орбітальну культурологію.

І це я тільки до літери В дійшов.

Взагалі, в очах темніє від слів «Вісник», «Проблеми», «Наукові праці».

Є навіть журнал «Цукор України» і щось там із назвою вина «Магарач».

І в такий нетривіальний спосіб ми підійшли до поганої новини.

Тисяча шістсот тридцять вісім журналів. Це, як тридцять вісім журналів, тільки на 1600 більше.

Минулого року було усього 1508.

Я не розумію, фінансування науки щороку зменшувалося, але кількість фахових видань зростає. Це як? Просто дива.

Якщо проаналізувати ситуацію, виходить, якщо зменшити фінансування науки до 5 гривень на рік (мені на проїзд), кількість фахових видань буде така, що доведеться під ніж пустити усі карпатські ліси, аби забезпечити їх папером.

Зомлів.

Але... вдалих захистів!

Переможемо.

P.S. Зауважу, що всі рядки між «Актуальні проблеми духовності»... вина «Магарач» - є глибоко оціночним судженням, заснованим на некомпетентності в цих, безумовно, важливих питаннях.

Оригінал

Освіта.ua
02.02.2018

Популярні блоги
І. Редько: про ненормовану розумову роботу школярів Когнітивний дисонанс на фоні любові до своєї країни і бажання жити, вчитись і розвиватись саме тут
Віктор Мисан: про що думають українські учителі У школах – повний розгул «демократії» та «академічної свободи», що зверху, що знизу
Т. Єфімова: коли зникне зі шкіл совдепія з подарунками? Коли зникне зі шкіл совдепія разом з подарунками, підлабузництвом і нікому не потрібними активностями?
Н. Борисенко: чарівна паличка й валеріана для вчителя Учителі просто вигорають, і в них не вистачає життєвих сил дати дітям все те, що вони могли б
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Iv
А публикации в журналах ВАК России еще считаются?
Викладач
Для Iv: Публикації в журналах ВАК Росії не зараховуються. В2 навіть дрібних зарубіжних країн зараховується, наприклад, Угорщини, не кажучи вже про Польщу, а Росії - ні. Була б логіка у В2, якби вимога була володіння англійською, але де у наших чинуш із МОН логіка?
Коментувати
Викладач
Кількість фахових видань зростає не за рахунок фінансування науки, а за кошти, які платять автори статей, щоб мати змогу захиститися і виконати дебільні умови ліцензування: "на 1 спеціальність підготовки бакалавра не менше 50% викладачів з науковим ступенем кандидата і 10% доктора, а підготовки магістра - відповідно 50/25 та наявністю трьох одноосібних публікацій з цієї навчальної дисципліни у рецензованих закордонних або фахових наукових виданнях України, або виданого підручника чи навчального посібника з цієї навчальної дисципліни згідно з вимогами МОН. До докторів наук прирівнюються науково-педагогічні працівники з науковим ступенем доктора філософії (кандидата наук) за умови наявності у них п’яти статей у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection, рекомендованих МОН. (ПОСТАНОВА № 1187 від 30 грудня 2015 року "Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти". От і друкуються.
N
Для Викладач: Створювати інтелектуальний продукт та ще й за нього платити - це маячня. Або щось не так із продуктом, або не в тому журналі публікуєтесь.
Коментувати