І. Лікарчук: чому кількість годин на тему вчителю диктують

Яка це свобода, коли Держстандарти маємо старі, а програми «оновлені» та затверджені зверху

І. Лікарчук: чому кількість годин на тему вчителю диктують

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Коли їдеш до Києва зі сторони Крюківщини, бачиш силу-силенну бігбордів від забудовників: «Новая фишка: квартира-малышка». Іншими словами, це не квартира, а місце для душової кабіни, унітазу, односпального ліжка та столу без стільців.

Аналогічна думка про отаку своєрідну «новую фишку» виникає в мене, коли читаю матеріали про «оновлені» навчальні програми загальноосвітніх шкіл для 5-9 класів.

Не буду вдаватися в їхній фаховий аналіз та роздуми про причини, чому з деяких тем - одна година плюс, а з інших - одна година мінус. То зроблять фахівці. Турбує інше.

Якщо ми не втомлюємося у всіх ЗМІ кричати про педагогічну свободу вчителя, то чому вчителю диктуємо, скільки годин і яка тема має вивчатися... Чому не дамо право кожному вчителю САМОСТІЙНО розробляти навчальні програми, опанування яких забезпечило б виконання Державних освітніх стандартів?

Яка ж це свобода, коли Держстандарти маємо старі, а програми «оновлені» та затверджені зверху. Це не свобода, а «квартира-малышка», у якій не лише повітря для того, щоб вільно дихати, не вистачає, але навіть й простору, щоб ноги витягнути, немає..

Оригінал

Освіта.ua
14.06.2017

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
людмила
чи має право директор школи без згоди вчителя примушувати писати наукову роботу. тобто займатися ман і яка оплата години ман
Маруся
Когда-то у детей было 6 уроков математики в неделю, а сейчас - 4, объем изучаемого материала практически не изменился. Так какая разница, сколько часов отводится на изучение той или иной темы? Этого все равно мало!!!!!
ЧТО касаемо СВОБОДЫ
Оставьте в покое учителя с проверками того, как тихо или нет сидят дети у него на уроках. Кого он вызывает к доске, а кто никогда не ходит к ней по причине нежелания,кому он будет ставить оценку на уроке, а кому никогда не будет озвучивать этот балл, кто несёт дневник, а для кого дневник - всего лишь просто зшиток.Отстаньте от учителя с заполнением журнала.Есть учителя,которые зашли в класс и ЗАБЫЛИ о журнале.А после,через месяц-другой судорожно его заполняют,бо ж - "надо".Кому "надо",зачем это "надо"?Провели контроль в конце темы,выставили баллы,показали детям, и забыли о журналах... Ведь у учителя есть календарный план,относительно которого он готовится к урокам.ЭТО и будет СВОБОДА.А не "создавай программы,потому что институты педагогики оказались к этому не готовы.Ну неразвиты настолько,чтобы для всех.И качественно.И без проколов.САМ делай.А институты оттянут на себя твоё,учитель,финансирование"
о самостоятельности разработки
программ учителем. Если мы решили создавать собственное государство,то таким образом мы (я имею ввиду не себя со-товарищи,но украинцев) создаём и собственную СИСТЕМУ образования.Но создание СИСТЕМЫ подразумевает, что это будет именно СИСТЕМА,в которой комфортно жить всем участникам процесса. А теперь давайте посмотрим ЧТО происходит, если каждый учитель САМ СЕБЕ создаёт программу.ДА, ясное дело,большинство людей эти программы скопирует.На их создание,реальное создание,а не лишь бы что-то,необходим массив ЗНАНИЙ, ОПЫТА,ПЕРСПЕКТИВ.В перспективы Я отношу те знания,которые следует иметь выпускнику школы,чтобы учиться в ЛУЧШЕМ,самом требовательном ВУЗе страны.ДАлее.Миграция населения.Не думаю,что следует описывать те проблемы(с которыми моему ребёнку приходилось сталкиваться,но они ему пошли на развитие,а другим детям способны пойти во вред),которые возникнут при переходе от учителя,обучающего детей по СВОЕЙ программе,к учителю,обучающему детей ПО ДРУГОЙ(своей) программе. ДУМАЙТЕ.
спец
Звичайний сучасний український учитель неспроможний самостійно розробити навчальні програми і не тільки їх. Йому потрібний буде зразок. Він не може користуватися педагогічною свободою, бо роками займається плагіатом і користується чужими напрацюваннями. А щоб він користувався цією свободою, то створіть умови для цього.
мнение
Уважаемый, разумный, Игорь, я Вас уважаю за Вашу личностную позицию. Однако, "свобода - это осознанная самим Человеком необходимость" - Карл Маркс. К вашему сведению, сами учителя из-за своего не профессионализма и остаются не свободными и это их осознанный выбор, поймите. Показуха своих уроков, наработок методических-плагиат, если проверить. А деньги любят и стремятся не к свободе, а угодить диру, получить признание на своем "болоте"-школе, категорию, звание, а это деньги. Не в МОНе и других дело, а в позиции :"моя хата с краю".
Оксана
Для продуктивної роботи, учитель має самостійно обирати теми, як її викладати, щоб зацікавити учнів до навчання. У всіх цивілізованих країнах вже давно учителі мають право вибору, ніхто їх не ходить і не контролює. А в нашій країні ще ніяки не можуть від цього відійти. Постійно якесь нав’язування шаблонів.
Студент педуніверситету
Підтримую Ігоря Леонідовича. Все правильно каже. Влада має не диктувати умови, а дати можливість дати викладачу вирішити, скільки годин вивчається та чи інша тема. Дійсно, немає ніякої свободи.
Петро
Мене теж дивує: чому там година плюс, там - дві мінус, а там на вибір. А котрого з авторів вибрати?Творчість котрого буде на ЗНО?А логічно: того, що був, бо до вивчення нового потрібно підготуватись.. - і так подумає кожен. А кількість годин: скільки і на яку тему - хай вирішує той, хто відповідає за виконання програми.
Павлович
Хочу запевнити колег,що в оновлених програмах з мого предмету(історія) теми є тільки у 5 класі,а у 6-9 є поняття"розділ". І в жодній темі (розділі) кількість годин не вказано.Зазначено лише загальна кількість годин на вивчення курсу у кожному класі.Наприклад: 5 кл-35 год., 6 кл.-70 год. і т.д.
Ольга
А де гарантія того що вчитель готовий до цього? 60% педагогів не хочуь нічких змін і ця свобода їх не просто лякає а обурює. Допис із власного досвіду.
Ruslan Kuznetsov
Для Ольга: І хто ж ці відсотки порахував? Я хочу сам визначати скільки годин і на яку тему виділити! А не діяти по рознарядці укладачів програми (з яких розрахунків вони взагалі так час розподілили?). Вчителю видніше, на яку тему, яку кількість годин доцільно виділити.
Наталя Стяглик
Згодна з Русланом, вчителю видніше.ДІТИ різні, тому в одному класі достатньо години на окрему тему, а в іншому й трьох годин не вистачить! Не можна всіх зрівняти, можна лише визначити той обсяг знань, який має бути засвоєним в результаті
Вчитель
В інеті читала цікаву аналогію: хто винен, якщо далекобійник не встигне проїхати 2000 км за 5 годин? Водій? Машина? Дороги? Чи той хто ставить такі вимоги? Якщо підручник має 42 параграфи, годин на предмет 35 ( мінус карантин, свята, уроки на контроль), то яка мені різниця, що я спочатку їхатиму по правилам, а потім перебудовувати машину у літак? Година туди, година сюди- це ілюзія розподілу часу. Якби на 10 логічно і змістовно доступних тем було 35 годин... Вклався молодець, встиг - швидше вивчай поглиблено. У нас проблема зі змістом освіти та об’ємом знань, а ще з матеріальним забезпеченням (підручниками, комп’ютерами). Але легше імітувати реформи і жанглювати годинами...
Коментувати
Тетяна Кушнір
Ннавчаю дітей історії і правознавства вже 35 років. Ніяк не второпаю навіщо нам-українцям 5 !!! уроків вчити Французьку революцію? Наш міністр може мені це пояснити?
Як навіщо?
Для Тетяна Кушнір: Як навіщо? Порівняйте: як живуть французи, а як ми живемо. Отож, якщо усі добре вивчать уроки Французької революції, то може і в Україні нарешті народ проведе якісну революцію і ми будемо жити як у Франції
Надіч
Для як навіщо. Ми вже 100 років вивчаємо французьку революцію ( до речі 5 годин іна 2 світову війну) і хіба краще стали жити?
Коментувати