Ігор Лікарчук: чергове реформ-шоу від чиновників

Замість заборони вимагати від освітян дурнувату звітність МОН дає доручення щось урегулювати

Ігор Лікарчук: чергове реформ-шоу від чиновників

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

У «Хрестоматії із сучасної літератури для 1-2 класів», щойно з помпою виданою МОН, є скоромовка, котра розпочинається так: «Пацюки пацюкуються...»

А мені, прочитавши наказ МОН від 22.2016 р. №1593 про дебюрократизацію шкільного життя і впровадження результатів дослідження «Діти і папери: як досягти балансу в школі», дуже хочеться сказати так: «Чиновники знову чиновникуються...»

Замість того, щоб раз і назавжди поставити крапку та заборонити вимагати від вчителів і шкіл дурнувату звітність, МОН дає чергові доручення щось урегулювати, спростити, оприлюднити й провести пілотні проекти...

Які напрошуються висновки після прочитання цього наказу та, особливо, його пункту 2.

1. МОН не збирається ПОВНІСТЮ відмовлятися від звітності про складання сили-силенної планів та проведення усіляких виховних, предметних заходів, відвідування семінарів. Така звітність буде лише СПРОЩЕНА. Бо ж нічого буде чиновникам перевіряти...

2. МОН продовжує вважати, що ганяти підвалами, пустирами, урвищами, лазити горищами та ходити до бомжацьких притонів, обліковуючи дітей шкільного віку, мають не органи місцевої влади чи самоврядування, а вчителі. Для цього дається доручення «урегулювати» це питання. Думаю, що не варто сумніватися на чию користь відбудеться це урегулювання.

3. МОН доручає розробити іще один варіант Інструкції з діловодства в школах. Тобто, замість того, щоб поставити хрест на самому понятті «радянське діловодство» і запровадити прозорі механізми електронного документообороту, будемо знову насолоджувати творінням чиновницького чиновникування - Інструкцією з діловодства... Бо ж, якщо без Інструкції, то іще не там десь кому чи крапку в шкільних паперах поставлять... Та і перевіряти буде нічого.

4. Насправді, для припинення ганебної практики папероманії немає потреби щось розробляти, оприлюднювати, проводити пілотні проекти упродовж року, як до того зобов’язує оцей наказ. Це все можна зробити за тиждень. Було б лише бажання. Але тоді чиновникам не буде часу для чиновникування. А це біда для них... Тож МОН абсолютно очевидно сказало: швидких змін у питаннях дебюрокритизації не чекайте. Лише після пілотів та оприлюднення.

5. Наказ закликає до дебюрократизації шкільного життя. Але, якщо панове чиновники, котрі чиновникуються, вважають, що дебюрократизувати шкільне життя можна лише з допомогою нової інструкції по діловодству - вони дуже помиляються. А швидше за все - ніхто його не збирається дебюрократизувати.

І, насамкінець. Прочитайте, шановні друзі, додаток до наказу про склад робочої групи з дебюрократизації життя школи. І ви багато чого зрозумійте.

Тож пацюки пацюкуються, бурундуки бурундукуються, а освітні чиновники чиновникуються, роблячи чергове реформ-шоу.

Оригінал

Освіта.ua
26.12.2016

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Капаліка
На сайті МОН є вкрай цікавий документ - cпільний наказ МОН та Мінфіну від 12.12.2016 № 1499/1074 щодо бюджетної програми МОН. Там до показників продуктивності міністерства віднесені кількість засідань і т.п. заходів, кількість опрацьованої кореспонденції і скарг (!), кількість розроблених документів і т.п. При цьому кількість звернень, заяв і скарг віднесені до показників ефективності діяльності МОН!!! Тобто, чим гірше налаштоване управління освітою, чим незрозуміліші нормативні документи та розпорядчі опуси МОН, чим більше безглуздої звітності та чим забюрократизованіша галузь, тим (на думку Мінфіну) вища ефективність роботи МОН. Інше - просто слова про спрощення звітності та дебюрократизацію галузі. Як кажуть, коментарі зайві, документ (підписаний міністрами та керівниками відповідних департаментів, скріплений печатками та оприлюднений) говорить сам за себе...
ОЛЕНА
Це називається "провести еще одно заседание во искоринение ВСЕХ заседаний" А чому не наказ ,чи положення про документообіг???? До тих пір поки буде система вертикалі,ДОКИ БУДУТЬ ПАПЕРИ!!! Адже люди добросовісно відробляють свою з/п.,шлють накази,вказівки,просять інформування.А для чого вони там сидять???А в школі директор,завуч теж страхуються.БО ПЕРЕВІРЯЮТЬ ПАПЕРИ!!! Без бумажки ти букашка,а с бумажкой человек!!! Висновок про твою роботу роблять на основі паперів,ТАК ЛЕГШЕ!!! МИ ВСІ ЗАРУЧНИКИ СИСТЕМИ!!! Інакше як ШОУ це розцінити не можна ! Погоджуюся!!!!"Без ліквідації бюрократичної вертикалі управління ніяка дебюрократизація в освіті НЕМОЖЛИВА"п.Громовий.
ера
От не гадала, що так скажу, але підтримую пана Лікарчука у кожній літері.
они издеваваются
Ми два года не сдавали Звіт про підсумки успішності за І семестр, а после обещанного уменьшения отчётности горОНО опять его вернуло( И это, так, мелочь. Бамаг больше с каждым днем... (Это не для красивой фразы сказано. По 10 писем в день с супер важными конкурсами({((((
Nedolya
Для они издеваваются: Ви тільки підтверджуєте, що в першу чергу потрібно реформувати ланку управління освітою: всіОНО, без цього позитивних зрушень у закладах освіти можна не очікувати.
Коментувати