С. Горбачов: чи треба проводити відбір у перші класи

Критерієм зарахування до школи має стати здатність самостійно себе обслуговувати

С. Горбачов: чи треба проводити відбір у перші класи

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи ім. Івана Багряного №148 м. Києва.

В соцмережах вчергове розгоряється палка дискусія: можна чи не можна, треба чи не треба проводити відбір у перші класи.

Моя власна позиція - не треба. Це порушує право на вільний доступ до освіти та може нанести дитині психологічну травму.

Але що робити, коли заяв до школи 200, а місць - 90? Це в нашій школі. А є й набагато більші співвідношення. Тобто все одно якась процедура має бути.

Але ось що цікаво. Дитина 6-7 років таки пішла до школи - і раптом виявляється, що вона не привчена мити руки, не вмивається без персонального нагляду, не вміє одягнутися, застібнути куртку чи зав'язати шнурки.

І починаються у соцмережах або у заявах до високих інстанцій флешмоби на кшталт: «Вчителі-нелюди, пустіть до класу, щоб одягнути дитину!»

От тоді у мене виникає питання до батьків: це точно школа винна, що дитина не одягнута?

І, може, критерієм зарахування до школи має стати здатність дитини по мінімуму (одяг, взуття, охайність) самостійно себе обслуговувати?

Додам сюди ще з обговорення.

Більшість дітей адаптується в школі досить швидко.

Деяким потрібна особлива увага - саме увага вчителя. Бо це прискорить процес адаптації.

А от коли мама постійно РОБИТЬ ЗАМІСТЬ ДИТИНИ те, що дитина має робити самостійно - процес адаптації невиправдано затягується, у дитини формується «навчена безпомічність»: навіщо робити самому, якщо мама зараз прийде, насварить вчительку - і мене одягне?

Оригінал

Освіта.ua
03.11.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина
А я вважаю, що хоч якась мінімальна співбесіда повинна бути. Навіть спитати як дитину звати, скільки їй років, щоб перевірити ті ж самі кольори, геом.фігури, порахувати до 10 і т.п. Багато не треба. Але вже в поведінці дитини і в її відповідях можна буде побачити, чи готова дитина до школи, чи достатній рівень знань у неї для подальшого навчання. І головне я проти того, щоб діти з відхиленнями у фізичному і розумовому, психічному розвиткові навчались з нормальними дітьми. ЦЕ ТЯГАР ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ і інших дітей. Потрібні спеціальні програми для таких дітей, кваліфіковані працівники і головне СПЕЦІАЛЬНІ школи. А не так як зараз вирішують всі це школи закрити. І виходить, що потім вчитель півуроку заспокоює 1 дитину, а всі інші 29 споглядають на це.
Педагогу
Нет, ну так у нас ведь обучение - услуга. Так услуживать и следует. Меняться надо. Теперь учителя в качестве слуг... А к слугам какое отношение? Правильно. Что не по нраву господам должно пресекаться... Забудьте о том, что учитель что-то там знает. Он ОБЯЗАН обеспечить маленькому господину комфорт. Разве в Индии не так?
Педагог
Дуже знайома картина. Причому, з кожним роком збільшується кількість дітей, які не мають навичок самообслуговування. Як правило, це діти, які не відвідували дитячого садка. Після уроків (найчастіше це бабусі) прискіпливо оглядають дитину чи немає ніяких пошкоджень, одягають, запитують, чи ніхто не ображав, як реагувала вчителька, тощо. Звісно, якщо дитина поскаржилася, то, в першу чергу, винна вчителька і тут же перед дитиною її "притягають до відповідальності"...