Л. Гриневич: закон "Про освіту" ухвалений у першому читанні

Проект, що розроблявся спільно з провідними експертами, нарешті схвалений Радою

Л. Гриневич: закон "Про освіту" ухвалений у першому читанні

Автор: Лілія Гриневич, міністр освіти і науки.

Проект, який понад три роки, ще за мого головування в Комітеті ВР, розроблявся спільно з провідними експертами, пережив не одну спробу вихолостити з нього прогресивні норми, нарешті схвалений парламентом.

Попереду ще доопрацювання в Комітеті, 2-е читання і ухвалення в цілому.

Це компромісний варіант, Закон не ідеальний, але що надзвичайно важливо: Україна зробила важливий крок від освітньої системи виховання гвинтиків для застарілого механізму до освітньоі системи, в якій держава прагне дати своїм громадянам та громадянкам можливість розкрити свої можливості завдяки освіті.

Права здобувача освіти, а не системи, вперше поставлені в центр Закону.

Вперше урівнюються в правах всі форми здобуття освіти.

Вперше в Законі приписана освіта для дорослих - ми усвідомлюємо, що отримати одну професію на все життя в світі, що постійно змінюється, практично не можливо.

Вперше надаються реальні засади для автономії навчальних закладів і педагогічної свободи освітян.

Вперше Закон створює механізм реального контролю якості освіти - бо за чинним законом управління освіти самі забезпечують освітній процес і самі себе контролюють.

Вперше створюється інституційний майданчик, який має поєднати вимоги роботодавців і ринку праці з стандартами вищої освіти, щоб випускники вишів не виходили з університетів і не чули "а тепер забудь, все що вчив..."

З цього закону починається Нова українська школа, якісне реформування професійно-технічної освіти та завершення реформи вищої освіти.

Факт-ліст - коротке резюме Закону розміщено на сайті МОН: http://mon.gov.ua/…/materiali-do-zakonu-ukrayini-pro-osvitu…

Дякую депутатам за це історичне рішення. Адже чинний Закон "Про освіту" ухвалювався ще за СРСР (в червні 1991).

А ми працюємо, допомагаємо готувати закон до 2 читання.

Оригінал

Освіта.ua
06.10.2016

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ян Чехов
Хотел написать "поржал", но неудобно, я же учитель. После таких слов министра, можно и написать. Министр не понимает что говорит, как можно не делать "винтиков" и ориентироваться на запросы работодателей - вот вы их и делаете этих "винтиков". Вы будете 12 лет учить и выпускать бездельников, которые не будут знать что делать. Весь ваш закон сведётся к закрытию классов и школ в сельской местности, увеличению взяток на сертификацию. В вашей системе образования не будет места людям способным вести свой бизнес, заниматься "ремеслом", фермерством, создавать предприятия - они будут новыми "винтиками" на предприятиях новых работодателей, которыми будут являться ваши дети.
МДА.....
Решили изучать влияние цветного изображения на человека. Только и это не ваша идея. А может и правда, что ч/б успокаивает людей. Совпадение? Не думаю. Представте себе черно-белый айфон или монитор ПК. Наверное интересно. И не портит здорове.
Уявіть собі
заспокоює. Незвично, але дійсно заспокоює. Можливо майбутнє і за чорно-білим зображенням. Здорова нація - успішна країна.
Коментувати
Любов
А що конкретно буде із старшою школою в селах? Залишаться лише І-ІІ ступені? А до вузу готуватись- шукати примарну опорну школу?
читачі з Буковини (Чернівецька обл)
У нас теж дуже гаряче обговорювали рефрму освіти і дійшли висновків. Реформа тільки тоді буде ефективна, коли корумповані керівники будуть знати своє місце. Почати реформу з учителя, а верхушку залишити тією самою - результат буде поганий. http://bukinfo.com.ua/show/news?lid=81616
Вчитель
Підтримую всі новації. Але все зрушиться з місця, коли школи будуть матеріально забезпечені. Інноваційні форми роботи вимагають сучасне обладнання шкіл. А зараз навіть крейду батьки купляють.
Викладач
У Проекті записано "в Україні з’явиться Національний центр професійних кваліфікацій – він має створити стандарти професій. І його вимоги мають бути враховані в освітніх стандартах і програмах"... Міністерство УЖЕ зобов’язало ВНЗ розробити освітні програми! Як тільки запрацює Національний центр, вищим навчальним закладам прийдеться переробляти освітні програми! І так кожного року! То може треба почекати стандартів професій, а не "розважатися" кожному ВНЗ і розробляти, що кому заманеться?
Владимир Белый
При тому, що сертифікація є більш ніж потрібним засобом до забезпечення в автоматичному режимі дійсно високої якості діяльності освітньої системи, я ПОДІЛЯЮ думку про високу вірогідність, що "нічого хорошого з сертифікації не вийде", але таке станеться, ЯКЩО комісія працюватиме у традиційному форматі прийняття рішень "голосуванням руками". Критерієм істина є практика, і старий її приклад - це теперішня практика атестаційних "ручних" комісій, що опираються на суб"єктивні "думки" та нова-стара "пісня" про НАЗЯВО. Натомість існують інші РІЗНІ форми успішних сертифікацій, але всі вони є такими завдяки НЕЗАЛЕЖНІЙ за сутністю, а не лише видимістю, ПРОЦЕДУРІ оцінювання професійної підготовки претендента. Сподіваюся саме на такий підхід з боку нової команди менеджерів вищого рівня і як його початку на прикладі детального виписування такої незалежної процедури у новому законі "Про загальну середню освіту".
і нічого хорошого
з сертифікації не буде. Повторю свій коментар. Учителі повинні відчувати соціальну рівність між собою. Всі розуміють. Місця на районних олімпіадах 90% не є чесними. Учитель року - теж купується. І сертифікація - це не виняток. Для чого породжувати ненависть у людей до самих себе та держави. Мені всеодно. Буде чесно - можна спробувати себе. Ні. З принципу непіду. І так більшість. Cамі подумайте. Молодий учитель закінчив ВНЗ. Він готовий до цього. Чи ви думайте, що за копійки побіжуть до школи? Не робіть дурниць. Створіть нормальні умови праці. Проводіть підвищання опираючись на чисту ставку. До кожної кваліфікаційної категорії та педзвання вкажіть, які мають бути конкретні напрацювання. Удоскональте систему підвищення кваліфікації. Відмініть ГДЗ.
Оксана
Скільки разів не промовляй "халва", у роті не посолодшає. Скільки б тисяч разів міністр освіти не віщала з усіх шпальт: "Нова українська школа", а при нашій бюрократії і казнокрадстві нею ще років 40 і не запахне.