В. Громовий: ліквідовуємо маразми в шкільній освіті

Реформа школи почнеться з 2018 року, але є стільки дурні в школах, яку треба ліквідувати вже з 1 вересня

В. Громовий: ліквідовуємо маразми в шкільній освіті

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Маразм №1. «Норма відвідування уроків».

Реформа школи почнеться з 2018 року, але у нас є стільки усякої дурні в школах, яку треба ліквідувати вже з 1вересня цього року!

Наприклад, є така культова річ як журнал «внутрішкільного контролю». Усілякі «перевірялциці» ну дуже полюбляють шугати директорів шкіл невідомо ким і коли встановленою «нормою відвідування уроків».

Один мій хороший товариш і чудовий директор школи навіть має штатну «писаркарку», яка цілими днями пише замість нього цей журнал. Звісно, перевіряльниці не можуть не бачити, що там явно не почерк директора, але з огляду на те, що там «все красіво», закривають на це очі.

Встановлені на місцях «норми відвідування уроків» базуються на вкрай сумнівній тезі: «Лише той керівник школи, який часто і систематично відвідує уроки й аналізує їх, може зробити правильні висновки про якість навчально-виховного процесу».

На її підтвердження часто цитують В.О.Сухомлинського: «Щоденно я відвідую не менше двох уроків, не тільки тому, що цього вимагає дисципліна праці, а перш за все тому, що мені потрібно джерело для живлення моєї думки, і цим джерелом є урок».

По-перше, це фраза з іншої епохи для якої був характерний тотальний контроль.

По-друге, фраза , яка написана рідкісним типом директорів, директором-науковцем, якому справді потрібне було «джерело для живлення думки». А чи потрібно це було Павлиській школі?! Сумніваюсь, добре знаючи тодішні і теперішні реалії цього навчального закладу.

Тому раз і назавжди чорним по білому запишімо у всіх методичних рекомендаціях і посадових обов'язках: директор школи та його заступники можуть відвідувати уроки по мірі необхідності, результати такого відвідування, за потреби, фіксуються в довільній формі на будь-яких носіях (паперових чи електронних) і є суто конфіденційною інформацією, яка не розголошується.

І як говорив булгаківський професор Преображенский, це має бути «Окончательная бумажка. Фактическая. Настоящая! Броня».

Оригінал

Освіта.ua
22.08.2016

Популярні блоги
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Ігор Лікарчук: коли результати ЗНО не будуть зрадою Якість освіти – не у процесах та паперах, які потужно вивчає та аналізує ДСЯО укупі з експертами
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лариса
Повністю підтримую пана Громового. Робота вчителя - це 50% роботи з учнями і 50% - робота з папірцями ( постійні списки , звіти, підрахунки, діаграми, моніторинги, знову звіти, знову списки....і так цілий рік....плодимо бумаги...на дітей все менше і менше часу.
Viktor
Яким чином стимулювати розвиток ініціативи знизу-вгору, та покращити продуктивність праці у вчителів як мінімум в 44 рази - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=293719134336350&set=pcb.293719161003014&type=3&theater
Viktor
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=293719134336350&set=pcb.293719161003014&type=3&theater
vladko
а скільки можна покласти в бюджет і відповідно зробити чогось доброго, якщо залишити на школу директора і завуча
ЛЮДМИЛА
Мій педстаж 34 роки.А коли тебе перевіряють такі.ЩО ГОДЯТЬСЯ В ДІТИ,ТА ЩЕ ПОЧИНАЮТЬ ТЕБЕ ВЧИТЬ ,ЯК БИ ВОНА РОБИЛА ,ТО ЦЕ ТОЧНО МАРАЗМ.а ЩЕ Ж І НЕРВОТРЬОПКА
Асинг
А ще є приклади, коли таке відвідування було доказовим фактом, тобто приводом, для звільнення колеги. звісно, за зглдою більшості грати за такими правилами. такі освітяни живуть у страху
Trifonovskaya Shkola
Будь-ласка підкажіть, Чи діє наказ МОН № 855 від 07.08.2015р. у 2016-2017 н.р. бо райвідділ освіти спирається на методичні рекомендації про структуру 2016-2017 н.р., а там у 5-8 кл школа має керуватися наказом МОНУ № 664 від 29 травня 2014 року Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. № 409.Про наказ МОНУ № 855 від 07.08.2015 р. не йдеться.
Петро
Для Trifonovskaya Shkola: Дивіться нормативну базу тут: http://shkos.at.ua/load/normativni_dokumenti/mon_nakazi/pro_zatverdzhennja_tipovikh_navchalnikh_planiv_zagalnoosvitnikh_navchalnikh_zakladiv_ii_stupenja/3-1-0-165
Коментувати
Родион
Знав я директора маленької школи, який на свої уроки часто запрошував своїх підлеглих. А ті запрошували його. Мудро. Знав і іншого керівника, який перетворив відвідування уроків в кару для вчителів. Хтось не так глянув на шкільну принцесу (дружину директора) - він біжить урок відвідувати. Як бачимо справа не в маразмі, а в ставленні директора до цього маразму.
Олекса Позняк
Для Родион: І в обох сторін були зіпсовані нерви.Урок - це учитель і діти.Третій тут завжди лишній.Ти робиш не так як потрібно а так щоб не критикували
Коментувати
TinaT
!!! А ще накази про стан викладання.... (здебільшого, чисто формальна одписка для працівників відділів і управлінь освіти, аби їм було що перевірити)... А протоколи педрад на 35-40 сторінок, чи не можна їх звести до мінімуму: порядок денний - рішення... Проте... якщо педрада, наприклад, ухвалює ОБОВ"ЯЗКОВЕ рішення про харчування у НЗ, виникає питання: що є більш важливим, рішення педради, а чи наказ директора, який також обов"язково має бути?! То для чого таке паперове дублювання?!!! І таких маразмів купа!!!!
Петро
Для TinaT: Була хвиля, коли під гаслом боротьби з радянським минулим нехтували радами. Таким чином "затерлося" раду школи, для якої навіть положення було розроблено. А положення про педагогічну раду так ніхто й не придумав. Тривалий час діяло Положення про педагогічну раду загальноосвітньої школи, затверджене міністром освіти СРСР 15 грудня 1970 р..Це справжній маразм!
Коментувати
вчитель
Найперше що хотілось би ввесли - психологічну допомогу вчителям. Бо навантаження таке, що додому вчитель приходить знесилений і на сім’ю власну в нього не вистачає моральних сил. Щодо відвідування уроків - в мене кабінет завуча за стінкою)))) І коли у неї "вікно" - вона "відвідує" кожен мій урок)))) Це спонукає бути в тонусі щодня)))
заступник директора
Підтримую. Бо наш міський відділ освіти спочатку нас завалює усякими папірцями, звітами, конкурсами, а потім перевіряє кількість відвіданих уроків. Та при цьому відсутня реальна робота.
лікивідмаразмів
Маразмів можна позбутись лише одним способом-ліквідувати джерело їх походження. А це-всілякі надбудови над школою: райво. ІППО, інші "намаходитичні служби", які пожирають паразитично значну долю бюджету освіти і лише вставляють палки в колеса педагогам. Толкові педагоги їх просто ігнорують, решті вони "до лампочки".
вчитель
Гарна стаття! Про наболіле. А так хочеться спокійно працювати і вчити дітей, а не чекати постійних перевірок (ніеому не потрібних і безкінечних).
Василь
Проходження мікрорайонів скасуйте. Ось де справжня дурня.
Учитель
Для Василь: САме в ціль.
Ekaterina Rosoha
Самая неприятная и непонятная деятельность в школе. Тратить время не на подготовку к учебному процессу, а ходить по домам и школам и собирать справки о чужих детях. Почему процесс до сих пор не усовершенствован?
Оксана
Для Василь http://auc.org.ua/news/asotsiatsiya-nadala-mon-propozitsii-do-instruktsii-z-obliku-ditei-shkilnogo-viku
Коментувати
Народний вчитель
З одного боку автор правий, але ... По-перше, директор школи відповідає за все у навчальному закладі, а як він може відповідати, якщо не буде відвідувати уроки, тепер директори також не володіють інформацією у своєму навчальному закладі (з різних причин, не тільки через те, що отримали хабар за роботу певної особи, родинні стосунки між працівником і директором і т.д. і т.п.). По-друге, деякі пИдагоги є явно ліві особистості в освіті і тільки поставивши їх у певні виробничі рамки їх можна заставити якісно працювати або покинути каліцтво дітей. Сприймання посади вчителя як кормління явно не правильне. Так, що відвідувати уроки адміністрації і колегам необхідно, але при цьому дійсно "без маразму".
Директор школи
Для Народний вчитель: Ти звідки? З якої епохи?
Фізкультурник
Для Народний вчитель: для лівих осіб в освіті є ДУЖЕ дієвий фільтр- це діти... Тому , на мою думку, потрібно проводити анкетування і між учнями, і між батьками. А ще погоджувався із ЗАСТУПНИКОМ ДИРЕКТОРА : стільки конкурсів -це жах...
Nina Vasilisovna
Альо "вєлікі" директори! Ви дістали і нормальних, сумлінних вчителів і учнів. Мені за 30 літ в освіті налигача і наглядача не потрібно. Не дозволю нікому, ніі хвойдам директорським робити цирки. От тому в цьому році на атестацію не пущу нікого на пари. Діти працюють- слухай під дверима, які не зачиняються із прохідного кабінету педколежу 15 літ!!! І не лише мене, а й завкафедрою, що кричить як півень аж шибки бряжчать. Але то свої, іх не чіпать-стукачі, блюдолизи, могоричодавці і столонакриванці..
Коментувати