Інна Совсун: навіщо вводити вибіркові дисципліни

Найтиповіші питання, які звучать при обговоренні впровадження вибіркових дисциплін

Інна Совсун: навіщо вводити вибіркові дисципліни

Автор: Інна Совсун, перший заступник міністра освіти і науки.

Окремі приклади успіхів реформи університетів - це добре, але безперечно питання запровадження вибіркових дисциплін - це довгий і складний шлях. І ми лише на його початку.

Деталі та виклики обговорювались на нараді в КНЕУ 30 травня.

Такої кількості охочих прийти на подію, щоб послухати презентації, я не пам'ятаю. Вочевидь, університети розуміють неуникненність переходу на вибіркові дисципліни для студентів, проте не всі розуміють механізми реалізації цієї норми.

Найтиповіші питання, які постійно звучать при обговоренні впровадження вибіркових дисциплін такі.

1) А яким чином гарантувати викладачеві ставку, якщо частину курсів обирають студенти і університет не може гарантувати, що у конкретного викладача виберуть курс?

Відповідь: ніяк. Одна з причин, чому впроваджуються вибіркові дисципліни - щоб через конкуренцію стимулювати викладачів покращувати курси, зацікавлювати студентів, тому що чим кращим буде курс - тим більше студентів на нього запишеться, і тим вищу ставку (і зарплату) отримуватиме викладач.

2) Як формувати розклад, якщо студенти з однієї групи записуються на різні дисципліни?

Відповідь: не намагатись скласти щільний розклад; розклад з "вікнами" - єдиний можливий шлях. Якщо у розкладі обов'язкових дисциплін є "вікна" - то вищі шанси на те, що буде час відвідувати іншу дисципліну. Ну і звісно питання кількості курсів, які слухають студенти одночасно - теж важливе. В американських і європейських університетах студенти слухають одночасно 4-6 курсів, і це звісно автоматично означає вільніший розклад і уможливлює відвідування курсів на вибір.

3) Студенти - це діти, вони самі не знають, чого вони хочуть, вони не можуть адекватно обирати, що їм треба слухати.

Відповідь: студенти - це дорослі люди, котрі мають право обирати Президента і Верховну Раду, мають право воювати за цю країну, мають право вступати у шлюб і т.д. Давайте не будемо вважати, що вони не здатні зробити вибір щодо того, які курси їм цікаві.

Про це та багато чого іншого - за посиланням.

Оригінал

Освіта.ua
08.06.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Skjeld
Пункт 3... ви взагалі обдумуєте свій аргумент? Студент - це не трьохрічна дитина , а свідомий громадянин. Це МОН не знає чого бажає та шукає , генеруючи в програмах ВНЗ маси непотребу. Спеціалісти - "косо,криво аби живо".
Леонідович
50 на 50. 2 перші пари обов’язкові (профільні) + 2-3 на вибір (із 10-20)
Cat
Ну а чего, прикольно - можно будет отказаться от сопромата , физики, электротехники, математики, теоретическиой механики, начерталки и программирования... их тяжело сдавать и выбрать простые предметы - типа истории, украинської мови, истории и физкультуры. Студенты будут только ЗА!!!
Anna
Для Cat: думаю останутся основные предметы, необходимые для выбранной вами профессии, а вот предметы типу укр мовы истории и физкультуры как раз можно будет выбирать.
Коментувати
riki
Все это туфта несусветная! Студенты будут выбирать те дисциплины, где можно легко их сдать и там где преподователь идет на контакт! И вообще, такие идеи могут генерировать только дегенераты, которых щас в МОН пруд пруди. Преподователь же не спортсмен что бы соревноватся со сослуживцами за часы и за ставку!
Artem
Для riki: Пока у нас учатся ради диплома, то так и будет, а вот когда для получения образования и профессии, то будут выбирать нужные для работы курсы
Anna
Если человек не хочет учиться то его никто не научит. То есть если студенты будут выбирать курсы *полегче* флаг им в руки, меньше конкуренции на рынке труда, всегда найдутся те кто идет в универ за знаниями. А конкуренция среди преподавателей это хорошо, это повышает качество преподавания.
Коментувати