Юрій Федорченко: лінійки – це елементи мілітаризації школи

Пруська школа, насправді, продовжує жити в нашій пострадянській українській школі

Юрій Федорченко: лінійки – це елементи мілітаризації школи

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Братній таджицький народ, а вірніше учні таджицьких шкіл волею рішення тамтешнього міністра освіти були позбавлені радості перебування на лінійці та щастя почути останній дзвоник.

Звісно, така подія не може не знайти відповідь у наших серцях та висловлюваннях. Однак перед тим, як робити такі висловлювання, ми маємо дати собі звіт про те, що всі ті лінійки, перші та останні дзвоники є елементами, як то не дивно, давньої мілітаризації школи.

Шикуйся, рівняйся і т.д. Пруська школа, насправді, продовжує жити в нашій пострадянській українській школі. Пруська школа одним з головних своїх завдань мала забезпечення підготовки нових кнехтів – слуг держави чи вінценосного короля. А державні слуги завжди мають бути готовими дружньо промовити: раз-два, раз-два. Армія завжди були взірцем для пруських монархів.

Оригінал

Освіта.ua
07.06.2016

Популярні блоги
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
І. Лікарчук: де справжня дерусифікація освіти? Справжня дерусифікація української освіти не відбудеться від змін у програмі з літератури
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
привычка-натура
C Вами согласна. "Последний звонок" должен быть для выпускного класса, а так абсурд получается:сегодня празднует, например, пятиклассник, а завтра приходит в школу и так 11 раз. Сами "последние звоны" превратились в "флешмобы" и требуют много сил и денег ото всех - учителей, родителей, ... Кому это надо и какой воспитательный эффект получаем, то тайна, за семью печатями.Подарки, цветы дарим мы известно кому и за що. Меры не знаем. Смешно то, что в этом уч.году на "посдеднем звоне" и аттестаты не вручали во многих школах. Юрий прав, разучились думать, ждем инструкций сверху, все делаем по указу, а как беда, то пальцем вверх: "моя хата с краю".
А разве праздник это плохо?
Когда у нас проходит «Последний звонок», всегда много родителей, особенно выпускников. Приходят не только папы-мамы но и дедушки-бабушки, и другие родственники. Всегда фотографируют и снимают на видео своих детей и весь праздник. Цветы создают праздничное настроение. Дети с цветами – это красиво. Во всем мире школы, университеты гордятся своими традициями и праздниками, в чем-то похожими на наши праздничные «линейки». А если кому не нравится – не празднуйте.
likuemo
Для А разве праздник это плохо?: чем бы дитя не тешилось...ликумо
Коментувати
анна
Лінійка-це завжди свято для батьків ,дітей,вчителів.Це гарний привід порадуватись за успіхи своїх дітей!Треба вміти її цікаво і швидко провести,не стомлювати присутніх довгими проповідями!!!
Не взлетить ідейка
Адже якщо скасувати лінійку - це мінус один привід зібрати примусово-добровільні внески на її проведення. Так нє пойдьот, руки прочь от нашей срєднєй школи! Ліл
Мирон
А давайте відмінимо все: лінійки, перерви, уроки і т.д. Давайте взагалі відмінимо школу.... Як вже набридли ці філософи, які в школі, мабуть, і дня не працювали, але сиплять ідеями щодо її покращення... Незалежним освітнім консультантом може назватися будь-хто, а ви спробуйте щодня працювати в школі! Щодня ходити на уроки і сіяти вічне й розумне в голови дітей.... Пропрацюйте деякий час в школі, а вже потім крапайте свої філософські статті.