Інна Совсун: намагайтесь налагодити діалог всередині

Аргументована, відкрита дискусія між різними учасниками академічної громади має бути нормою

Інна Совсун: намагайтесь налагодити діалог всередині

Автор: Інна Совсун, перший заступник міністра освіти і науки.

З двох університетів водночас масово пишуть студенти.

І це хороші університети, одні з найкращих в країні, чесно.

Але проблеми є.

Десь хабарі вимагають, десь в управлінні гуртожитками совковий дух і підходи викоренити не можуть, десь адміністрація студентськими голосами на виборах торгує...

Я завжди кажу на зустрічах студентам, що їм в першу чергу треба намагатись вирішити проблему на рівні університету або хоча б зібрати детальну інформацію: хто винен? чим врегульоване те чи інше питання? хто з адміністрації може їх підтримати?...

Спробувати налагодити діалог всередині, зібрати союзників...

Це основи самоорганізації, які я колись вчила на практиці через активну залученість в антизабудовний рух, а потім вже прочитала в книжках.

І мене дуже радує, що якісь форми самоорганізації в університетах починають зароджуватись. Так, багато хто досі хоче, щоб міністерство швидко усе «порішало» згори. І до цього доводиться вдаватись частіше ніж хотілось би. Але на цьому етапі розвитку це неуникненно, мабуть.

Але що мене порадувало, це зростання звернень такого гатунку: «ми готові самі захищати свої права, але якщо після публічного протистояння з адміністрацією на нас будуть тиснути, ви не дасте нас вигнати з універстету?» «Ми готові зібрати підписи, щоб підтвердити, що [...], але боїмося репресій…».

Усім, хто про це питав, можу однозначно сказати, що це от точно толерувати не буду. Аргументована (!) відкрита (!) дискусія (!) між різними учасниками академічної громади має бути нормою, а не підставою для звільнення чи відрахування.

Тільки велике прохання до студентів: щоб захищати свої права, треба точно знати, що за тобою нема навчальних «грішків» — незданих незаліків, курсових, безлічі пропущених пар і так далі. Бо інколи трапляється протилежна тенденція — коли захист своїх прав наче має виправдовувати низькі навчальні результати, а це неприйнятно.

Одним словом, як твердить напис на першому корпусі Могилянки: «Учиться, учиться, учиться!».

І паралельно — вчитись аргументовано відстоювати свою позицію та захищати свої права.

* * *

До речі, якщо серед студентів якась незалежна самоорганізація спостерігається, то серед викладачів такого майже нема… на жаль…

Оригінал

Освіта.ua
10.03.2016

Популярні блоги
І. Редько: про ненормовану розумову роботу школярів Когнітивний дисонанс на фоні любові до своєї країни і бажання жити, вчитись і розвиватись саме тут
Віктор Мисан: про що думають українські учителі У школах – повний розгул «демократії» та «академічної свободи», що зверху, що знизу
Т. Єфімова: коли зникне зі шкіл совдепія з подарунками? Коли зникне зі шкіл совдепія разом з подарунками, підлабузництвом і нікому не потрібними активностями?
Н. Борисенко: чарівна паличка й валеріана для вчителя Учителі просто вигорають, і в них не вистачає життєвих сил дати дітям все те, що вони могли б
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Родион
Свою бездіяльність по боротьбі з корупцією міністерство перекладає на студентів, учнів, батьків, вчителів. Свисни, Вася, - ти дурніший. А чому не свистять? Та не вірять вам! Ви одна корумпована зграя. Ті ж вчителі і студенти, ризикуючи благополуччям привели вас на Майдані до влади, а ви знюхались з тими, кого обіцяли посадити за корупцію і тримаєте їх на керівних посадах в управліннях, відділах. Уявіть себе на місці їх підлеглих, що за вас боролись.
студент
Та пішла ти нахуй, проститутка.