![]() |
Аргументована, відкрита дискусія між різними учасниками академічної громади має бути нормою |
Інна Совсун: намагайтесь налагодити діалог всередині
Автор: Інна Совсун, перший заступник міністра освіти і науки.
З двох університетів водночас масово пишуть студенти.
І це хороші університети, одні з найкращих в країні, чесно.
Але проблеми є.
Десь хабарі вимагають, десь в управлінні гуртожитками совковий дух і підходи викоренити не можуть, десь адміністрація студентськими голосами на виборах торгує...
Я завжди кажу на зустрічах студентам, що їм в першу чергу треба намагатись вирішити проблему на рівні університету або хоча б зібрати детальну інформацію: хто винен? чим врегульоване те чи інше питання? хто з адміністрації може їх підтримати?...
Спробувати налагодити діалог всередині, зібрати союзників...
Це основи самоорганізації, які я колись вчила на практиці через активну залученість в антизабудовний рух, а потім вже прочитала в книжках.
І мене дуже радує, що якісь форми самоорганізації в університетах починають зароджуватись. Так, багато хто досі хоче, щоб міністерство швидко усе «порішало» згори. І до цього доводиться вдаватись частіше ніж хотілось би. Але на цьому етапі розвитку це неуникненно, мабуть.
Але що мене порадувало, це зростання звернень такого гатунку: «ми готові самі захищати свої права, але якщо після публічного протистояння з адміністрацією на нас будуть тиснути, ви не дасте нас вигнати з універстету?» «Ми готові зібрати підписи, щоб підтвердити, що [...], але боїмося репресій…».
Усім, хто про це питав, можу однозначно сказати, що це от точно толерувати не буду. Аргументована (!) відкрита (!) дискусія (!) між різними учасниками академічної громади має бути нормою, а не підставою для звільнення чи відрахування.
Тільки велике прохання до студентів: щоб захищати свої права, треба точно знати, що за тобою нема навчальних «грішків» — незданих незаліків, курсових, безлічі пропущених пар і так далі. Бо інколи трапляється протилежна тенденція — коли захист своїх прав наче має виправдовувати низькі навчальні результати, а це неприйнятно.
Одним словом, як твердить напис на першому корпусі Могилянки: «Учиться, учиться, учиться!».
І паралельно — вчитись аргументовано відстоювати свою позицію та захищати свої права.
* * *
До речі, якщо серед студентів якась незалежна самоорганізація спостерігається, то серед викладачів такого майже нема… на жаль…
Освіта.ua
10.03.2016