Сергій Горбачов: це було парламентське неслухання

Директор київської школи про враження від парламентських слухань з питань освіти

Сергій Горбачов: це було парламентське неслухання

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи №148 м. Києва.

Відвідування парламентських слухань з питань освіти залишило гнітюче враження.

Навіщо набивати у сесійну залу півтисячі людей, які приїхали з усієї України в надії, що їх почують, коли на трибуні — ті самі остогидлі фейси депутатів, які й так багато років поспіль не вилазять із ящика?

Навіщо запрошувати представників батьківської громадськості, якщо не давати їм слова?

Я навіть не знаю, чи запрошували до зали вчителів, студентів або когось з представників учнівського самоврядування. І добре, якщо не запрошували: принаймні, вони не відчували себе статистами під час цієї огидної вистави.

Статистика — невблагана річ: левову частину часу виступів (70 хвилин з 180) забрали спічі депутатів та чиновників, які й так мають безліч можливостей висловити свою думку під час безкінечної балаканини у міністерствах та комітетах.

Депутати знов відібрали у освітян можливість висловити суспільству своє бачення. Бачення тих людей, на яких взагалі тримається освіта, тих, хто за ганебну зарплатню та під тиском маразматичних циркулярів не дозволяє остаточно зірватися у провалля майбутньому країни: нашим дітям.

Це було парламентське неслухання, демонстративне ігнорування думки громади заради можливості політичним нарцисам знов лізти на трибуну.

Єдиний світлий момент цього паноптикуму — репліка головуючої, яка після литвінівського популістичного маразму зауважила, що той у минулому як голова Верховної Ради та керівник Адміністрації Президента мав безліч можливостей зробити те, за що він вчора так розпинався з трибуни.

Резюме.

Я навіть не знаю, навіщо все це було.

Конструктивна позиція профільного комітету Ради давно відома: пані Гриневич її неодноразово оприлюднювала — і притомні люди в освіті її підтримують.

Позиція МОН також добре відома: «держать і не пущать», зберегти дурну модель освіти, яку навіть називати «економічною» язик не повертається.

Бо незважаючи на всі вчорашні «ррреволюційні» заяви пана міністра, чиновники вперто не хочуть брати на себе відповідальність за розумне та відповідальне витрачання грошей на освіту, що можливо лише за умови системного запровадження принципу освітньої послуги.

Зараз продовжується напружена робота над текстом базового законопроекту «Про освіту». Вноситься багато адекватних правок та досить суттєвих змін.

Є надія, що закон все ж відповідатиме вимогам освіти.

Але якщо депутати ухвалюватимуть цей закон так само, як вчора лізли на трибуну, не даючи можливості висловитися багатьом з тих, хто справді розуміється на справі — діла не буде.

Оригінал

Освіта.ua
10.12.2015

Популярні блоги
О. Северенчук: що роблять учителі, яких обманули? Якщо вчителі не страйкують – значить, їм можна давати обіцянки, які потім не виконуються
Т. Ткачук: цьогоріч була одна перевірка письмових робіт ЗНО На дуже важливому етапі проведення ЗНО відбувається суб’єктивне оцінювання письмових робіт
А. Заможська: я боюсь уроків трудового навчання Є країни, де діти на трудове навчання записуються в чергу, бо там вчать тому, що їм цікаво
Олександр Мірошниченко: роздуми з табелем у руках Роль школи стала зовсім незрозумілою в цьому світоглядному хаосі дистанційного навчання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ярослава
Неважко зрозуміти , що йде руйнація освіти . Звичайно, реформа потрібна , але вона має починатися із зміни навчальних програм , зменшенні кількості навчальних предметів , підготовки вчителів . Проаналізуйте сучасні підручники , вони нагадують наукові трактати , візьміть для прикладу підручник з біології для 9 класу , не витримують жодної критики тексти у підручниках для початкових класів ! Школи виживають в основному за кошти батьків , а нам говорять зараз про реформу ,а хто підрахував , чи є необхідні кошти для її проведення , і чи потрібна вона зараз , коли в Україні йде війна , і з кожного українця на утримання армії знімають кошти із заробітноїї плати ? Але комусь дуже хочеться ввійти в історію реформатором освіти ! А чи на часі ця реформа?
so schkoli use
Директор в школе поступает также. Наблюдаю это давно. Инакомыслие, советы всего-то и истерика, изоляция таких. Дикарь у руля, со своими замама и кагортой своих.
адмін
Для so schkoli use: а ви не спостерігайте, підіть попрацюйте директором, зараз всі вважають його у в усьому винним, а директор повинен виконувати вказівки і закони, які ідуть зверху, і батьківські внески - це не бажання директора, так що не базікайте! А то що на реформу необхідно спочатку гроші, а потім все інше, тут згоден, бо за таку зарплатню і навчання на"пальцях" ... вже набридло слухати з телевізора про то як контролювати директора і дураків-вчителів!
ида
Для so schkoli use: у нас завуч очень завидовала директору, считая, что тот ничего не делает.Ушел в отпуск, оставил ее вместо себя насладиться властью. И что же мы видим? С телефона не слазит, постоянно расспрашивает как и что сделать, аргументируя тем, что "не хочет брать на себя лишнюю ответственность и принимать решения, за которые потом придётся отвечать". Кажется, она так и не поняла, что это и есть работа директора...
ога
Для ида: Телефонное Право не исчезает с уходом в отпуск.
Коментувати
Берклі
Пану Позняку (про некометентих учителів). "Некомпетентний учитель", вибачте за вислів, ніколи не піде працювати в школу, бо його там на "американский флаг" порвуть, звісно якщо немає "зв’язків" з "вищими силами" (відділом освіти, депаратаментом)... У будь-якому випадку там йому буде несолодко... Питання до триголового змія квіто-свосун-гриневича: для чого влаштували цирк із сертифікацією учителів? Правильно, щоб відимити сто лямів (тільки не зрозуміло чому не американських) гривень. А підручники підождуть. Погони "нє нуждаются" в содатах...
адмін
Для Берклі: ++++++
Олекса Позняк
Отож!
Коментувати
Олекса Позняк
От життя пішло .Що не начальник то і бидло !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ога
Для Олекса Позняк: +++
Коментувати
Олекса Позняк
Сергію, от ти фанат Лільки золотої ручки. А не фанати непритомні. А поясни мені непритомному невже ти не знаєш у своїй школі хто компетентний а хто ні?Хто суперспец а кого підучити потрібно?Не знаєш? То ти нікчема а не директор.Невже потрібно для цього 100 000 000 грн забрати у солдат та пенсіонерів у важкий для країни час? Невже освіті потрібна орда районовських чиновників які забрали садочки у київських дітей ? Тебе хвилює лише те що слова не дали щоб Лільку лизнути?
Миронович
Пан Горбачов, мабуть, ображений, що він не виступав)
чсыаывавы
Я не могу определить, это перемога или зрада?
DR
це однозначна зрада, прикрита словами про перемоги
Олекса Позняк
перемога зрадників
Коментувати
Систематик
На жаль "реформатори" були повні ілюзій, бо не пізнали реаліїв, живучи в парникових умовах КМА чи інших "крутих" ВНЗ. Система себе боронить, і очевидно, що використовує для себе навіть деякі елементи "реформ". Вже зараз від "автономії" незмінних ректорів вгинаються трудові колективи. Документи - ось що бачать керівники, а там все гладко і підтасовано. Генрерали від "освіти" на ЛендКрузерах розїзджають, а підростає армія доцентів та навіть професорів без житла та елементарного соціального тилу.
sergey1979
Типова ситуація як і для конференцій перед навчальним роком: "сотрясание воздуха", переливання з пустого в порожнє= втрачений час