Управління інформаційними ресурсами на підприємстві: ІТ-консалтинг. Реферат
Формування корпоративної ІТ-стратегії. Оцінка ефективності інвестицій в ІТ-проекти. Удосконалювання системи управління ІТ-службою та ІТ-інфраструктурою компанії. Розробка ІТ-концепції створення й впровадження корпоративних інформаційних систем управління
Управління сучасним підприємством є складним комплексним завданням, що вимагає організації взаємодії ресурсів різного роду. До таких ресурсів відносяться, зокрема, інформаційні системи, що забезпечують автоматизацію бізнес-процесів підприємства. Організація ефективної системи експлуатації ІТ-інфраструктури є одним з аспектів забезпечення заданого рівня якості ІТ підприємства.
Основними складовими в побудові системи управління ІТ-ресурсами підприємства є: передова методологія організації управління процесами експлуатації ІТ (ISO 900х, ITIL); програмні засоби IBM, що дозволяють автоматизувати процеси управління (IBM Tivoli, WebSphere, DB2 й ін.); передова методологія розробки й впровадження.
Як основна платформа побудови систем управління інформаційними ресурсами підприємства найпоширенішим є програмний комплекс IBM Tivoli. Платформа Tivoli призначена для створення інтегрованої системи управління інформаційними ресурсами незалежно ні від масштабу підприємства, ні від використовуваних платформ і додатків. Система управління інформаційними ресурсами підприємства на базі IBM Tivoli дозволяє IT-департаменту максимально ефективно реагувати на актуальні запити бізнесу підприємства в питаннях інформаційного забезпечення й забезпечити роботу ІТ-інфраструктури підприємства відповідно до конкретних бізнес-правил.
При цьому система дозволяє:
- знизити витрати на інформаційні ресурси підприємства (ІРП) на всіх етапах їхнього життєвого циклу;
- оптимізувати витрати, пов'язані з експлуатацією системи (персонал, запаси комплектуючих, видаткових матеріалів й ін.);
- забезпечити високу готовність і доступність основних бізнес-додатків;
- знизити пов'язані із простоями основного виробництва втрати, обумовлені раптовими відмовами ІРП.
У свою чергу, використання можливостей системи IBM Tivoli у сполученні із застосуванням методів ITIL дозволяє компаніям успішно переборювати такі проблеми управління ІТ, як висока вартість інформаційної системи, затримки при усуненні неполадок внаслідок частих збоїв у роботі або відсутності системи раннього оповіщення, слабка сприйнятливість інфраструктури складних інформаційних комплексів до зміни підходів у системі безпеки й до впровадження нових технологій.
Розробка й впровадження систем управління інформаційними ресурсами й ІТ-інфраструктурою підприємства припускає наступні етапи:
- Аудит ІТ, проектування процесів управління ІТ.
- Проектування системи управління ІТ.
- Процедури інсталяції, настроювання, уведення в промислову експлуатацію.
- Сервісна підтримка.
ІТ-консалтинг
Однією з актуальних проблем для українських компаній сьогодні є підвищення ефективності бізнесу за допомогою впровадження сучасних методів управління, заснованих на інформаційних технологіях. Як показує світовий досвід, грамотне застосування ІТ сприяє підвищенню керованості бізнесу, росту продуктивності, зниженню витрат і підвищує вартість компанії.
Сьогодні ІТ-бюджети найбільших українських компаній виміряються багатьма десятками мільйонів доларів. Суми ІТ-бюджетів стають значними навіть у компаній середнього масштабу. У цьому зв'язку керівникам підприємств необхідно розуміти, на що ці гроші витрачаються і як їх правильно витратити. Відповідно, для успішного ведення бізнесу життєво важливими є питання планування використання інформаційних технологій.
Основними напрямками діяльності в області ІТ-консалтингу є:
- формування корпоративної ІТ-стратегії;
- оцінка ефективності інвестицій в ІТ;
- вдосконалення системи управління ІТ-службою та ІТ-інфраструктурою;
- розробка концепцій створення та впровадження корпоративних інформаційних систем управління (КІСУ).
Формування корпоративної ІТ-стратегії. Основою реалізації інформаційного забезпечення управління компанією є ІТ-стратегія. Формування ІТ-стратегії засноване на баченні, місії, меті, стратегії компанії. При цьому передбачається, що ІТ у компанії вторинні й підтримують основний бізнес.
У рамках даного проекту фахівці в сфері ІТ вирішують наступні основні завдання:
- Оцінка існуючої ІТ-служби з погляду відповідності бізнес-меті компанії.
- Аудит інформаційних проектів.
- Аудит стану парку інформаційно-обчислювальних ресурсів компанії.
- Визначення альтернативних стратегій в області розвитку додатків, технології й організації, вибір кращої стратегії.
- Складання плану стратегічного розвитку ІТ-служби компанії на строк від трьох до п'яти років.
Оцінка ефективності інвестицій в ІТ-проекти
Впровадження інформаційних технологій як інструмент вирішення бізнес-завдань підприємства завжди несе в собі як вигоди, так і ризики. І в міру росту масштабів ІТ-проектів забезпечення повернення інвестицій у створення й розвиток ІТ-інфраструктури підприємств стає усе більше важливою умовою для грамотного управління бізнесом.
У рамках даного напрямку управління інформаційними ресурсами допомагає своїм замовникам вирішити наступні завдання:
1. Вироблення концепції інвестиційного ІТ-проекту в компанії.
2. Оцінка повноти й вірогідності вихідних даних проекту.
3. Аналіз проектних ризиків.
4. Формування експертного висновку:
- опис цілей й інтересів учасників проекту;
- оцінка реалізованості проекту;
- оцінка фінансової спроможності проекту, що включає оцінку загальної потреби проекту у фінансуванні;
- визначення складу проектних матеріалів та їхня розробка;
- оцінка економічної ефективності проекту з погляду власника й оператора проекту.
5. Подання проекту потенційним інвесторам:
- підготовка на підставі результатів оцінки проекту меморандуму й презентаційних матеріалів для потенційних інвесторів;
- формування критеріїв відбору потенційних інвесторів (партнерів);
- проведення комплексу заходів щодо просування проекту: розсилання пропозицій з обраного сегменту потенційних інвесторів, організація зустрічей і презентацій.
6. Рекомендації зі зміни концепції інвестиційного проекту.
Удосконалення системи управління ІТ-службою та ІТ-інфраструктурою компанії. Створення повноцінної системи управління бізнесом за допомогою інформаційних технологій неможливо без формування корпоративних стандартів управління ІТ-ресурсами підприємства.
Фахівцями галузі інформаційних технологій накопичений багатий досвід у рішенні завдань із вдосконалювання системи управління ІТ-персоналом й ІТ-інфраструктурою своїх замовників. Роботи із проектів у рамках даного напрямку включають, у тому числі:
- Аудит функціонально-організаційної структури ІТ-служби компанії.
- Розробка оптимальної моделі бізнес-сервісів управління інформаційними ресурсами компанії.
- Формування пропозицій по вдосконаленню функціонально-організаційної структури підприємства з визначенням зон відповідальності по напрямках організаційної ІТ-служби компанії.
- Регламентація організації управління інформаційно-обчислювальними ресурсами в компанії з формуванням корпоративних стандартів управління ІТ-ресурсами.
- Розробка технічного завдання на впровадження автоматизованої системи управління ІТ-інфраструктурою.
Розробка ІТ-концепції створення й впровадження корпоративних інформаційних систем управління. Ефективність роботи корпоративних інформаційних систем управління бізнесом (КІСУ) визначається не тільки їхніми функціональними можливостями, але і якістю впровадження. Заставою успішного створення КІСУ є коректна експертна оцінка поточного рівня автоматизації бізнес-процесів підприємства, а також визначення ключових факторів, що впливають на ефективність управління ІТ-інфраструктурою з боку ІТ-служби.
З даного проекту фахівцями в області ІТ виконуються наступні види робіт:
1. Проведення обстеження структурних підрозділів компанії, у тому числі:
- аудит інформаційних проектів;
- аудит стану парку інформаційно-обчислювальних ресурсів компанії;
- оцінка можливостей ІТ-служб з керування ІТ-інфраструктурою.
2. Розробка варіантів подальшого розвитку КІСУ.
3. Вироблення детальних вимог у вигляді технічного завдання до створення й впровадження інформаційної керуючої системи компанії.
Література
1. www. in-line. Ru.
2. Введение в информационный бизнес /Под ред. В.П.Тихомирова и А.В.Хорошилова. - М.: Финансы и Статистика (ФиС). 1996 -240с.
3. Костров А.В. Основы информационного менеджмента - М.: ФиС, 2001. - 336 с.
4. Годин В.В., Корнеев И.К. Управление информационными ресурсами. - М.: "Инфра-М", 2000. - 352 с.
5. Грабауров В.А. Информационные технологии для менеджеров. - М.: ФиС, 2001, 368 с.
6. Информационные системы в экономике: Учебник /Под ред. проф. В.В.Дика. - М.: ФиС, 1996. - 272с.
7. Карминский А.М., Нестеров П.В. Информатизация бизнеса. - М.: ФиС, 1997.
05.02.2011