МОН кардинально змінило систему фінансування вишів, - Стадний

Міністерство освіти і науки насамперед цікавить допомога сильним університетам і викладачам

МОН кардинально змінило систему фінансування вишів, - Стадний

Міністерство освіти і науки насамперед цікавить допомога сильним університетам і сильним викладачам. Про це, в інтерв'ю Радіо НВ сказав заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний, коментуючи зміну системи фінансування закладів вищої освіти, що впроваджується МОН.

За його словами, Міносвіти кардинально змінило систему державного фінансування університетів в Україні.

«Протягом десятиліть існувала система, в якій університет отримував гроші за кількість студентів, які там навчаються. Очевидно, коли студентів було дуже багато — наприклад, 2005−2007 років студентів було 2,7 мільйона, — всім було добре. Але коли студентів стало вдвічі менше — 1,3 мільйона, — всі різко почали відчувати негаразди цієї системи. Приховані негаразди — це коли ми платимо університету за кількість студентів, і він завжди буде зацікавлений набрати побільше осіб, тримати їх на навчанні (тобто не відраховувати навіть тих, хто заслуговує на це) і випускати. Звідси всі наші проблеми», - зазначає Єгор Стадний.

Він наголосив, що Міністерство освіти вирішило змінити економіку вищої освіти і поставити інші економічні стимули.

Зокрема, з січня 2020 року університети почнуть отримувати гроші в залежності від сімох показників. В тому числі тих, які є результатами їхньої діяльності, — що заслужили, те й отримали.

«Першим варто виокремити показник обсягу надходжень до університету грошей від бізнесу та міжнародних грантів на дослідження. Якщо університет насправді потужний, сильний, має гарну репутацію та фахівців, може знайти фінансування і від бізнесу, і за міжнародні гранти, які йдуть на дослідження — значить, це неодмінний сигнал для держави, що цьому університету потрібно давати більше грошей, адже він заслуговує на це», - наголосив заступник міністра.

Далі враховуватиметься показник входження закладу вищої освіта до міжнародних рейтингів. Якщо університет увійшов до міжнародного рейтингу, держава фінансуватиме його більше, ніж інших.

Ще один показник — працевлаштування випускників університету, коли вони отримують посаду, яка вимагає кваліфікації вищої освіти. Міносвіти буде застосовувати цей показник з 2021 року, а цього року відомством розробляється відповідна електрона система моніторингу.

«Це три показники результатів діяльності університетів, і ще є чотири складові, за якими ми розподіляємо державні кошти. Зараз кількість студентів важить 80% (а інколи трошки менше) у впливі на обсяг фінансування. За три роки ми знизимо цей показник десь до 50% — превалюватимуть результати», - підкреслив заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний.

Освіта.ua
05.02.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Niko Rergo
12 років у школі, 20 років в університеті - від вчителя і завуча до доцента, заст. декана... пережив купу експериментів і реформ. Кожна новація давала щось, як правило - негативне. Реформа від невігласів команди Зе! має за мету різке зменшення кількості ун-тів, і важко з цим не погодитися, бо дипломовані безробітні теж загроза безпеці. Але прив’язувати до "міжнародних фондів" (тобто заздалегідь продавати результати, згадаймо МФ "Відродження" - "соросят"), до працевлаштування за відсутности економіки, а головне - продовження політики зменшення "бюджетного" навчання на користь контрактного у країні суцільної бідности... Заспокоює те, що до результатів ЦИХ реформ середньої та вищої освіт я вже, очевидно, не доживу...
Святослав
Все починається з освіти і виховання людей. Освіта і церква мають працювати разом над вихованням молодих людей. Якби не знищували церкву за радянських часів, то люди, які опинились при владі у 90-х роках в Україні, не були б такі жадібні і не розграбували б так країну. Те, що ми маємо зараз це наслідок дій людей, які не мали нічого святого у своїй душі. Жага до власного збагачення призвела до утворення олігархічних груп, які нищать все у країні. Сьогоднішні керівники мають задуматися над своїми діями. Бо вони будуть відповідати за свої дії. Кому багато дано, з того багато спитають. Потрібно проводити політику не знищення, а творення. Тому не закривайте навчальні заклади, а навпаки думайте як їх відкривати, як покращувати процес навчання, як створювати робочі місця. Люди мають бути щасливі. Розбудовуйте Україну, вона має бути найкраща у світі!
Местный
Для Святослав: ооо да, давайте ещё церковь припишем в образование...
Доктор
Для Местный: До науки церкву вже притулили - докторів богослів’я прирівняли до докторів біологічних, хімічних, медичних, фіз-мат наук. Тож немає нічого дивного, що і до освіти можуть приписати.
Ігор
Для Доктор: Технарі ніколи не зрозуміють гуманітаріїв. Їм здається, що тільки точні науки мають право на існування. Крім тих, які Ви перерахували, існують доктори історичних, філософських, психологічних, соціологічних, філологічних, педагогічних наук, доктори права, мистецтвознавства та інші. У XIII столітті Паризький університет запровадив ступінь Доктор богослов’я (теології). А більшість університетів Європи виникли в основному на базі духовних семінарій та академій. Перші університети в Європі виникли в Болоньї (1088) Оксфорді (1167), Парижі (1215) та в інших містах Італії, Франції та Англії. Пізніше були засновані університети в Чехії — Карлів (Прага, 1348), Польщі — Ягеллонський (Краків, 1364), Австрії (Відень, 1365), Німеччині (Гейдельберг, 1386), Швеції (Упсала, 1477), Данії (Копенгаген, 1479) та інші. Тому ступінь Доктор богослов’я нічим не нижчий, ніж доктор інших наук, щоб його здобути потрібно багато вчитися в умовах суворої (можна сказати армійської) дисципліни.
Коментувати
QDWY
Повторююсь: "Далі враховуватиметься показник входження закладу вищої освіта до міжнародних рейтингів" Я здобувач вищої освіти і для мене важлива якість надання освітніх послуг, а не дебільний рейтинг! Не зрозуміло, чому якраз цей показник відсутній? МОН, що ви там курите?
Оракул
Для QDWY: В міжнародних рейтингах якість освіти враховується. Але як ви можете гарантувати якість, якщо наукою не займаєтесь і не публікуєтесь? В чому якість - у повторюванні чужих знань, чи своїх думок, висмоктаних з пальця? Особливо трьох провідних.
Випускник
Для Оракул: Для зациклених на опусах: мені, як здобувачу педагогічної освіти пофіг ваші висмоктані з пальця наукові статті! Дайте мені кращі методики вкладання фізики, математики, хімії, мови, а не ваші об’єкти і заб’єкти досліджень, які ніхто з учителів у скопусах не читає, а тим більше не використовує на практиці. Невже ти такий тупий і не розумієш, що якість викладання не залежить від кількості опусів? Читай пост Доктора, він тобі пояснить.
Оракул
Для Випускник: Ваші методики нікому не потрібні - змінюються кожні 2 хвилини. Предмет потрібно знати.
Коментувати
Для Єгор Стадний
Немає коштів в державі на вищу освіту? Ну почемуже ? Читаю "Окружний адміністративний суд Києва зобов’язав Генеральну прокуратуру виплатити звільненому прокурору Костянтину Кулику близько 1,6 мільйона гривень премій і компенсацій" https://24tv.ua/sud_zobovyazav_viplatiti_skandalnomu_prokuroru_kuliku_16_milyona_griven_n1249792 11.02.2020 в 07:35
Любомир
Організована КПУ та афільованими кримінальними структурами приватизація відкрила необмежені можливості для порушень, зловживань і всеохопної корупції. Правлячі класи мали монополію на прийняття та втілення рішень, при цьому не будучи зобов’язаним нести відповідальність. Це створювало ситуацію ніби-то безконтрольності та безкарності, стимулюючи до великих зловживань та концентрації капіталів у організаторів процесу. Ці ж самі передумови сприяли формуванню олігархії у 90-х роках. Незаконна приватизація мала глобальні наслідки не тільки в економічному плані, але й для подальших процесів політичного реформування, роблячи демократичну консолідацію неможливою, а також визначаючи хід процесів у соціальній сфері. Тому Держава не має коштів на освіту, медицину, армію, безпеку та інші права громадян. Уряд і Верховна Рада має відвернути ці процеси і врятувати країну від краху.
Любомир
На думку українських дослідників, збереження феодально-олігархічної моделі знижує конкурентоспроможність суспільства, стримує можливості для його сталого та якісного буржуазного розвитку, створює суттєві обмеження для використання творчого потенціалу різних верств населення та загрожує остаточно перетворити Україну на периферійну та відсталу країну Світу.
Любомир
На думку аналітиків британського Think Tank «Chattam House», можливо, найбільша небезпека для України походить зсередини. Український естаблішмент, його радянське минуле, формує бізнесменів з надмірним впливом у медіа та владі (так звані олігархи), які становить найбільшу загрозу для стабільності та успіху. Українські олігархи — група осіб, що набула статків чи збагачується завдяки контролю влади в цілому або її гілок, непотизму, корупції та іншими нелегальними шляхами, яка з’явилася на економічній і політичній арені України після здобуття нею незалежності в 1991 році. Особи, які стали надбагатими не шляхом економічної діяльності, створення матеріальних цінностей чи росту промисловості, а через розграбування вже створеного іншими людьми національного багатства. Не слід плутати олігархів з бізнесменами, оскільки останні створили свій бізнес легальним шляхом та не завдяки своїм позиціям у владі, створивши конкурентноздатні компанії, що спроможні працювати у ринковій економіці.
Любомир
Олігархи створюють загрозу національній безпеці України, вони знищують підвалини економіки держави. Олігархи знищують країну зсередини. За роки незалежності з України було виведено в офшори 167 млрд дол. Уряд задекларував плани зростання ВВП за 5 років на 40%. Чи можливо це та за рахунок чого? Уряд має ініціювати закон щодо повернення у власність держави стратегічних і енергетичних підприємств, які були вкрадені у держави через різні корупційні схеми і через ваучерну безплатну приватизацію. Верховна Рада має терміново розробити і розглянути закон, щодо повернення активів держави. Держава має мати контрольний пакет акцій на стратегічні і енергетичні підприємства, які формують бюджет і контролювати вартість газу, електроенергії та інших енергоносіїв. Олігархи порушують права громадян на освіту, медицину, безпеку. Виводячи гроші за кордон і фінансуючи економіку інших країн, вони довели до банкрутства Україну. Олігархи не стали на захист держави у час війни. Їх потрібно зупинити.
Тарас
Уряду України не потрібно позичати гроші під відсотки у Міжнародного валютного фонду. Потрібно повернути мільярди, які були вивезені за кордон і вкладені в економіки інших країн. Тоді буде наповнений бюджет і економіка почне зростати. Потрібно повернути державі вкрадені у неї підприємства через "ваучерну приватизацію". Пакет акцій понад 50% стратегічних підприємств має бути у держави і Уряд має здійснювати контроль над цими підприємствами, встановлювати ціни на енергоносії і нормально вести господарство країни. Малоефективні підприємства можна продати за гроші ефективним власникам, які будуть вкладати кошти у розвиток цих підприємств. Уряд має контролювати чи виконуються інвестиційні зобов’язання. Закон про повернення підприємств має прийняти Верховна Рада. Без таких дій не буде ніяких зрушень в економіці. Буде тільки погіршення економічної ситуації і втягування України у борги перед іноземцями. Потрібні радикальні дії в економіці. Економіка має працювати на державу, а не олігархів.
Шевченко
Для виходу України з кризи Уряд має кардинально змінити економічні відносини у країні. Верховна Рада має прийняти закони, які дозволять повернути державі (конфіскувати у фонд держави) незаконно придбані (у ваучурній безплатній приватизації) у 90-х роках підприємства, заводи і фабрики, шахти, електростанції, нафтогазовидобувні ті інші фірми. Стратегічні підприємства, від яких залежить обороноздатність країни, енергетичні підприємства, які впливають на формування цін на енергоресурси мають належати державі. На ці підприємства потрібно знайти ефективний менеджмент, або залишити ефективних найманих працівників, які працюють зараз. Інші підприємства, які державі не потрібні, бо вони малоефективні, то продати на аукціонах за гроші (за найвищою ціною), які підуть у бюджет. Цей процес строго контролювати. Тоді буде справедливість і наповнення бюджету, а саме головне створення дійсно ринкових конкурентних відносин, а не монополії, яка знищує державу. Верховна Рада може відновити справедливість.
Чукмасов С.
Стадний непровів жодного заняття, не прочитав жодноі лекціі, мікроскопа в руках не тримав, кафедрою педінституту не управляв - і Воно керує вищою освітою. Профан!
Фесик
Для Чукмасов С.: Мажори-жополизи. Вони такі.
Коментувати
Оксана
Не винищуйте університети ...Просто згадайте про знищені дитячі садочки і "реформи" в школі ...Без освіти і науки не стане інтелігенції. Перш ніж руйнувати створіть нове.
Андрій
Ну це вже навіть не смішно - перше Квітня буде пізніше! Ваш коментар занадто короткий. Текст має бути не менш ніж 100 знаків.
Чигиринець
Землею торгувати- що людей продавати!! І те і те- живе!! Продамо Землю- не стане Украіни! Буде територія для іншого народу! Крапка!!!
Фермер
Перед тим як приймати закон про продаж землі потрібно запитати у людей. Народ в Україні джерело влади. Обов’язково потрібно провести РЕФЕРЕНДУМ ПРО РИНОК ЗЕМЛІ (Чи можна дозволяти продаж землі і на яких умовах?), а також про механізми оренди, поступової приватизації на окремих територіях, у якості експерименту. Не можна всю землю продавати, вона може опинитися у руках олігархів та іноземних компаній, які будуть на ній заробляти, а українцям нічого не дістанеться. Україна ще більше може збідніти. Землею жартувати не можна. Земля це ще й корисні копалини, які є у ній. Україна вже провела невдалу приватизацію, людей обманули. Народ бідний, а олігархи використовуючи своє монопольне становище знущаються з цілої країни. Олігархи дуже дорого продають нам газ, електроенергію та інші комунальні послуги. Якщо олігархи скуплять всю землю, то можуть зробити монополію на продукти харчування. Тоді вже не буде виходу. Має бути конкуренція між фермерськими господарствами. Конкуренція, а не монополія.
Агроном
Не дозволяйте приймати закон про продаж землі!!! Це не на часі. Люди бідні грошей не мають. Дрібні фермери землю не зможуть купити. Війна виснажила всі ресурси. Землю скуплять олігархи так, як вони провели приватизацію заводів і фабрик у 90-х. Тепер всі проблеми України через олігархів. Вони гроші вивозять за кордон і вкладають в іноземну економіку. Бюджет не хочуть наповнювати. Держава бідна на може фінансувати освіту, медицину та інші галузі. Як продасте землю олігархам, а потім іноземним компаніям, то повернеться панщина. Українці будуть працювати на панів на своїй проданій землі. Не робіть цього. Можна добре господарювати на орендованій землі. Землю держава має давати в оренду на 50-років ефективним господарствам, фермерам, підприємствам. Орендна плата має бути добре прорахована і має наповнювати бюджет держави, тоді держава буде добре жити. Зараз землю продасте задешево, а потім не буде що продавати і наповнювати казну. Ринок можна впроваджувати поступово на окремій території.
М
Для Агроном: це Ви правду пишете,особливо про панщину,але буде так:приїде один пан,збере людей в центрі села,люди послухають і ще їм хтось підскаже(голова сільської ради,може навіть вчитель),і всі зроблять як їм скажуть,не знаю як у вас -в нас тільки так справи вирішують.
Коментувати
Шевчук Віктор
МОГИЛА - АКАДЕМІЯ- готує могилу Украіні!! Виховують украіноненависників, підколодників , агентів впливу Заходу. Центр розпліднення соросят. Ганьба ! Випускники нахабні і підлі.
Випускники КМА
Дорогі випускники Києво-Могилянської академії!!! Києво-Могилянська академія була заснована на базі Київської братської школи. Київський митрополит Петро Могила побудував в ній систему освіти. У 1819 році в приміщеннях Києво-Могилянської академії була створена Київська духовна академія. Після перетворення в Київську духовну академію навчальний заклад зберіг свою міжнародну репутацію як центр православної релігійної освіти. Тому, дорогі випускники, маючи духовну основу, проводіть реформу освіти так, щоб громадяни були задоволені і підтримували Вас у цьому, а не заперечували. Потрібно прислухатися до думки простих людей. Чиніть іншим, те що собі бажаєте!!! Не відбирайте у людей роботу, а у студентів можливість навчатися. Не знищуйте університети. Не викидайте людей на вулицю. Чиніть добро!
QDWY
"Далі враховуватиметься показник входження закладу вищої освіта до міжнародних рейтингів" Я здобувач вищої освіти і для мене важлива якість надання освітніх послуг, а не дебільний рейтинг! Не зрозуміло, чому якраз цей показник відсутній? МОН, що ви там курите?
Іван
Я той самий "сильний викладач" - з лекціями українською та англійською, стажуваннями за кордоном, міжнародними грантами, численним Скопусом тощо. У мене питання до МОН і , зокрема, до пана Стадного: де моя американська або хоча б європейська зарплатня? Зарані вдячний за відповідь.
Вчитель
Для Іван: Як би вам відповісти в рифму)))Де в .... Чомусь є така впевненість що в найближчі роки ви її отримаєте, плюс -мінус 329 років
М
Для Іван:з МОН- вам ніхто не буде відповідати,вони про свої зарплати думають.Вони в міністерстві живуть один раз ,їм потрібно зараз і вже -нормально жити,а Вам написали-плюс-мінус 329,ск. Ви ще часу маєте.Це наше життя в Україні.
М
Для того,хто не згідний(-1),вилізьте вже з теплого крісла і вже робіть,щось для покращення в освіті,бо земля кругла і ніхто не знає,що завтра буде,сьогодні Ви на коні,а завтра під конем.І всі ми хочемо нормально жити.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!