Osvita.ua Вища освіта Реформа вищої освіти Студенти-медики відповіли на 30% завдань міжнародного тесту
Студенти-медики відповіли на 30% завдань міжнародного тесту

В Україні презентували групові результати міжнародного іспиту з основ медицини (IFOM)

Студенти-медики відповіли на 30% завдань міжнародного тесту

МОЗ України разом з Центром тестування при МОЗ України представили групові результати міжнародного іспиту з основ медицини (IFOM), який студенти-медики складали вперше як частину Єдиного державного кваліфікаційного іспиту.

У Міністерстві охорони здоров'я зазначають, що найкраще склали тест студенти Тернопільського національного медичного університету, Національного медичного університету ім. Богомольця та Львівського національного медичного університету ім. Галицького.

Укладання тесту та перевірку його результатів здійснювала авторитетніша у світі міжнародна атестаційна агенція - Національна рада медичних екзаменаторів (NMBE, США).

За оцінками NBME, середній відсоток правильних відповідей українських студентів 3 курсу склав 30,24%.

За словами заступника міністра охорони здоров’я Олександра Лінчевського, проведенням цього іспиту в Україні фактично розпочинається нова ера в медичній освіті.

«Одночасно це кінець епохи продажу дипломів лікаря. У цьому абсолютно чітко переконались і студенти, і викладачі, і керівники медичних ЗВО. Загальна оцінка складання іспиту невтішна: іспит студенти склали, але стара система медичної освіти його провалила. Це доводить безпрецедентний спротив і саботаж, якого не було за жодного іншого іспиту до цього. Ми захищатимемо порядних і чесних студентів, які прийшли і здали іспит попри дезінформацію та заклики до саботажу», - сказав Олександр Лінчевський.

Загалом IFOM склали 10 099 студентів, 2783 студента на іспит не з’явились.

У Міністерстві охорони здоров'я зазначають, що попередній аналіз результатів іспиту показує, що рейтинг кожного університету співвідноситься з явкою: університети з високою явкою зазвичай мають високий рейтинговий бал за успішністю. Це Запорізький, Львівський, Буковинський, Вінницький університети. Ті університети, які найбільше бойкотували, мають найнижчі бали.

«Незалежно від внутрішніх установок університетів чи ректорів, медична освіта буде розвиватися, а стандарти оцінки якості освіти відповідатимуть міжнародному рівню. Це є невід’ємна частина масштабної трансформації системи охорони здоров’я. Без цього професійного компоненту зміни у наданні медичної допомоги неможливі», - сказав Олександр Лінчевський.

Результати, надані Національною радою медичних екзаменаторів (NBME), аналізуватиме спеціальна комісія у співпраці з представниками NBME з метою оцінки результатів студентів. До уваги братиметься вплив низки серйозних порушень, зафіксованих під час проведення іспиту.

«Основні порушення, які зафіксували під час іспитів - це фотографування тестових завдань, їх розповсюдження в інтернеті та месенджерах, заклики до саботування іспиту і недоброчесна поведінка деяких проректорів. Не всі ректори медуніверситетів забезпечили належні умови проведення іспиту», - сказала заступниця директора з організації та проведення ліцензійних іспитів Центру тестування при МОЗ України Леся Войтенко.

У МОН також наголошують, що всі численні порушення правил проведення іспиту та доброчесності складання іспиту зафіксовані.

«Такі порушення матимуть наслідки, до забезпечення яких будуть долучені Національна поліція України, Служба безпеки України, Міністерство освіти та науки, а також Міністерство закордонних справ (оскільки переважна більшість порушників - студенти-іноземці)», - повідомляють у МОЗ.

Міністерство розраховує на ефективну роботу правоохоронних органів і всіх органів влади, залучених до розслідувань і оцінки порушень під час міжнародного іспиту з основ медицини.

«Зараз йдеться про захист честі медичного диплому в Україні, а також життя і здоров’я пацієнтів майбутніх лікарів. Нагадаємо, що більше 80% українців підтримують ідею строгих правил атестації майбутніх лікарів. Адже саме кваліфікація лікаря - ключовий фактор, що впливає в цілому на якість надання медичної допомоги», - резюмували у Міністерстві охорони здоров'я.

Освіта.ua
07.08.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Вважаю винуватців не студентів, а в більшій мірі викладачів. Вони самі не прогресують... а ще вигідно заробляють на студентах. Корупція задіяна в шолах,училищах,технікумах, ВУЗах...
Desc
На самом деле наши студенты написали этот экзамен не так уж и плохо. Сравнивать с показателями других стран не корректно, т.к. ни в одной стране мира IFOM по фундаментальным дисциплинам, для ВСЕХ студентов 3-го курса ВСЕХ медицинских школ страны, не проводился. Там, как правило, сдают этот экзамен несколько процентов выпускников, предварительно целенаправленно готовясь к нему уже после выпуска из вуза.
некто
Не со студентов надо начинать, а с преподавателей, которые не выполняют свою работу. Мало того, что знаний не дают, ещё из двух пар проводят одну. В общем в Медах студенты на самообучении, отсюда и 30 %. Предложение, потратить бюджетные деньги не на тесты, а на установку видеокамер в аудиториях.
Александр
Сначала нужно поменять программу а потом уже тесты писать !. Программа и наши знания не адаптированы под тесты .
Кластер Інова
Та ще раз пояснюю- не в тестах справа , це можна . Але спочатку слід змінити зміст , необхідну базу, платити добру з/п , викоренити корупцію, створити умови студенство, нові методики викладання і тоді ТЕСТИ! А так це похоже просто на розстріл !??
Родион
Чому тести тільки для медиків? Скільки студентів-технарів виконають дію: 2/3+4/7=? 6 клас.
микола кучевський
У кожного лікаря є свій цвинтар, але у наших він занадто великий. у США випускника наших університетів навіть медсестрою не візьмуть. Тому проведення тестування по міжнародним стандартах правильний крок. А хто не з’явився - до побачення.
Стас
Для микола кучевський: вибачте,Ви в Америці працювали? Звідки інформація? Всі медробітники,що отримали освіту не в США,а в снг,перевчаються за свої кошти,щоб там практикувати.
КСВ
Рівень підготовки медичних фахівців треба підвищувати, а не займатися маніпуляціями. Іспити необхідно проводити по викладеним дисциплінам, а не знущатися над студентами, викачувати з них кошти (перескладання коштовне і вимірюється в долларах США). Це абсурдний парадокс: викладають по затвердженим програмам, а іспити проводять по американським, які докоренно відрізняються між собою. В подальшому буде повний хаос, розвал та судові іски. А все через недбалу організацію можливо і корисної реформи. Хто у виграші? Можливо ті, хто збиратиме кошти (вартість участі в іспиті становить 150 доларів США у гривневому еквіваленті)
Коментувати
Надоело лебезить
Уря!! Нас оценили в сша ! Учили по украинских методиках, а тест сдавали по американских ! И теперь будем лить г... на наших преподавателей, забыв о Стражеску , Амосове.... Когда эта шизофрения» меншовартості « завершится!!! Сколько можна лизать зад этим америкосам!
галина костюк
Для Надоело лебезить: Справа не у америкосах. Справа у ваших знаннях далеких від світового стандарту. Не вчать як слід викладачі - вчіться самі ! Уваших руках здоровя українців. У нас добре як на 100 лікарів 5 хороших знайдеш.
Val
Есть хорошая медицинская поговорка: Если врач сразу не скажет, завтра секция покажет. А по теме, всецело опираться на результаты экзамена, который на постоянной основе проводят лишь в 3-х странах третьего мира, не очень разумно.
КСВ
Для галина костюк: Вчитися самім теж необхідно, тільки за Вашою логікою дипломи фахівців можна знахарям видавати. Навіщо затвердженні програми, обов’язки ввищих навчальних закладів, МОЗ проводити якісну підготовку спеціалістів.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!