Osvita.ua Вища освіта Вступна кампанія Розподіл держзамовлення себе виправдав, - МОН
Розподіл держзамовлення себе виправдав, - МОН

У цьому році вдалося забезпечити справедливий та прозорий розподіл бюджетних місць

Розподіл держзамовлення себе виправдав, - МОН

Попередні результати вступної кампанії 2016 року свідчать, що цьогорічна система розподілу держзамовлення, коли «місце йде за студентом», цілком виправдала себе – вдалося забезпечити справедливий та прозорий розподіл бюджетних місць. Про це сьогодні, 26 серпня 2016 року, під час брифінгу в Клубі Кабінету Міністрів України сказав директор департаменту вищої освіти МОН Олег Шаров.

Він зазначив, що в цьому році вдалося перевернути піраміду - перейти від ректорського лобіювання, коли керівники вишів домовлялися в міністерстві про кількість бюджетних місць, до cистеми, коли вступники з найвищими балами «приносять» бюджетні гроші в університети.

Головним при розподілі бюджетних місць був конкурсний бал вступника, а пріоритети заяв визначали черговість, за якою перевірялася можливість отримання рекомендацій на місця державного замовлення.

Встановити баланс між інтересом держави та реальною автономією ВНЗ, за словами Олега Шарова, було не менш важливим завданням. Це вдалося реалізувати завдяки проведенню двох конкурсів - загальнодержавного та внутрішньоуніверситетського.

«Держава розподіляє місця за спеціальностями та встановлює відповідні правила гри на розподіл державного замовлення, а вищі навчальні заклади  визначають конкурсні предмети та коефіцієнти у формулі розрахунку конкурсного бала», - пояснив директор департаменту вищої освіти МОН.

В умовах реальної конкуренції не всім вишам вдалось набрати бажану кількість бюджетників. Планується, що ця система повинна стати для них поштовхом до формування нової стратегії набору та професійної орієнтації вступників.

Також, в цьому році було надано рекомендації до зарахування на всі технічні спеціальності – це ще одна перемога нової системи розподілу держзамовлення. Якщо в 2015 році близько 3 тисяч бюджетних місць на технічні та природничі спеціальності не було розміщено, то цього року вони розподілені повністю.

«Гнучка система перерозподілу бюджетних місць дозволила передати незатребувані бюджетні місця на технічні та природничі спеціальності університетам, де були вступники з достатніми балами ЗНО та бажанням навчатися саме за цими спеціальностями», - зазначив Олег Шаров.

Забезпечити бюджетними місцями пільговиків також вдалося – для цього МОН використав місця, від яких відмовились інші абітурієнти.

«Ми маємо усвідомити ті зміни, які сталися в нашому суспільстві за останні 2 роки - понад 2 500 загиблих військовослужбовців, майже 250 000 учасників бойових дій, понад 1 300 000 внутрішньо переміщених осіб. Є відповідні закони, які надають певним категоріям громадян пільги на вступ до вищих навчальних закладів. Для того, щоб виконати ці закони, міністерство перерозподілило місця, від яких відмовились учасники конкурсного відбору, на користь учасників бойових дій, дітей військових, що загинули під час проведення АТО інших пільгових категорій», - зазначив Олег Шаров.

Вже на початку вересня Міністерство освіти і науки України винесе на публічне обговорення Правила прийому до ВНЗ в 2017 році. Це буде новий, викладений у більш доступній формі документ, усі - від ректорів до пересічних громадян - матимуть можливість ознайомитись з оновленими правилами прийому на сайті МОН.

Як повідомляє Міносвіти, станом на 25 серпня 2016 року зараховано на бюджет за всіма формами навчання 252 210 осіб; на контракт на всі форми навчання – 266 013 осіб. У т.ч. зараховано на навчання з Криму – 85 осіб на бюджет та 6 осіб на контракт. Зараховано на навчання з Донбасу – 252 (на бюджет); 16 осіб (контракт); 34 (заочна форма навчання, бюджет)

Освіта.ua
26.08.2016

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Gerrad Mark
Док Геррад Здрастуй, мене звати доктор Геррад з університетської Абуджийської лікарні, я спеціаліст з хірургії органів, і ми маємо справу з покупкою органу від людини, який хоче продати, якщо ви зацікавлені в продажі нирки або продажу Будь-яка частина органу вашого тіла Будь ласка, зв’яжіться з нами для отримання додаткової інформації. Зв’яжіться з нами по електронній пошті: abujateachinghosiptal@gmail.com Сподіваюсь почути від тебе. З повагою, Д-р Геррад
N
ВСТУП МАЄ БУТИ ВИКЛЮЧНО ЗА ЗНАННЯМИ, а пільги надаватися тільки адресно, тим хто їх потребує. НАВІЩО країні спеціалісти, які не стануть спеціалістами ???? Пільги при вступі нагадують дуже СССРські пільги. Десь у цивілізованому світі таке є ?? таке враження що правила для вступу розробляють люди з минулого. ПІЛЬГИ і КВОТИ -це злочин по відношенню до здібних і сумлінних дітей , а за ними майбутнє нашої країни.Чи хтось може шкодить навмисне ????
N
Коли місця переходять під час вступної сесії, то це дає можливість вузам для корупції. Інакше звідки заяви знайомих, що в минулому році заплатили хабар за навчання на бюджеті ???ПР то му що озвучили різні люди, значить випадок не поодинокий.
N
НЕ думаю що це було прозоро. Розподілити бюджетні місця можна І ТРЕБА за попереднім роком, і вже нічого не міняти в період вступної компанії. І з року в рік в одні і тіж вузи подають діти заяви з високими балами, в інші з низькими. ТОму по підсумках 2016 не важко розподілити для 2017. Рейтинг вузів рідко міняється серед абітурієнтів , за минулий рік виріс хіба що рейтинг ХНУРЕ, за рахунок нового ректора Є. Рубіна .
Мама випускника
Пані Ліліє, поясніть будь-ласка, як так склалося: випускник не проходить поріг з історії України, відповідно не складає дпа з даного предмету, але стає студентом державного вишу, хай і платної форми навчання. В чому суть Ваших реформ? Як почуваються інші діти, які здали зно на 170-180 балів, і сидять у вузах поруч з такими випускниками. Чому міністерство не контролює цього? Скільки ще часу вузи будуть "тупо" заробляти гроші?
Олег Грица
Для Андрей Козак: а яка автономія в правилах поступленнях? давайте тоді барщину повертати. не хочуть вузи (повірте - це не рейтингові, які колись МОНУ данину заплатили і отримали ці ж юридичні, міжнародні,фінансові і т.д.) - так нехай гуляють полем. яз у Приватний вищий навчальний заклад "Львівський університет бізнесу та права" (там тільки контракт, але великого значення не має, бо значить держава допомагає таким розводити людей) з 400 ліцензованих місцт набрали тільки 32 (рекомендованих не рахуйте) .
Андрей Козак
Для Олег Грица: ну мы типа по чуть-чуть копируем типа западную систему образования. На западе принято чтобы университеты были автономными, и в частности, сами выбирали каких студентов они хотят учить. У нас так прямо совсем по честному не получилось, и от этого остался куцый хвостик "университеты сами выбирают коэффициенты(в рамках жестких ограничений)". Если оторвать и этот хвостик - то выйдет совсем непохоже на то что мы типа западную систему копируем. По этому есть некоторый психологический барьер сделать так и честно признать, что мы строим свою самостийную образовательную систему, с государственным "Незалежным" оцинюванням, госзаказом и жесткой централизацией всех полномочий в руках МОН (который в общем-то не проявляет особой компетентности, как вы видимо понимаете, учитывая то как настойчиво вы коментируете отставку Совсун).
Олег Грица
Для Андрей Козак: у мене думка що є позитив, але його треба покращувати і йти вперед, а не тупцювати на місці, а то й робити кроки назад. я не педагог, я дивлюсь на це все як юрист. тому пишу із своєї "колокольні", можу чогось не бачити або зараз не розуміти. але коли я бачу, що зі сторони Закону це не правильно - вибачайте і дописи такі нехай не видаляють.
Коментувати
Олег Грица
сьогодні був на посвячені студентів. не про це зараз. але все таки почув - що вузи приймали на державне в протиріччя визначення системи. пояснюю: система визнала один вуз, не здав доки, але бали підійли під інший вуз (де відмовились абітурієнти) туди здали і поступили на державне. як совсун тут трубила - нізя. але виявляється для когось це ззя. як завди - не хочете справедливо жити.
Лисенок
Начинают "просачиваться" первые решения МОН: http://strana.ua/news/29004-studentam-pridetsya-dokazyvat-svoe-plachevnoe-materialnoe-polozhenie-chtoby-poluchit-stipendiyu.html?utm_source=Viber&utm_medium=Chat&utm_campaign=Private&#128532 Однако, ничего конкретного. Хотелось бы уже знать, что же они там решили. Настораживает, что никаких официальных заявлений от МОН.
Олег Грица
Для Лисенок: поржав. ну не хочу ображати "инженерных, природоведческих и образовательных специальностей, так как на них существенные проблемы с набором." а чому привілегія? видалив що дальше писав, просто ржу!!!
Коментувати
Капаліка
Враховуючи скільки місць "згоріло" через те, що від них відмовились абітурієнти я б не сказав, що система себе повністю виправдала. Є великі сумніви, що усі такі місця були розподілені для вступників пільгових категорій. Бажано було б оприлюднити відповідну статистику - "вивільнилось місць ХХ, зараховано YY учасників АТО і т.д." (але розумію що це зі сфери антинаукової фантастики). Система в цілому справедлива, але слід було б або обмежити максимальну кількість заяв (тут потрібен аналіз пріоритетів, за якими документи на вступ не подавались: умовно нижче 5-го - більшість абітурієнти ставили заяви і пріоритети навмання "щоб було") або провести "другу хвилю" загальноукраїнського конкурсу в межах тих самих пропозицій щодо максимальних обсягів держзамовлення (а ті місця, що залишились після другої хвилі розподіляти між пільговиками). Запровадити регіональні коефіцієнти теж не завадило б, тому що не повернуться у регіони більшість випускників зі столиці, а промисловість є не лише у...
Олег Грица
Для Капаліка: я згідний що система в ЦІЛОМУ справедлива,але потребує удосконалення. однак, оскільки видаляються дописи, які показують криворукість, то СПРАВЕДЛИВІСТЬ перекреслюється. у Вас є думка для зміни (правильна/неправильна - це вже для обговорення і для мужів,які бабки лопатами гребуть і їх власне треба заставити робити ПОЗИТИВ). але Вас окрім дописувачів, на жаль, ніхто не почує
N
НЕ ону заяву вислухала, що заплатили за вступ на бюджетне місце - ОСЬ І РЕЗУЛЬТАТ.
Коментувати
Лариса
Подавала заяви в 2 виші. По 2пріорітету проходила на бюджет по 1пріорітету бюджетних місць не було взагалі. Мене не зарахували на бюджет за 2 пріорітетом, оскільки система показувала, що по 1пріоритету я зараховано на бюджет!!!! Як це пояснити, показували бюджетні місця, а їх насправді не було?
Олег Грица
Для Лариса: якщо здала документи на контракт по 2 приоритету - це добре. у такому випадку через суд зможеш перевестись на бюджет і повернути кошти, які заплатила.
Коментувати
Олександр
Про який розподіл йде мова?Насправді рейтинг вузу -це працевлаштування випусників та середня заробітня плата після 5 років роботи.Якщо взавтра буде спеціальність "Президент країни" то по принципу МОН там потрібно найбільше державних місць,адже рейтинг високий.Приміром в Німеччині навчаються 3 роки на бакалавтра ,потім обов"язково на студента є місце роботи по спеціальності він там працює і пише на протязі 2 років дипломну роботу,після того(5 років) він отримує бакавлавра і має право вступити на магістратуру.У нас 5-6 років всі магістри і всі з голою "ж...пою",зато чиновники звітують гроші потрачені на бюджетні місця правильно і все себе виправдало.Позаконкурс замінили на квоти,на втрачені бюджені місця взяли ще позаконкурсом,так і появляються ректори з 170 тис.євро.А ви діти та вчителі -вчиться ,вчиться,вчиться.
Anna
Для Олександр: места на каждую специальность фиксированное количество мест, места переходят из одного вуза в другой в границах одной специальности.
Олександр
Ви пишите ,мабуть самі добре не зрозуміли що,просто кажуть писати от і пишете.1.Державницька позиція має бути наступною.Для будь --якої країни ,основним критерієм є машинобудування-це сотні тисяч робочих місць.У нас трактори на ринку-китайскі.От міністр економіки визначає стратегію 10-20 років -виробництво своїх тракторів.(а це мотори,станки,обробка металу,електротехніка тощо)Відповідно МОН визначає кількість студентів на ті чи інші спеціальності,де гарантує робочі місця та високу заробітну плату.Ви скажете китайський -дешевше.Фермер може купувати який хоче,а от міськводоканал,поїзди тощо-мають бути національними-це безпека країни.Німець може ходити в китайських трусах,але поїзди всі німецькі.А у нас ні стратедії,ні напрямку.Викрутка і то китайська,за то архітекторів 5000 в рік .В Діснейленді живемо
Коментувати
TruE
На мою думку вся ця інформація -лише для того ,щоб українці типу бачили,що Міністерство працює так ,як йому належить.А насправді це все повна нісенітниця!Оскільки з кожним роком вони не тільки зменшують держ.місця,а й роблять ЗНО складним для дітей рівень яких не досягає того аби здати його!А здають лише самі розумні і цим інші залишаються сидіти вдома(звичайно їм ніхто не винен)проте-це все лише казочки про те як "МИ ЧЕСНО"працюємо! Так що якщо вірити ним то в нас взагалі "високий" р-нь освіти та немає корупції, інфляції і т.д
шекспір весь мир театр
Для TruE: не все так погано, не плачте. Із сільської школи, із класу, в якому 13 учнів, 12 вступили до вузів, бо здали ЗНО, "подолали поріг". Хоча вчилися на 5 6 7 8. Так що провінційні виші контрактом зароблять грошей, а "бакалаври" будуть "рулить миром". Нічого не змінилось в данському королівстві...
Коментувати
Аллв
Мне одной кажется,что они там совсем мозгами поехали. Как можно назвать эту вступительную компанию "прозорою"? Мама одной из абитуриенток сказала, что им после уже подачи оригиналов в универ на бюджет, перезвонили с другого и тоже предложили бюджет; вторая мама рассказала, что у её дочки в перс. каб. высветило "зачислено на бюджет", они не повезли быстренько документы и им через несколько дней им перезвонили и сказали, что они зачислены на контракт,что это по решению комиссии универа. А нам вообще сказали,что мы "скалічили життя іншій дитині"-это за то,что мы отказались от контракта в этом универе. А теперь хотелось-бы узнать: сколько бюджетных мест было предоставлено на бакалаврат и от скольких дети отказались,то есть сколько обратно "вернулось" государству?
людина
Олег Шаров працює за принципом: сам себе не похвалиш-будеш як обпльований. Ситуація з пільговиками цьогоріч є досить непрозорою: наприклад, на бюджет із 26 місць залишили 8 й зарахували тих, у кого менші бали навіть не за першим пріоритетом(ніби пільговиків?), потім зарахована людина відмовилася від бюджетного місця, і що -знову зелене світло пільговикам з низькими балами? (див "Конкурс") Шкода,що освіта практично не привертає увагу журналістів та активістів, от і творять,що хочуть, що її цілком знищити, бо раб має бути голодним і темним, щоб голосувати за гречку.
Министра
Поясню в чем суть обмана с новым конкурсом. Никто не знает сколько мест выделено на ту или иную специальность. Все подают документы вслепую. Раньше абитуриент видел - есть 30 мест и мог оценить свои шансы. Сейчас нет.
Anna
Для Министра: только проблема была в том что оочень плохие вузы набирали оочень тупых абитуиентов а люди с баллами 170 вынужденны были идти на контракт потому что хотят получить не просто корочку а знания. Теперь масштабы этой проблемы значительно уменьшились и с каждым годом количество мест в хорших вузах будет увеличиваться а плохие вузы вынужденны будут закрыться потому что у них мест не будет вовсе.
Министра
Это действительно так. Но речь о конкурсе. Министерству надо четко перед началом компании объявить - ребята, вот на прикладную математику есть 2000 мест по всей стране, а на биологию - 300.
Олександр
Я хочу підтримати "Министра",абсолютно вірно на рівні країни система має бути ПРОЗОРОЮ,а як було у нас: 1. ЗНО-ганьба МОН,ніхто не знає яка кількість помилок на 1 бал,реально бали вкрадені ,особливо іноземна мова,а діти готовилися вчили той чи інший предмет.2.Таж сама ситуація місця-зараз відомий рейтинг вузів,скажіть відразу скільки в якому вузі державних місць,щоб діти знали на що і куди їм розраховувати.3.КПІ-це взагалі абсурд вступу.Реально робота МОН -не то що незадовільна,вона нижче плінтуса і хвалити роботу МОНу -це знущання над нами(НЕВЖЕ МИ СЛІПІ ІДІОТИ) .Ще тут можна згадати,як працювала вступна система і т.д
Коментувати
Учителька
Народ, що буде зі стипендіями??? Невже проковтнемо?! Чула, що фактично її прибирають.
Олег Грица
Для Учителька: http://osvita.ua/vnz/student_life/52055/ була стаття. 25.08 моє запитання залишилось без відповідді. на освіті - тищина. свідчит що "порішали" не на користь студентів.
Квита
Для Олег Грица: на бабу променяли. Теперь имеем
Олег Грица
Для Квита: не я мінусував, але не зрозумів - "на бабу променяли"
Коментувати
Випускниця
Скажіть, будь ласка, чому держава дає замовлення на певну кількість спеціалістів (а отже вони потрібні державі), а по закінченні ними ВНЗ не забезпечує роботою цих спеціалістів хоча б на певний термін? Після закінчення вишу вони вже не потрібні державі?
Олег Грица
Для Випускниця: до речі ПРАВИЛЬНЮЩЕ запитання. колись хоч якесь давали направлення. але також не має бути зобовязання. або хоча б свою місцевість звідки родом. а то - поїдеш в колгосп "рога і копита" без житла за 500 км. таке направлення нікому не потрібне.
Випускниця
А колгоспу "рога і копита" - потрібне!Та й спеціалісту, якого нікуди не беруть без досвіду роботи , теж.
Anna
Для Випускниця: думаю все когда-то задавали себе этот вопрос. Я лично думаю что нужно давать столько бюджетных мест сколько людей можете обеспечить работой. А то бред какой-то выходит. Колосальная безработица среди юристов, а вузы каждый год продолжают выпускать тысячи никому не нужных юристов, экономистов и тд.
Коментувати
Олег Грица
Для Владимир Белый: а чому не можна зробити так: на певну спеціальність в державі виділено N кількість місць. відібрати ту ж N кількість кращих і їх розподілити по приорітетах по вузам в межех +25% додаткових місць. якщо вуз заповнив свою квоту дитина іде по 2, 3 пріоритету. на мій погляд тоді дійсно найкращі вступлять на бюджет. а так получилось, що всі найкращі не поступили, бо у певні слабші вузи вони не подавали документи і в ті вузи пройщли діти з нижчими балами зно.
Андрей Козак
Для Олег Грица: потому что непонятно кто такие найкращие. Критериев много. Каждый ребенок сдал укрмову+3 разных ЗНО, плюс аттестат, плюс олимпиады и курсы. В результате по критериям одного ВУЗа найкращие одни, а по результатам другого - другие. А общие критерии пропихнуть нельзя потому что у нас курс на автономию ВУЗов. Так что свистопляска продолжится.
Олег Грица
Для Андрей Козак: так відомо ж які бали сертифікату зно, атестату. їх же подають в електроному виді. а те що різні коефіцієнти вузи застосовують, як і додаткові бали, так це може виправити МОНУ. але це треба робити як мінімум за рік до вступної компанії, а не під час її. не бачу тут нічого складного у визначені кращих.
ніка
Додаткові бали за курси треба відміняти.Якщо вузи такі круті, то нехай їхні слухачі показують результати на зно, а не дарувати їм по 10 балів, які при теперішній ситуації(маю на увазі коефіцієнти) важать дуже багато.
Коментувати
Владимир Белый
Мова про те, що ВПЕРШЕ запрацював механізм, за якого ті кращі, яких країна має на сьогодні, отримали змогу взяти собі кращу з бажаних позицій на основі принципу "відповідно показаному результату". І це більш ніж добре. Звісно, що таке є більш ніж поганим для тих, хто звик маніпулювати людьми у ручному тіньовому режимі як та сорока: "Тобі дам, бо ти ..., а тобі не дам, бо ти ..." Крім того, зверніть увагу на бюджеті - 252 210 осіб, а ЗНО з української цього року, ЯКБИ обов"язкове для всіх успішно здолали 230 710.
Андрей Козак
Для Владимир Белый: >Крім того, зверніть увагу на бюджеті - 252 210 осіб, а ЗНО з української цього року, ЯКБИ обов"язкове для всіх успішно здолали 230 710. понабирают экспертов по объявлениям. 252 тысячи - это вместе с магистрами, которые закончили бакалаврат и никакой укрмовы сдавать обязанны не были.
Anna
Для Владимир Белый: думаю в 252 210 также входят и люди которые поступили на магистратуру, а туда ЗНО по укр мове не нужно.
Владимир Белый
Плюс той апендикс з коледжів, який вступає оминаючи ЗНО. У якби проблемі, що йде якби від автономії ВНЗ та заковика, що коефіцієнти орієнтуються на селекцію профільно-кращих, а більшість слабких ВНЗ хотіла б, щоб вони не заважали їм підібрати хоча б якихось.
Коментувати
Мама абитуриентки
Итог вступит.компании, "широкого конкурса".Коротко. Полный провал МОН, МинФина и Ко. Допустили ситуацию: профессия учителя-самая невостребованная. Проходной бал 100+. И этим все сказано. Это-итог их работы.
оксана
Для Мама абитуриентки: не думаю, що ситуація з вступниками на педспецільності-це провал вступ. кампанії та діяльності МОН і Ко. Це відзеркалення відношення суспільства і держави до вчителів. Хто з розумних і амбітних добровільно і свідомо хоче запхати себе в довічні злидні і приниження?Ну а в кого 100+-так не ходити ж йому облудом. В педвуз-саме враз.ще 5 років буде зайнятий. Ну а далі, якщо порозумнішає-точно не піде в школу))
Anna
Для Мама абитуриентки: 1.пед и мед не входят в широкий конкурс 2. то что учителя зарабатывают меньше работников макдональдса и в пед никто с нормальными баллами идти не хочет не вина вступительной кампании, это вина тех кто выделяет деньги на зарплату учителей ( и это вроде даже не МОН, а те кто бюджет на год создает)
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!