У МОН планують завоювати довіру до профтехосвіти

Недостатня увага до професійної освіти – проблема з широкими наслідками для економіки країни

У МОН планують завоювати довіру до профтехосвіти

Недостатня увага до професійної освіти та робітничих професій – проблема, яка матиме широкі наслідки не тільки для розвитку конкретного регіону, а й для економіки усієї країни.

Про це під час презентації результатів вступної кампанії сказав заступник міністра освіти Ігор Гарбарук.

«Нам потрібно реальними справами завоювати довіру батьків та вчителів до системи профтехосвіти, показати їм ті позитивні зміни, які вже зараз відбуваються на місцях. Адже саме ці люди дуже часто мають ключовий вплив на молоду людину, яка має природний хист до такої роботи», – зазначив Гарбарук.

За його словами, у 2020 році понад 106 тисяч вступників обрали для навчання заклади професійно-технічної освіти. Переважна більшість з них зарахована за регіональним замовленням.

У 2020 році набір за регіональним замовленням збільшився на 6 %, і це є позитивним маркером. Але навіть ця кількість набору не відповідає реальній потребі ринку праці.

Також Гарбарук повідомив, що цього року вступна кампанія проходила за оновленими Правилами прийому. За результатами профорієнтаційних заходів найбільш популярними серед вступників традиційно стали професії сфери послуг – водій, кухар, електрогазозварник, кондитер та перукар.

«Хочу подякувати кожному, хто доклав зусиль до реалізації вступної кампанії у цих непростих умовах. Заклади показали високий рівень організованості і змогли самостійно налагодити процес прийому заяв, вступних випробувань в умовах карантину. Серед таких кейсів – збір заяв для вступу в електронній формі через гугл-опитування. Також ми маємо заклад, який створив 3D-тур для огляду матеріально-технічної бази, оскільки вони не могли проводити Дні відкритих дверей», – додав заступник міністра.

Як відомо, до 16 листопада триває громадське обговорення проєкту Стратегії розвитку профосвіти.

Освіта.ua
10.11.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
160 тис. набір на 750 училищ.Отже вийде,що середня чисельність учнів на одне ПТУ в Україні складає 141 учень.І це при проектній потужності кожного з них 300-500 учнів. Де ще можливе таке марнотратство бюджетних коштів, та поки одне бла-бла-бла, як пише нижче у своєму коменті читач.Є специфічні ПТУ, де така чисельність виправдана, але більшість просто дерибанить державні кошти.Особливо смішно виглядає запровадження так званих "навчальних центрів".Центр організовують, але при цьому продовжують набирати карликові групи з тих самих професій в інші ПТУ.То яка ж це оптимізація?Це банальне транжирення грошей, тут ми великі мастаки.Щоб ми ще так вміли заробляти кошти, як ми навчилися витрачати готове.
Галина
Для Tet-a-tet: Хочете трохи математики та логіки? проектна потужність розраховується на учнів всіх курсів, які навчаються одночасно! Якщо набір на І курс 141 учень, а навчаються всередньому 2 роки (після 9 класу - 3 роки, а після 11 - 1 рік), то 141 множимо на 2 і отримуємо 282 учнів. Не так вже й менше у порівнянні з 300 проектної потужності
Tet-a-tet
Для Галина.Порахуйте краще і побачите,що я маю рацію. Я ж брав дуже усереднені цифри щодо потужності ПТУ.
Коментувати
Вася Пупкін
Бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла - бла... Двадцять два роки я вже це слухаю!
Wensdey
Гарбарук, ви хоч один раз були в профтеучилищі? А круті коменти вже роздаєте. Державний діяч , однако.