Osvita.ua Новини Опитування на Освіта.ua Чи потрібне інтегроване навчання у початковій школі?
Чи потрібне інтегроване навчання у початковій школі?

Беріть участь в опитуванні Освіта.ua щодо введення інтегрованого навчання у початковій школі

Чи потрібне інтегроване навчання у початковій школі?

Наприкінці травня громадськості буде презентований новий державний стандарт початкової школи. Стандарт передбачатиме інтегроване навчання у початковій школі, новий підхід до написання підручників та організації освітнього середовища.

Освіта.ua
12.05.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
знищення початкової школи
інтегрція навколо тем таких як "Першоцвіти" - знищення початкової школи! Початкова школа - не дитячий садочок. Реформатори, схаменіться! Спочатку проекспериментуйте, і якщо таке навчання дасть результат, то запропонуйте як варіант. А, що ви робите? Ставите експерименти над майбутнім української нації!
Оксана Богдана
Скажіть, будь ласка, а як це на прикладі фіктивних результатів кількох дисертацій недалеких науковців (зараз багато таких, на жаль) можна проводити експеримент над усіма молодшими школярами? Чим вони завинили, щоб «дорослі тьоті» над нами так експериментували?
Анастасія Іщенко
На сьогоднішній день склалася певна система поглядів і підходів у визначенні поняття інтеграції в педагогічному процесі, яка розкриває різні аспекти його змісту. В цілому, в педагогіці під інтеграцією розуміється вища форма вираження єдності цілей, принципів і змісту організації процесу навчання і виховання, результатом функціонування яких є формування в учнів якісно нової цілісної системи знань і умінь. Всі знають, що це не найновіша ідея в освіті. Але, на жаль, підміняються поняття на догоду моді! Ми відповідаємо перед нашими дітьми, не будемо про це забувати.
Татьяна
Идет банальная подмена понятий. В нашей стране почему-то перепутали интеграцию, которая может быть и вертикальной и горизонтальной, которая интегрирует изучение одних и тех же элементов содежания с точки зрения разных предметов, с тематической интеграцией. Судя из статьи, презентующей грядущие измениения в начальной школе, то речь идет об обучении темами. А это значит, что будет общая тема учебного дня, уроков не будет! Все содержание обучения будет компоноваться около какой-то темы, например "Первоцветы"... Можно ли в таком случае говорить о содании системной картины мира? Как научить детей базовым навыкам в таких условиях? Не является ли такая интеграция искусственной, неоправданной? На мой взгляд - НЕТ!
Олена
Без сумніву є над чим працювати. Думаю, що інтегроване навчання у початковій школі- це добре. Нарешті наших дітей не будуть розривати на складові (окремі самі собою і логічно не пов’язані). Діти виснажуються від великої кількості напрямків, бо їм хочеться спробувати усе, але психофізіологічні особливості дітей початкової школи не спрацьовують у плюс у більшості дітей ( окремі діти-да! Вони обдаровані, або дуже здібні). Предметне навчання має бути у основній школі, де дитина розвиває та поглиблює свої інтереси, готується до професійного вибору.
Ольга Гоян
А я - "за" інтегроване навчання! Сама виношую цю ідею вже не перший рік! Навчальний матеріал повинен подаватись інтегровано,тоді у дитини буде цілісне сприйняття навколишнього світу
Майбутній вчитель першачків
У Харкові вже дуже "настоятельно" пропонують школам з вересня 2017 прийняти участь в пілотному проекті "Інтегроване навчання в початковій школі". А саме: -самостійно розробити планування на 1 клас -роздрукувати конспекти уроків і матеріал для учнів на кожен урок -нових підручників - не буде, не втигають друкувати -всі копіювальні роботи для всіх дітей класу на кожен урок пропонують роздруковувати за власний кошт. -4 уроки на день помножити на 30 дітей = 120 сторінок на кожен день помножити на 65 копійок = 78 гривень на день. - на місяць - 78 гривень помножимо на 22 дні = 1716 гривень Працюйте, так сказать. Як в Фінляндії. Ви ж - ентузіасти-альтруїсти. Бо нормальна людина не зможе зрозуміти, як можна щось "внедрять", не забезпечуючи матеріальну базу. "Як у Фінляндіїї"
Марина Іваненко
Це що, на кшталт, "мы старый мир разрушим до основанья, а потом..."?! Та скільки ж можна?!!! Так уже з країною загалом зробили, а тепер до початкової освіти дібралися, до того, що хоч трішки було стабільним? То "стабільність спокою" не дає? Якщо вам так хочеться експериментів, то заведіть собі песика (якщо він витримає!)!!! Для чого ж знущатися над дітьми, їхніми батьками, вчителями? Заберіть зайві курси, розвантажте дітей, але не знущайтеся!!!!
Олекса Позняк
ЗНО тоже будет интегрированным???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Валентина Миколаївна
Я завжди ЗА все нове, яке пройшло апробацію та ефективно працює у цивілізованому світі. А таких вчителів, які звикли скиглити про зарплату, підручник, поганого президента, директора, поліцію, суд, двірника, сусідського собаку і гудзика, що відірвався давно пора гнати зі школи. Всі хочуть кращого життя, реформ, але щоб лише їх не зачіпали. Мене турбує ностальгія вчителів за тим, "а от як було раніше" . Не буде! І не має бути! Категорій і звань не будуть давати лише за те, що "я вже стільки роблю", а запитай у них про Word, то "у мене такого нема, я такого не знаю". Нам треба мінятися, не без допомоги фахівців, звичайно, поступово і впевнено. Дайте вчителю більше свободи для творчості, А ЗНО-сила! Мої діти вчаться там, де хотіли. Я за ЗНО у 9 класі, коледжі, магістратурі. Слава Україні!
Олекса Позняк
Для Валентина Миколаївна: Ну якщо для вас Ворд це показник професіоналізму то ви справжня агент змін
Валентина Миколаївна
А де ви, пане Олекса, в моєму дописі прочитали про професіоналізм? Життя не стоїть на місці, а багато вчителів не можуть відірватися від стільчика і книжки в руках. І, я - не агент, я оптиміст. Я вірю і знаю, що все буде добре.
Коментувати
Євген Лодатко
Перш, ніж вести мову про інтегроване навчання, слід визначитися, на якому рівні може відбуватися інтеграція: на рівні цілеорієнтирів, на рівні провідних ідей (концепцій), на рівні змісту, на рівні видів діяльності тощо. На сьогодні "гарячим головам" від освіти не дає спокою досвід 20-х років, коли Луначарський та Крупська скасували предметну систему і всі предмети "інтегрували" в пролеткультовський коктейль під назвою "що бачу навколо, про те й співаю". Це типова матеріалістична позиція, яка не передбачає інтелектуального розвитку дитини, опанування нею логічних інструментів, аналітичних процедур, основ критичного мислення.
Олекса Позняк
Для Євген Лодатко: аплодуємо!
Анастасія Іщенко
Цілком погоджуюсь!
Коментувати
Ірина Краєвська
Інтегроване навчання це добре. Але це не на часі, бо є дуже багато "але". У нас нема відповідного матеріального забезпечення шкіл. У нас нема відповідно підготовлених педагогів. Зробити треба, як у Сінгапурі: спочатку набрали студентів, навчили їх працювати по нових методиках (5 років), дали можливість практикуючим вчителям ознайомитись з цими методами, поступово вводити їх у свою практику, а тільки потім пішло впровадження нового. Хоча, наскільки обізнана, країни з найкращими рейтингами освіти не мають повної інтеграції у навчанні. Вчитель сам повинен спланувати, які уроки можна інтегрувати, а які потрібно провести окремо. Головне на кінець року засвоїти програмовий матеріал.
Олена
Для Ірина Краєвська: Дійсно, країни, які посідають високі місця у рейтингах, не впроваджують повну інтеграціію, й до того ж, тематичну! Міністерка у своїх виступах говорила про доцільну інтеграцію. Я за! Я за доцільну, змістову, а не тематичну, інтеграцію! Інтеграцію, яка дає можливість вчителю систематизувати знання учнів, а не штучно поєднувати зміст навколо якоїсь, за вуха притягненої теми. Але у публікації мова йде про обо’вязкове інтегроване навчання в початковій школі за темами. Намагалась розібратися у проблемі інтеграції, але навчання за темами, накшталдт, "першоцвіти", не знайшла. Згодна з тим, що вчитель сам має вибирати, коли і як інтегрувати, а не працювати лише за такою формою! У стандарті не треба ставити вимогу лише інтегрованого навчання в початковій школі.
Коментувати
наболіло
Інтеграція фізики та астрономії в 7-8 класах - ми це вже мали. Результат !!! - не відомий. Спец. підручники випустили !!! Пропрацювали з ними 2 навчальні роки. І що..... Знову інтеграція. Наступний навчальний рік в 9 кл. ТАКА інтеграція тем курсу фізики, що в найгіршому кошмарі не присниться.
Олекса Позняк
Для наболіло: 9 клас фізика - хорор
Коментувати
Олена
Чому, взагалі, міняють стандарти? Чи чинний стандарт поганий? В ньому вже визначено мету як формування ключових та предметних компетентностей. Результати освіти по кожній освітній галузі чітко визначено! Але ж він, не затискає вчителя в певні рамки... Вчителі, які зараз проводять інтегровані уроки, вільні у виборі форм і методів навчання ( вони ж це роблять)! А тепер такої свободи нас позбавляють й змушують навчати за темами. Дуже сумнівно, що новий стандарт буде кращим за попередній. Дуже сумнівні результати навчання за темами, адже пілотні школи за один рік нічого не продемонструють, бо першачків не оцінюють. І ми мусимо покинути все, що було нами освоєно, що набуло особистісного переконання, в чому ми впевнені, ми мусимо все це кинути і перебудовуватись на рельси інтеграції! Тому, що хтось там у Львові, начеб-то проводить інтегровані дні... А ми мусимо проводити інтегровані дні, тижні, роки... Я проти обмеження свободи в вчителя у новому стандарті. Це суперечить Концепції Нової української школи!...
відповідь проста
Для Олена: Треба робити вигляд що працюють. Пройде декілька років і скажуть, що це погано. Тоді знову повернуться до старого. Тільки ніяк не можуть там на верхах зрозуміти. Людям не цього треба! І подібними лозунгами ніхто свій авторитет не підніме. Інколи вважаю, що йхня фантазія давно перейшла границю допустимості. А дії швише нагадують
Коментувати
Валентина
Наша наука не має досліджень про інтеграцію взагалі, і в початковій школі зокрема. "Горішок" - зразок інтеграції - не був сприйнятий педагогами. Не знайома з позитивним досвідом міжпредметної інтеграції. Не вірю в інтеграцію.
учитель
Для Валентина:А где результаті єксперимента? На каких школах біл он проведен? Чем интеграция лучше существующей системі?
Коментувати
Марiя
Доводи противників тематичної інтеграції переконливі. Прихильники - лише декларують, що так буде щастя. В мене питання: Коли буде презентований новий стандарт для громадського обговорення? Чи це буде сайт МОН чи ЕДера? Де ми можемо офіційно висловити свою позицію, щоб МОН почуло й іншу думку! Чому відсутні дискусії у педагогічних колах? Чи може є бажання тишком-нишком затвердити новой стандарт? Може наша думка не цікавить МОН! А як же декларації Концепції нової української школи? Яким чином ми можемо брати участь у розбудові нової української школи? Мон нам відводить лише роль виконавців чиїхось бердових ідей?
Марія
Пані Ліля Гриневич постійно наголошує на використанні ефективних методик навчання! А у проекті Стандарту, який вже є у інститутах післядипломної освіти, формою навчання визнано ні урок, а день; йдеться про інтеграцію! З виступів міністра розуміємо, що мова йде про інтегроване навчання темами. Але, хто довів ефективність навчання темами? В нашій країні є наукові обґрунтування цього підходу? Є експериментальні дослідження? Чому Державний документ декларує неперевірені підходи? Спочатку зробіть апробацію з 1 по 4 клас, а не один рік в 1 класі,коли діти не оцінюються. Доведіть експериментально ефективність тематичної інтеграції, і лише потім запропонуйте вчителям як варіант для впровадження! А у нас, все навпаки! Спочатку декларуємо у стандарті, а потім будемо перевіряти. А відповідати хто буде? Вчителі? Саме до нас прийдуть батьки з претензіями, що діти нічого не вмітимуть!
Анна
У меня подрастает внучка. Ей всего 2 года, но она радует нас своими познаниями, она быстро учиться... И в свои 2 года она много чего умеет, любознательная! То, что предлагает нам министр образования - тема "первоцветы", интеграция обчения по темам- это путь к деградации. Пожалуйста, дайте возможность родителям самим выбирать фопму обучения! Не спорю, кому то нравиться обучение по таким темам, без напряжения, а созерцая окружаюшмй мир... Так пысть доя них будет такая возможность! А для других - оставьте возможность предметного обучения! Уверенна, что учения без напряжения не бывает! Дети должны трудиться! Я против того, чтобы всех втискивали в одни и те же рамки! Мы же живем в демократическом обществе! Идем в Европу, к европейским ценностям, где свобода прежде всего! Интеграция, а именно ее массовое внедрение ограничивает свободу выбора! И это возмутительно!!!!
)))))))))))
Для Анна: в микрорайоне ОДНА школа. И как в этом случае обеспечить выбор обучения? Единственный вариант -- массовая школа - одно, и, при том, ДЛЯ ВСЕХ; ЧАСТНАЯ - на выбор...
Олена
Спасибо, что разъяснили намерения МОН. Хорошее образование будет платным!
Віталій Карпа
Олено, та так завжди і було
Коментувати
Кафедра ПТМПО
На даний час, на нашу думку, впроваджувати інтегроване навчання у початковій школі недоречно. Адже на сьогодні відсутні інтегровані навчальні програми, відповідні підручники та підготовка майбутніх учителів початкової школи....
Володимир
Для Кафедра ПТМПО: Доброго дня колеги. В даному плані я Вас повністю підтримую.
Коментувати
Olena
Вважаю, що це потрібно вводити, але якісно, з належним фінансуванням. Для початку, очевидно, в якості експерименту в пілотних школах чи районах. Нема навчально-методичноно забезпечення, не готові вчителі....

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!