Osvita.ua Новини Автори Концепції розвитку освіти чекають чітких пропозицій
Автори Концепції розвитку освіти чекають чітких пропозицій

Представників громадськості просять формулювати пропозиції за принципом "як і що потрібно зробити"

Автори Концепції розвитку освіти чекають чітких пропозицій

Автори проекту Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років, що була оприлюднена минулого тижня та викликала бурхливе обговорення у суспільстві, просять учасників громадського обговорення висловлювати максимально конкретні пропозиції.

Відповідна заява була оприлюднена у четвер 30 жовтня на сайті Міністерства освіти і науки з посиланням на авторів проекту концепції.

У повідомлені МОН зазначається, що проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років був підготовлений експертною групою при Міністерстві освіти і науки, створеною у липні 2014 року.

"Зазначимо, що досвід попередніх обговорень таких проектів свідчить, що їх зазвичай сприймають як директивний документ", - йдеться у повідомленні, оприлюдненому на сайті МОН.

Автори документу зазначають, що проект запропонованої концепції розвитку освіти є відкритим документом, що призначений для вільної дискусії за участю всіх зацікавлених осіб та інституцій.

"Це не директива, а запрошення до обговорення", - йдеться у повідомленні.

"Автори звертаються до учасників обговорення з пропозицією дотримуватися двох основних правил: по-перше, висловлювати максимально конкретні пропозиції, утримуючись від загальників; по-друге, формулювати пропозиції за принципом "як і що треба зробити", а не за принципом "як не треба робити", - наголошується у зверненні до громадськості.

Також повідомляється, що після громадського обговорення й доопрацювання проекту експертною групою Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років має стати основою для Дорожньої карти освітньої реформи.

Дорожня карта становитиме детальний план реалізації основних положень Концепції – з чітко визначеними індикаторами, описом очікуваних результатів, аналізом ризиків, підрахунками часових і фінансових витрат.

Як відомо, минулого тижня Міністерством освіти і науки було презентовано текст проекту Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років. Концепція охоплює п’ять основних напрямів розвитку освітньої галузі, реформування яких планується здійснювати впродовж наступних років.

Проект концепції підготовлено Стратегічною дорадчою групою "Освіта" для надання консультативної та експертної підтримки Міністерству освіти і науки у розробці Дорожньої карти освітньої реформи.

Пропозиції, зауваження та відгуки у Міністерстві пропонують надсилати на електронну адресу: y_zagoruiko@mon.gov.ua.

Освіта.ua
30.10.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Натэл
"Авторам концепции развития образования очень советую посмотреть фильм "Игры богов", от начала до конца, вдумчиво посмотреть. Найти рациональные зерна, если еще не совсем исчезло желание думать, а не сдирать чужое и прививать к своему родовому дереву. Если вас действительно волнует будущее Украины, на деле, а не на словах.
вчитель
Як би то на роботу до МОН брали з 5-7 річним стажем вчительської праці, а не по блату з вузівської лави, то можливо і не було би такого маразму в освіті.
Натэл
Для вчитель: а лучше - после 20 лет стажа.
Коментувати
Вчитель
Шановні, досить видумовувати, експериментувати на учнях і вчителях. На жаль, за 23 роки наша освіта деградує, а не розвивається. Наведу приклад, не фахівці пишуть програми, підручники. Хто дав право учневі видавати підручник з помилками? За діючі програми, безграмотні підручники початкової школи, які не відповідають віковим можливостям та знущання над учнями 6-7-и років мають понести конкретні особи відповідальність. Чому про це мовчимо? Яке ЗНО Ви хочете проводити у початковій школі? Чому звітуєте цифрами, а дітей не бачите? Прошу Вас, дайте публічну оцінку програмам і підручникам початкової школи, розвантажте їх. Визнайте, що без творчого вчителя і здорової дитини немає результату. Починати требе з простого: престиж професії учителя, створення умов навчання для учнів та праці для педагога, достойна оплата праці, програми, підручники, які відповідають віковим можливостям учнів тощо.
Валентин
Друзі! Треба покласти відповідальність за навчальні досягнення на батьків і учня-і все стане на місце! Досить тероризувати вчителя! У нашого брата є безвідповідальні, але їх не так і багато. На усвідомлення цього стану піде 2-3 роки і рівень знань підвищиться!
Олекса Позняк
Для Валентин: Батьки це виборці їх жодна влада не чіпатиме. А вчитель буде винуватим доти допоки не організує спротив мас
6403
Для Олекса Позняк: допоки сам не стане на спротив. Реальний спротив, а не "розуміння ситуації та власної ролі"
Натэл
Полностью поддерживаю
Коментувати
давня вчителька
Можна зіініціювати найкращу реформу...А хто її буде втілювати? Відкрийте систему "Конкурс" і подивіться з якими балами пройшли в педвузи першокурсники! І ви хочете, щоб вони потім якісно навчили дітей ?(Якщо, правда, появляться в школі,бо розумніші і здібніші випускники будуть реалізовувати себе в галузях, де більше платять). На гнилому фундаменті будинок не стоятиме! Платіть рази в чотири більше, то,можливо, щось зміните. Якщо людина цінуватиме місце роботи, то й особливих реформ не потрібно буде, і в освіту підуть кращі з кращих, а не ті, хто вже ніде не може приткнутись!
Наталія
А що буде з позашкільною освітою? Про цю галузь освіти знайшла одне речення. А це тисячі закладів профільного і комплексного типу. Чи наші діти не будуть відвідувати гуртки?...
Otto
1) "1.3.3 1.3.3 Передбачити в університетах «нульовий» курс для осіб, які потребують підвищення якості середньої освіти для отримання доступу до вищої." - Повертаємось до старої совкової системи ? Якщо люди потребують підвищення якості освіти, то може їм не місце у ВУЗах ? 2) "4.1.5.2. Персонал, який працює з дітьми віком від трьох до п’яти років: Вихователі — мають щонайменше ступінь магістра....". Гм, бакалавр не проходить, бо потрібні надзвичайні знання навіть в дитячий салочок ;) Тим самим стимулюємо народ йти на магістра. Значить бакалавр реально нікому не потрібен. І так повсюди...Тоді навіщо коледжі і тп ?
возможно
Для Otto: а Ви не побачили, що коледжі просто зникають, завдяки заявленому підходу. Тобто фельдшерів не стане, медсестер - не стане, вчителів-початківців - не стане Хоча так, я вважаю, що із маленькими дітьми повинні працювати найфаховіші люди, та в педагогічних ВНЗ майстерності не навчають, на відміну від педколеджів
Otto
Для возможно: Все це зникало не в останній рік. Так тривало всі 20 років, тому не звалюйте на заявлені підходи в нинішній час. Частково так сталось завдяки тому, що появились приватні, ніким неконтрольовані, ВУЗи і непереборному бажанні щирих українців купити дітям освіту любою ціною. В нашій місцевості філіали ВУЗів повідкривались на базі ПТУ та дитячих садочків. Смішно і сумно. Юристів і ІТ-ників випускають :)))) Коли спробували цього року припинити цей бардак, то директори оцих "контор" зразу підключили правий сектор. Прибігли в масках захищати. От тільки питання кого.... Отак, завдяки всіляким ділкам і зникають фельдшери та медсестри. На рахунок маленьких діток в садочках вам видніше, може ви і праві. Але скидається, що гонорові батьки подумають - о, ти диви, навіть в садочок хочуть магістра, значить підеш синочку-донечко також на магістра.
возможно
Для Otto: я погоджуюсь із Вашим баченням. Ні, коледжі ще не зникли. Вони зникнуть, якщо буде так, як пропонується. Щодо гонорових батьків не скажу. Бо як батьки, ми взагалі мовчимо, хоч нам, як гоноровим, хотілося б того, на що йшлося. А щодо діточок гонорових - так і буде, як Ви кажете. А ще якщо гроші (зарплата) щалежатимуть від "бакалавр", чи "магістр"
Коментувати
Леонідович
"... на 2020 рік встановити середній розмір річної заробітної плати вчителів на рівні, не меншому, ніж річний ВВП на душу населення." Цікавий підхід: умови праці змінити з 2015 року, а платити за це розпочати у 2020 році... Навпаки, якщо вчителю буде вистачати його зарплати, то він зможе віддаватись роботі на 100%, тоді можливо і реформи зробити, тоді і відношення учнів до навчання зміниться!!!
лана
Для Леонідович: 5
Коментувати
Віка Нова
Дуже багато слів сказано. Можливо, не треба так глибоко копати. Пошукати відповіді на поверхні. Де взяти молоді кваліфіковані кадри? Звичайно у педагогічних ВНЗ. Шановні освітянські мужі! Професія учителя вже давно не є престижною. Не будемо говорити, хто її такою зробив... Учитель, який раніше вважався представником інтелігенції, перетворився на двірника, писаря, наглядача і т.д. Та ще й за мізерну платню. Чи багато бажаючих знайдеться ступити на цей шлях з молоді? 1)Найголовніша реформа, яка зараз потрібна освіті - збільшення фінансування усіх ланок шкільного життя. А саме - позбавлення школи залежності від батьківської плати (добровільних внесків). 2) Зменшення наповнюваності класів ( до 15-20 учнів). Як наслідок - збільшення навантаження учителів. 3) Позбавлення учителів непотрібного документообігу. 4) Зменшення кількості учнівських конкурсів, спущених згори (залишити олімпіади, турніри, МАН. Все інше - на канікули мінімум на 2-3-роки. Виховні заходи - тільки на рівні школи)
мария стадник
Для Віка Нова: підтримую на всі 100 %. Дайте учням вчитися і розвиватися, а вчителям працювати. А ще - перегляньте програми і їх співвідношення з віком учнів. Але беріть не одну окрему програму, а комплект програм з усіх предметів для одного віку учнів ( класу ). Спробуйте, доросліі, справитися з усіма предметами і програмами, які ви запропонували учням. ЦІКАВО, ЧИ ВПОРАЄТЕСЯ?
Бєлий Володимир
Шановна Віка, саме для цього надважливого підходу до формуванні програм і сплановано у Концепції КУРИКУЛУМ. Це більш глобально цінна річ, ніж просто комплексний і відповідний до віку підхід до програм, бо передбачає рівнозначні від всіх вчителів якісно-матеріальні засоби забезпечення цього програмного комплексу. Втім, не я мав би давати пояснення, якщо виходити з моєї посади. Просто мені, як тому, кому випало попрацювати у закордонній демократичній освітній системі БОЛЯЧЕ за країну, за нас, вчителів. Наша біда у тім, що посадовці МОН та на місцях, автори Концепції вважають вище власної гідності спуститися до рівня вчителя і зайнятись поясненням переваг нового. Без їхнього внутрішнього бажання робити пронародну справу разом з народом нічого не вийде. Тому потрібно зробити все, щоб у суспільстві запанували такі порядки, котрі ЗМУШУВАЛИ б посадовців бажати робити ПРОНАРОДНУ справу, а не просто вкинути у простір черговий фейковий продукт, щоб потім заявити, що народ "не такий" як ...
сможем ли
Для Бєлий Володимир: КУРИКУЛУМ - а по-русски можно? Или по-украински
Коментувати
Вчитель
http://onlinepetition.in.ua/viewsigns.php?pUrl=не-залишайте-сергія-мироновича-квіта-міністром-освіти-і-науки-
Бєлий Володимир
Генрі Форд: "Тільки два стимули примушують працювати людей: бажання заробітної плати і страх її втратити" - зі знівелюванням школи як такої надто багато людей втрачають заробітну плату. У нашій пострадянській системі ДУЖЕ-ДУЖЕ багато, бо школі штучно нав"язано багато непотрібних "супутників". Відтак положення Концепції 5.5.9. "Збільшити питому вагу витрат на загальну середню освіту до середньоєвропейських показників (не менше 65 % від загальних витрат на освіту)" є очевидно на користь педагогів-практиків. Значить і батькам, бо вчитель не буде відволікатись від основного - БУТИ з дітьми.
Олекса Позняк
Для Бєлий Володимир: У мене 40 років педстажу так я це чую 40 років
Коментувати
Бєлий Володимир
Привід для цього? А питання від губернатора області: "Як це так? Онука моєї прибиральці зараховано до гімназії, а мій не може бути прийнятий?!!!! Яке ще ЗНО?" Пресинг думок на полі дискусії, що є продовженням питань КОНСТРУКТИВНОГО характеру має дати вагомий позитивний результат, наприклад, для "стимулювання ВНЗ працювати не в напрямку кількості студентів і перетворенню на соціальний заклад по перебуванню молоді до 23-25 років, а якості" тим, що поверне справи у русло СКОРОЧЕННЯ кількості ВНЗ і ті, хто хотів би заперечити цьому волітимуть краще "не висовуватись". Для цього треба, щоб спільнота побачила, що освітні формально-владні лідери країни дійсно ЖИВУТЬ і ДИХАЮТЬ цією Концепцією. Звісно, що так не станеться ЯКЩО формальні лідери МОН та університетської спільноти так і продовжуватимуть ухилятися від відкритих форм дискусії на одній з нами ПЛОЩАДЦІ, тобто будуть продовжувати або відмовчуватися, або лише триматися монологу. Чим, звісно покажуть, на ЯКОМУ боці вони насправді.
Бєлий Володимир
якщо на Концепцію дивитись не стільки з точки зору її якості як документа, а з точки зору - ЩО може отримати країна, якщо влада дійсно виділить кошти та владну увагу для БЕЗУМОВНОЇ реалізації спроектованого, то КРАЩОГО подарунку долі важко й чекати. Питання у популяризації задумів так, щоб практично усім ПОРЯДНИМ людям стали зрозумілі переваги, для звиклих жити тіньовими "договорняками" стало невигідно взагалі висовуватись зі своїми "далекоглядними" застереженнями і з"явилась мотивація до реалізації масового виміру. Складно? А у інших народів хіба було інакше? Нічого суспільно ДОБРОГО просто так з неба не падає. Звісно, якщо у поточну освітню діяльність школярів новоякісними позиціями її організації не буде закладений МЕХАНІЗМ більшої їх МОТИВАЦІЇ до навчання, то з усього цього вийде черговий ПШИК. Як отримати, до прикладу, один з компонентів "пшику"? Знівелювати прагматичну роль ЗНО опісля кожного ступеня у порядку зарахування школярів до закладів наступного ступеня. Привід...
yo
Вот электронный адрес чиновника дан,который журналист за образованием,начальник управления,ничего в образовании не понимает,больше того,на работе редко бывает,в основном на педикюре и маникюре,еще в магазинах,покупки всякие делает,то брату,то дочке.......вот такая и будет реформа.....вот такие реформаторы.....а государство зарплату платит,надбавки,за что?
Лурдес
Спочтатку скажіть, теж конкретно, яку реформу ви задумали: на кшталт медичної чи справді хочете якісних змін? Тільки чесно? А тоді вже можна й конкретні пропозиції давати.
Mihail
http://antikor.com.ua/articles/17855-kvit_i_sovsun_rozvalili_ministerstvo_osviti_i_nauki_ukrajini
Петро
Одне тільки речення у проекті: "Розробити і запровадити протягом 2015–2017 років національний сurriculum для 12-річної школи". Цього досить, щоби висловити думку про всю компанію, яка підписалася під цим "опусом"... В наступній версії виправилися: "Розробити і запровадити впродовж 2015 – 2017 років національний курікулум для 12-річної школи". Товариство явно не розуміє, про що веде мову (не спромоглися перекласти?). Пост-модернізм у педагогічній науці - явище не нове, але не можна переступати межу здорового глузду. Якщо треба внести зміни у навчальні плани і навчальні програми з метою забезпечення самостійного навчання впродовж усього життя, то так і треба писати. Власне, зміст таких змін дуже глибокий. Якщо автори вважають, що зробили відкриття нового терміну,то мушу їх розчарувати: 1904 - Board of Education curriculum regulations for state secondary schools - English, mathematics, science, history, geography, foreign language, drawing, physical exercise, manual work/housewifery.
попурі
невже не переконались? це команда надутих піарщиків, не здатних робити щось системно і комплексно. Вже 2 місяці "інноваційного" закону, а посади поєднують, вічних ректорів не переобирають, чіткості не внесли у ВАК чи ступені наукові. а гроші як возили вчні секретарі з атестаційними справами, і враз перестали?
Леонідович
Ви спочатку самі прочитайте що написали, а тоді обговорюйте. 2 абзац: "Відсоток охоплення дітей цієї формою освіти знижувався протягом УСІХ років незалежності і лише у 2012-му досяг рівня 1991 року (57 %)". )))??? Це не можливо, щоб відсоток постійно знижувався і в результаті досяг тогож рівня.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!