Д. Ламза: учитель має пояснити 3-му класу, що таке глінтвейн?

У шкільних підручниках є завдання, де в дитини запитують багато цікавого

Д. Ламза: учитель має пояснити 3-му класу, що таке глінтвейн?

Автор: Дмитро Ламза, директор школи.

А що далі...? 

Телефонують до мене батьки учнів 3-го класу (не моя школа) із простим запитанням: як пояснити дитині, що таке глінтвейн?

У мене німа пауза...

«Скажу відверто, я і сам не знаю, що це таке», – була моя відповідь. «А чому таке запитання?» – запитав впевнено я. «У підручниках, які роздали в школі, є завдання, де у дитини запитують багато цікавого», – відповіли мені.

Я попросив фото сторінки, і, якщо чесно, стало дуже соромно за таке завдання.

А тепер запитання: як учитель має пояснити дитині, що таке глінтвейн і чого діти його хотіли пити? І хто вирішив, що його п’ють дорослі?! Наприклад, мені ніколи не приходилось його скуштувати, і я не знаю, що це!

Оригінал

Освіта.ua
17.11.2020

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Насамперед змоделюємо ситуацію, за якої могла виникнути така пропозиція від Лізи. Навряд, чи діти самі піднялися на вершину гори. Навіть, якшо б це було так, то звідки у Лізи виявилась би сировина для приготування глінтвейну. Швидше всього, вона вже не раз бачила, як дорослі зігріваються ним. Не виключено, що робили вони це і у той час на вершині гори поруч з дітьми. Тому й запропонувала Ігореві також спробувати цей напій, щоб зігрітися. Адже діти часто беруть приклад із дорослих. І з такими прикладами вони зустрічаються ще далеко до третього класу. Тому Вам, як і Лікарчуку в іншому блозі, не треба було так різко засуджувати це завдання, а пояснити батькам (дивно виглядає підкреслення - не моя школа), як правильно проаналізувати сформульоване питання з їхніми дітьми. І щодо вживання глінтвейну. За порадою друзів мені довелося скористатися ним один раз, коли затягнуло горло так, що не міг і говорити. І, знаєте, до наступного дня допомогло.
Дмитрий
По условиям задания моделирую поведение: напиться и забься. Какую оценку поставит учитель?
Бугага
Для Дмитрий: А потім,щоб зовсім було як в житті( як тут писали дехто з коментаторів нижче) Ігорю зайнятися сексом з Лізою(" як це інколи роблять дорослі"( цитата із завдання)) І розповісти про наслідки статевих стосунків. Як у житті! Думаю,вони точно зігріються.
Коментувати
Патрыот
А почему это " не наш" напиток вспоминают? Где патриотизм?Национальная кухня???Даёшь " горилку"!
борис
Директор школи міг би погуглити і прочитати, що це таке глінтвейн. Якщо ти чогось в своєму житті ще не скуштував, то це зовсім не означає, що його не існує.
Марина
Страшно подумати якщо дитина спитає про секс. Як же його пояснити?! А про наркотики і про СНІД , булінг- все треба спробувати щоб пояснити?! Краще заплющити очі і не знати що діти курять і п’ють часто з молодших класів, секс з 12- теж норм, при нульових знаннях чи вірі в міфи... Але як же це пояснити????
FreQl
Для Марина: треба дітям розповідати про секс, бо через сексуальну неграмотність потім інфікуються СНІДом чи дівчата вагітніють. Так само і про алкоголь, та його пагубні наслідки
Коментувати
Джон
Предыдущий коммент для :(.
:(
Для Джон: ні, просто я живу ближче до реальності :) В свій час, в 90-ті бюрократи з МОН волали, що немає проблеми з алкоголем і наркотиками у старшокласників, бо, вдумайтесь в їх аргумент, такого просто не може бути. ... реальність таки потім змусила себе визнати і змусила заплатити за хворобливу сором’язливість дитячими долями ...
Джон
Согласен с этим. Но лучше всё же о подобном говорить на воспитательных часах.А в данном конкретном случае можно было использовать другие задания- примеры.
Коментувати
Джон
Вы автор этого дебильного учебника?. .
Ирина
Ну все, накинулись... Ну не знала людина... А нічого,що це завдання для учнів 3 класів? Тут все нормально?
:(
Для Ирина: доросла людина, дир-р школи не знав, але знайшов час щоб написати статтю замість того, щоб знайти час і самому дізнатись про те, що таке глінтвейн та Різдво. Схоже, що для нього важливіше сам галас ніж сутність питання. + Так, в 3-у класі доречно знати, що таке глінтвейн і алкоголь, щоб дитина могла свідомо і відповідально уникати їх вживання попри увесь привабливий та захоплюючий святковий маскарад Різдва та Нового року.
Ирина
Це Ви пожартували ? :)
Коментувати
:(
Нажаль, молодий директор тест на моральний розвиток і елементарну обізнаність НЕ пройшов. Завдання в підручнику спрямоване на формування відповідальної поведінки та готовності у дитини уникати шкідливу для здоров’я поведінку - вживання алкоголю при формулюванні пропозиції в привабливій формі. На всяк випадок директору Дмитру доречно ще знати, що глінтвейн - це традиційний європейський різдв’яний напий для дорослих з вмістом алкоголю та прянощів. Сподіваюсь, що хоча б, що таке Різдво, пану педагогу Дмитру пояснювати не треба. Якщо пан Дмито не знає, що таке Різдво, то може перепитати у дітлахів 3-го класу, певен, вони поділяться знаннями з директором. Додатково інформую його, що зебра це не тільки біла розмітка на пішоходному переході дороги, а й копитна африканська тварина, яка живе у савані.
Вікторія
Не бачу взагалі нічого поганого в цьому завдані. Батьки та вчителі мають пояснити дітям не тільки що таке алкоголь, а й що таке цигарки, легкі наркотики і інші шкідливі штуки дорослого життя.
Тарас
де білів хвилюють де більні проблеми.
Ирина
Для Тарас: Ну,краще й не скажеш! Чесне слово!))) Респект!
Коментувати
Мама
Ну это уже занадто!!! Идиотизм высшей степени! Наказать тех,кто такой учебник написал и тех,кто помог пройти " конкурсный отбор"!!! Долой такую НУШ! Верните нормальную початкову школу с советскими программами и учебниками( переработанными под современность!!!) Хватит 30- летнего эксперимента над детьми!!! МОН и всякие " институты модернизации" сократить раз в 20!!!! Толку с них!!!
Для Д. Ламзи
Якщо ти не знаєш, що таке глінтвейн, то це не робить тобі честі. Для цього не конче треба було його вживати. І не конче пояснювати дитині, що це за напій. Достатньо написаного у книжці, що він містить алкоголь. Іноді ним справді зігріваються, вживаючи при переохолодженні. Тому питання тут - не що таке глінтвейн, а чи повинен був неповнолітній Ігор вжити його для зігрівання, знаючи, що цей напій містить алкоголь. Змоделювати поведінку дітей у цій ситуації цілком можливо, хоч і неоднозначно. А завдання вчителя - пояснити дітям, як саме вони мали би поступити в описаній ситуації, а не займатися тут критиканством, демонструючи своє невігластво.
Джон
Для Для Д. Ламзи: Вы автор этого дебильного учебника?
Інна
Для Джон: Тобто те, що наші діти ще з дитсадка знають, що таке горілка, шампанське, коньяк, пиво, бо батьки перед ними це жлуктять чи не щодня і на кожне свято, таскають їх з собою по кафе, де п’ють не тільки каву, Вас не турбує? Турбує тільки те, що їх запитали про глінтвейн? Завдання абсолютно нормальне, і автор підручника не дебіл, не звинувачуйте когось у тому, чим самі страждаєте. Всі закидають часто, що школа не готує дітей до життя. Ну ось вам ситуація із життя, з якою діти будуть ой як часто зустрічатися. Важливо вже зараз їм пояснювати, що алкогольні напої не вирішать ніякі проблеми, тому потрібно їх уникати і шукати інше рішення проблем. Завдання на пошук рішення проблеми: дитина повинна прийти до висновку, що глінтвейн вживати не треба, а зігрітися можна з допомогою гарячого чаю. І все. Чого робити з мухи слона? Аби тільки погаласувати.
Джон
Для Инна:то,что дети " з дитсадка" знают о спиртном,это как раз Вы судите по себе.Те,кто не знает,узнает в 3-м классе из этого " недоучебника". Детям нужно нести хорошее,а не " те,що вони знають з дитсадка". Давайте тогда уже,по Вашей логике,в 7 классе изучать отрывки " Камасутры", причём практически. И,кстати," дебильным" был назван не автор,а его " шикарное творение".( И таких " творений" много в современной школе. К сожалению.
Коментувати