О. Остапчук: як писати, щоб не було соромно за примітивізм

Учителі, методисти, управлінці шкільні справи описують так, ніби сталася визначна подія, яка увійде в історію

О. Остапчук: як писати, щоб не було соромно за примітивізм

Автор: Олександр Остапчук, ТНВК «Школа-ліцей №6 ім. Н. Яремчука», м. Тернопіль.

Коли читаю різні дописи вчителів, то відразу проводжу паралель з лікарями. Поясню.

Учителі, методисти, управлінці всі шкільні справи описують так, ніби сталася визначна подія, яка прославить історичну епоху:

1. Учитель В.... провела відкритий урок у 1 класі НУШ, використала 5 різних форм актуалізації, 6 методів комунікації, 4 переміщення по кутках класу, запустила мультимедійну дошку, загадала 3 загадки і заспівала 3 пісеньки;

2. Відбулося засідання атестаційної комісії школи №Ї, на якій директор зачитав характеристики педагогів, які атестуються. Засідання пройшло креативно, емоційно і з користю для вчителів.

3. Учні школи №Є взяли участь у зборі макулатури, зібрали 13,5 кг;

4. Відбулася зустріч начальника управління освіти з педагогами школи №Ю. Нестандартна зустріч завершилася конструктивними запитаннями і змістовними відповідями. І т. ін.

Я не перебільшую, а навіть згладжую той «креатив», який «милує» око читача. А ще фотографії із семінарів і конференцій з піднятим вверх великим пальцем і підписами: «Молодці! Креативно! Творчо! Нестандартно!»

Шановні колеги! Не ображайтеся, але за стільки років праці ми зобов’язані «на нюх» відчувати творче, оригінальне, розвивальне дійство.

А чому згадав про лікарів? У мене багато ФБ друзів-лікарів, багато гарно знайомих лікарів. Вони також, виявляється, працюють, відвідують конференції і семінари не менше, ніж ми. Але, чомусь, не можу ніде відшукати, як лікар обробляє «ваву» лікувальним препаратом, як робить «коль-коль» в...руку , як витягує з «того світу» людську душу і т. ін. І не описує свої кроки біля хворого. І лише на прохання журналістів або вимогу обставин дещо коментує.

І не потрібно зараз щось негативне підшуковувати про лікарів. Я думаю, у них високо розвинуте особливе моральне ставлення до себе і своєї репутації.

Я не закликаю колег не писати про свою роботу, про роздуми про виховання. Просто, колеги, є поняття РІВНЯ події, її оригінальності, новизни, цікавості. Ми маємо це враховувати, щоб не було соромно за примітивізм, який сіється нудною буденністю описаних подій.

P.S. Це не критиканство, а невеликий страх щодо перспективи дії вислову :»Творчу особистість виховає лише творча особистість». Тому оголошую конкурс на кращий допис про оригінальне і пізнавальне дійство в школі. Оцінювати конкурс прошу Віктора Громового, освітнього експерта, та Івана Осадчого, доктора педагогічних наук. Тривалість конкурсу: з 05 лютого до 01 березня 2020 року. Приз переможцю- 1000 грн. Членам журі - за домовленістю. Успіхів без образ!

Оригінал

Освіта.ua
10.02.2020

Популярні блоги
Олександр Мірошниченко: аналіз міфів від освітян В освітньому просторі України побутує певна кількість міфів, які кардинально викривляють реальність
В. Співаковський: навіщо оцінки, що травмують дітей Для відмінників оцінки дуже важливі, адже без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Н. Азарова: усім потрібна безвідмовна вчителька Все життя вчителя крутиться навколо правильних відповідей, йому їх краще завчити і довести до автоматизму
В. Волчан: у прогулах винні діти, а школа ні до чого? Ми стараємось, проводимо реформи, міняємо міністрів, а ситуація в освіті кращою не стає
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tetiana Shilo
Так, дуже свіжий погляд, а головне який креативний...А те що в школі кожен крок має бути задокументований на папері, увічнений на фото і обо’язково висвітлений на сайті школи, в ФБ, в особистому блозі і т.д нікого не бентежить? Чи може пан Остапчук цього не чув і не знає? знає і чув, але треба ж оригінально та творчо висловитися, це ж тепер модно... Отак і живемо, одні витрачають енергію казна на що, замість роботи, інші це все переписують і подають, як свою роботу, а ще хтось займається критиканством "без критиканства", як автор допису. Врешті решт всі при ділі, а на результат цього всього борделю всім начхати.
Всё будет по- прежнему!
Сам Громовой уже много раз писал о том,что учитель в школе " завален" работой,которой должны заниматься или другие службы,или той работой,которая делается для того,чтобы показать " незаменимость" вышестоящих совершенно НЕНУЖНЫХ инстанций! И каждая такая инстанция чего- то " хочет". Расположилось бюрократов! Вот одних только конкурсов,всяких непонятных " праздников" проводится в школе,опять же,оправдывая полезность множества чиновников. Так вот возвращаюсь к Громовому. Писал он об этом,писал...но ничего не изменилось.( На фоне и майдана,и выборов президента,все надеялись,что хоть что- то изменится в этих вопросах). Неет)Его " дописи" никто не услышал)
Ольга
Олександре Миколайовичу, ви праві на всі 100%, але вчителі б не робили купу паперової роботи і не відчували б себе тамадою на відкритому уроці якби цього не вимагали ЗВЕРХУ! Як сказала одна вчителька:" Я з 1991 року працюю в школі і з 1991 року в нас в освіті безкінечні реформи" Особисто я втомилася від семінарів на тему "Новітні технології/хмарні технології/інтерактивні дошки в школі".. Чому Білл Гейтс віддав дочку у школу без комп’ютерів? Тому що гаджетами можливо має оволодівати і застосовувати в навчанні вже більш сформована особистість, а не дитина. А ще вчитель робить занадто багато всякої непотрібної писанини і відвідує багато непотрібних семінарів, а вчити дітей через це НЕМАЄ КОЛИ!
Анна
Аби не вимагали згори цю дурню, не треба було б і вигадувати. Тільки і чуєш : фотозвіти, описи, відкриті уроки, майстер класи і т.п. Дайте з дітьми працювати, а не розважати перевіряючих. У кожного вчителя свій підхід до дітей, свої методи. І що там описувати по десять разів на рік!
Вчитель-КА
І не потрібно зараз щось негативне підшуковувати про лікарів. Я думаю, у них високо розвинуте особливе моральне ставлення до себе і своєї репутації. Ерунда - от докторов не требуют личных блогов и всякго показового говна - только у учителя есть показуха в виде открытых уроков - или есть открытые приёмы и показовые операции в системе? Потому и пишут всякое фуфло шоб отстали. Этот приём у молодежи называется на отъе..сь. Извините - из песни слов не выкинешь. Креативьте дальше. Мне так осточертел этот маразм шо хочу уже выалить из системы образования - система маразмов. За 26 лет работы с каждым годом маразм крепчает.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!