Анатолій Недоля: квантові парадокси української освіти

Найчастіше студенти підробляють зовсім не за спеціальністю і випадають із навчання практично назавжди

Анатолій Недоля: квантові парадокси української освіти

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

Загально відомо, що квантові частинки можуть займати одночасно декілька станів, або їхню суперпозицію. Все це завдяки хвильовим властивостям елементарних частинок.

Останні декілька років такий стан спостерігається в більшості наших ЗВО стосовно наших студентів, які раптом одночасно стали начебто присутніми на заняттях і начебто здають різні екзамени і заліки, але насправді їх начебто немає. Тобто одразу майже всі студенти України миттєво набули квантових властивостей.

І якщо масштабним проявом квантових властивостей частинок є їхня довжина хвилі де-Бройля, то «квантове» відношення до навчання студентів визначається «Порядком призначення та виплати стипендій» Кабінету міністрів України.

Якщо раніше студенти знали, що, маючи умовні чотири бали за семестр, вони могли розраховувати на стипендію, то тепер це визначається шляхом рейтингу, і на всіх стипендій не вистачає, хіба що студенти вміють співати та танцювати та активно займатися позанавчальною діяльністю.

Така квантова невизначеність створила умови, щоб студенти активно почали шукати роботу, бо жити якось треба. Добре, якщо ця робота пов’язана безпосередньо із навчанням і обраною спеціальністю, або виконується у ЗВО. Але у більшості випадків студенти підробляють зовсім не за спеціальністю і випадають із навчального процесу практично назавжди. Повернути їх до навчання стає майже неможливим завданням.

Так що від цього виграє держава? І яке завдання вона ставить перед собою щодо майбутніх спеціалістів? Що вони повинні знати і вміти – танцювати і співати чи набувати важливих навичок і знань своєї майбутньої професії чи справи?

На це запитання повинні дати відповідь функціонери Міністерства, інакше скоро більшість ЗВО перетворяться на фабрики дипломів при порожніх аудиторіях та лабораторіях. А в якому стані буде знаходитись держава при таких «фахівцях», вже зрозуміло – у квантовому.

Освіта.ua
07.05.2019

Популярні блоги
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів